بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد

طبق نتایج نظرسنجی موسسه هریس/ هاروارد کاپس، ۶۵ درصد پرسش‌شوندگان آمریکایی بر این باورند که اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی در حال حرکت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی هیل در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان «دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد» نوشت نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه هریس/ هاروارد کاپس نشان می‌دهد ۶۵ درصد پرسش شوندگان آمریکایی بر این باورند که اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد و ۲۷ درصد هم می‌گویند اقتصاد آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد شمار آمریکایی‌هایی که بر این باورند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد و منجر به نتایج بد و ناخوشایند خواهد شد، نسبت به نظرسنجی مشابهی که تنها یک ماه قبل صورت گرفت، افزایش یافته است.

در نظرسنجی قبلی، ۵۸ درصد پرسش‌شوندگان آمریکایی گفتند که به نظر آن‌ها اقتصاد آمریکا در مسیر نادرستی قرار دارد و ۳۲ درصد نظر مخالف داشتند.

در ماه ژانویه گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا که منجر به تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور شد، نتایج یک نظرسنجی مشابه نشان داد که ۵۱ درصد از پرسش‌شوندگان بر این باور بودند که اقتصاد کشورشان در مسیر درستی حرکت می‌کند که منجر به نتایج موفقیت‌آمیز خواهد شد و تنها ۳۶ درصد می‌گفتند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد، ۸ درصد پرسش‌شوندگان دموکرات آمریکا گفتند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد و ۶۸ درصد از پرسش‌شوندگان مستقل هم نظر مشابه داشتند.

و اما پرسش‌شوندگان جمهوری‌خواه در این خصوص نظرات متفاوتی دارند؛ ۴۳ درصد آن‌ها می‌گویند که اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی در حرکت است که نتایج مثبت و موفقیت‌آمیز نخواهد داشت و ۴۴ درصد نیز نظر کاملا مخالف داشتند.

در این نظرسنجی، اکثریت قابل توجهی از پرسش‌شوندگان آمریکایی -۶۹ درصد- نیز وضع اقتصاد کشورشان را «ضعیف» دانستند که از این آمار ۵۸ درصد را جمهوری‌خواهان آمریکایی تشکیل می‌دهند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، ۵۵ درصد پرسش‌شوندگان آمریکایی می‌گویند آن‌ها انتظار دارند که کشورشان از هم اکنون وارد ورطه رکورد اقتصادی شش ماهه شود.

به دنبال تعطیلی کسب و کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا به دلیل شیوع جهانی کرونا، این کشور ماه آوریل با ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار کاهش فرصت شغلی مواجه شد و نرخ بیکاری آن نیز بیش از ۱۰ واحد افزایش یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مشتاقانه درصدد بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی کشورش است، اما این تصمیم تا حد زیادی از سوی فرمانداران صورت می‌گیرد که در بسیاری از موارد، آن‌ها رویکرد محتاطانه‌تری را در پیش گرفتند تا اطمینان یابند وضع شیوع کرونا در آمریکا بدتر نشود.

این نظرسنجی ۱۳ و ۱۴ ماه مه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) با پرسش از یک هزار و ۸۵۴ آمریکایی به صورت آنلاین صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار