مقام آمریکایی: بسته تحریمی علیه هم‌پیمانان حزب‌الله را بررسی خواهیم کرد

دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش بزودی اعمال تحریم‌هایی را علیه هم‌پیمانان حزب‌الله لبنان مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه از احتمال تحریم هم پیمانان حزب الله لبنان خبر داد.

وی در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ مدعی شد دولت لبنان با چالش‌هایی بزرگ و بحرانی مالی و بهداشتی روبروست و این نتیجه سال‌ها فساد و سوء مدیریت و تبعات جنگ در سوریه است.

دیوید شنکر در ادامه تصریح کرد: حزب الله امروز بخشی از دولت لبنان محسوب می‌شود و «حسان دیاب» نخست وزیر، طرحی اقتصادی را ارائه داده است. ما منتظر هستیم تا پایبندی دولت را به اصلاحات مشاهده کنیم و اینکه آیا گامی را در زمینه این اصلاحات و اجرای آن برخواهد داشت؟ مسأله تنها قانون گذاری و اعلام آن نیست، بلکه اجرای آن مهم است و آن زمان موضع مان در زمینه حمایت از لبنان در پرونده صندوق بین المللی پول مشخص می‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در زمینه احتمال اعمال تحریم‌هایی شامل افراد منسوب به ائتلاف‌های سیاسی گفت: بله، این اقدامی ممکن است و آن‌ها هم پیمانان حزب الله خواهند بود و بزودی بسته‌ای تحریمی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم بخشی از آن را بزودی اجرایی کنیم.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای حل بحران لیبی به طرح برلین اعتماد کرد. این در حالی است که گزارش‌هایی به ما رسیده که نشان از انتقال هواپیما‌های جنگی روسیه به لیبی دارد و این موضوع ما را نگران می‌کند. این مسأله باید متوقف شود. ما امروز شاهد درگیری‌های اقلیمی گسترده‌ای در لیبی هستیم.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص عراق با تکرار ادعا‌های پیشین علیه کشورمان گفت: نخست وزیر جدید عراق به نظر می‌رسد فردی ملی گرا باشد که به دنبال حاکمیت عراق است و نمی‌خواهد کشور ابزاری در دست ایران باشد. در صورتی که او بتواند جایگاه عراق را ارتقا دهد، بزودی شاهد آن خواهیم بود و در خصوص روابط راهبردی دو کشور گفتگو خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار