صالحی امیری: یک سال برای آماده سازی ورزشکاران المپیکی زمان داریم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با آغاز اردو‌ها حدود یک سال برای آمادگی تیم‌ها و ورزشکاران جهت حضور در المپیک  زمان داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه اولین سالگرد تاسیس موزه ورزش ایران درباره ارزیابی اش از وضعیت ورزش کشورمان اظهار داشت: ورزش بخش و پازلی از غم و شادی ملت‌ها است و ما به عنوان مسئولان ورزش نمی‌توانیم جدا از سایر مسائل کشور باشیم. جامعه ورزش هم در این اتقاق با مردم همدلی داشت.

او افزود: در سال ۹۸  توانستیم ۵۲ سهمیه برای المپیک ۱۴۰۰ کسب کنیم. البته کمیته بین‌المللی المپیک تأکید دارد این المپیک ۲۰۲۰ نامیده شود، اما قرار است رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

صالحی امیری تصریح کرد: در قالب ستاد عالی ورزش، مسائل روزانه را پیگیری می‌کنیم. ستاد کرونا تصمیمات عالی و مهمی گرفته که طبق آن بخشی از تمرینات آغاز شده است و بخشی هم در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. در حال حاضر بحث سلامت در اولویت است و بحث دوم آغاز اردو‌ها برای المپیک ۲۰۲۱ است. با آغاز اردو‌ها حدود یک سال برای آمادگی تیم‌ها و ورزشکاران جهت حضور در المپیک  زمان داریم.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: جلسات نصرالله سجادی، مسئول کاروان و تیم سرپرستی کاروان کشورمان با فدراسیون‌های المپیکی برقرار است. با سه سناریو یعنی ادامه وضع موجود، دوم آغاز اردو‌ها به شکل محدود و سوم باز شدن کامل فضای ورزش، تیم‌ها و ورزشکاران خود را آماده می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: کلانی: ساخت موزه ملی المپیک باعث افتخار است


رئیس کمیته ملی المپیک درباره ناکامی تیم ملی فوتبال امید در راه صعود به المپیک توکیو گفت: با درنظر گرفتن واقعیت باید بگویم تیم امید سه چالش داشت. اولین چالش تغییر مستمر سرمربی این تیم بود که تصمیم اشتباهی بود و فدراسیون باید در این زمینه درست عمل می‌کرد. دومین چالش همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم امید بود که سبب شد برخی بازیکنان شب قبل از اعزام به تیم اضافه شوند درحالیکه حمید استیلی می‌گفت دست کم برای آماده سازی تیمش به ۲  ماه زمان نیاز دارد. چالش سوم هم این بود  که رقیبان ما از سال‌ها قبل کارشان را آغاز کرده بودند. این مسائل سبب ناکامی تیم امید شد.

صالحی امیری درباره اینکه آیا در تیم ملی امید سوء مدیریت وجود داشت یا خیر، پاسخ داد: من سه عامل ناکامی تیم را تشریح کردم و درباره این موضوع قضاوت نمی‌کنم.

صالحی امیری درباره حمایت از ورزشکاران المپیکی گفت: هفته گذشته درباره المپیکی‌ها با حضور روسای ۱۶ فدراسیون، نصرالله سجادی و مهدی علی‌نژاد بحث‌های جدی درباره آغاز تمرینات آن‌ها صورت گرفت. قرار شد بسته‌هایی را تقدیم کنیم تا فضای حداقلی برای تمرینات انفرادی تیم‌ها آماده و در آینده به صورت جدی تمرینات آغاز شود.

او ادامه داد: برای ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند پاداش ۶۰ میلیونی در نظر گرفتیم که قسط اول آ ن سال گذشته پرداخت شد. قسط دوم را هم در سال ۹۹ پرداخت می‌کنیم. ۱۰ نفر از قهرمانان براساس پرونده‌های ارسالی توسط IOC انتخاب شدند و ماهیانه ۵۰۰ دلار پاداش می‌گیرند. قسط اول این قهرمانان ۲۲ اردیبهشت براساس نرخ بانک مرکزی به صورت ریالی به فدراسیون‌ها پرداخت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار