اکثر آمریکایی‌ها اقدامات دولت برای مواجهه با موج دوم کرونا را ناکافی می‌دانند

بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثر مردم آمریکا اقدامات دولت خود را برای مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا کافی نمی‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نتایج یک نظرسنجی تازه از نارضایتی اکثر مردم آمریکا از مدیریت بحران دولت واشنگتن در مواجهه با موج دوم همه گیری ویروس کرونا حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی جدید شبکه خبری سی ان ان، که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد ۵۸ درصد مردم آمریکا معتقدند دولت دونالد ترامپ اقدامات کافی برای مواجهه با موج دوم همه گیری کرونا در ماه‌های آتی را اتخاذ نمی‌کند. با این حال ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اقدامات دولت در این زمینه را کافی دانستند.

۴۶ درصد از شرکت کنندگان نسبت به بروز موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا ابراز نگرانی کردند و ۳۵ درصد نظر مخالفی داشتند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد ۵۴ درصد از مردم آمریکا عملکرد دولت ترامپ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را ضعیف می‌دانند و ۴۴ درصد از اقدامات دولت در مواجهه با شیوع ویروس کرونا رضایت داشتند.

از سوی دیگر نتایج نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان داد تنها ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش را تایید می‌کنند. در همین حال، ۵۶ درصد هم عملکرد ترامپ را رد کردند که ۵ درصد بیشتر از نظرسنجی قبل بود.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۱۱ نفر را آلوده کرده و بیش از ۸۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. در حالیکه دولت ترامپ با گذشت سه ماه هنوز موفق به مهار سرعت شیوع این بیماری مرگبار نشده است، برنامه‌های خود برای بازگشایی اقتصادی و کاهش محدودیت‌های اجتماعی را دنبال می‌کند. این در حالیست که نگرانی‌ها نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا در این کشور فزاینده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار