زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در شهرستان دشتیاری

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای دلگان حاجی نورمحمدبازار از توابع شهرستان دشتیاری خبر داد.

اشرفعلی حسینی رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد روستای دلگان حاجی نورمحمدبازار از توابع شهرستان دشتیاری شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

او ادامه داد: در پی گزارش مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به روستا و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست نمایندگی اداره شهرستان دشتیاری بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار تصریح کرد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی تمساح مذکور را زنده‌گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل دادند.

او افزود: مرکز تیمارداری و نگهداری از تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش شهرستان دشتیاری در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ جهت نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگهداری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است.

او در پایان گفت؛ در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها است.


بیشتر بخوانید:  ‍ گاندویی که به خانه برگشت

بازگشت تمساح سرگردان به زیستگاهش


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار