قیس خزعلی: اقدامات بچگانه عربستان، سبب کاهش قیمت نفت شد

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق با انتقاد از عربستان، کاهش قیمت نفت را به سبب رفتار بچگانه سعودی‌ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، شیخ قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق امروز دوشنبه در سخنانی به مناسبت عید سعید فطر با انتقاد از عربستان سعودی، کاهش قیمت نفت را نتیجه اقدامات بچگانه سعودی‌ها دانست.

شیخ قیس خزعلی، با تبریک حلول عید سعید فطر در سخنانی خطاب به مردم عراق، گفت: دولت کنونی باید اوضاع اقتصادی را به شکلی مناسب برای مهار بحران اقتصادی مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه افزود: رفتار‌های بچگانه رژیم سعودی در جنگ با روسیه منجر به کاهش قیمت‌های نفتی شد.

وی همچنین تصریح کرد: گرفتن وام خارجی باید راه حل در زمان اضطراری باشد تا اقتصاد عراق محدود نشود.

شیخ خزعلی با بیان اینکه سیاست اقتصادی درست و روشنی از سال ۲۰۰۳ تا کنون برای اداره کشور وجود نداشته، گفت: ضرورت دارد دولت نقش صنعتی و کشاورزی را در دوران کنونی بحران اقتصادی فعال کند.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق همچنین تأکید کرد: دولت جدید باید فراموش نکند که برای تحقق سه هدف اصلی تشکیل شده، نخست برگزاری انتخاباتی شفاف و زودهنگام و به تعویق نیانداختن آن است؛ چرا که در این خصوص موضع ما قاطعانه است. دوم مقابله با همه گیری کرونا و سوم سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی است.

شیخ قیس خزعلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه که آمریکا و همدستانش در راستای هجوم فرهنگی علیه عراق فعالیت می‌کنند، گفت: در صورتی که نیرو‌های اشغالگر خارجی از کشور خارج نشوند، عراقی‌ها ماندن این نیرو‌ها را تحمل نخواهند کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها با طرف عراقی در ماه ژوئن که مصادف با صدمین سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ عراق است، مذاکره می‌کنند و باید نتایج آن را در نظر داشته باشند و برای خروج از کشور مذاکره کنند.

او همچنین گفت: ما آماده هستیم تا جان و مال مان را برای کرامتمان بدهیم. ما فرماندهان جنگی و تشنه خونریزی نیستیم؛ بلکه ما ملی گرا بوده و به دنبال کرامت و حاکمیت کشور هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار