گزارش/

قیمت جدید خودروهای داخلی امروز مشخص می شود/ جزئیات پیش فروش در عید فطر

طبق شنیده های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، لیست جدبد قیمت خودروهای داخلی امروز نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درست یک هفته پیش در همین روز شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری خودروها به تفاهم رسیدند و در نهایت فرمول محاسبه قیمت خودرو در کارخانه ارائه شد.

اطلاعات ارائه شده در این جلسه تنها به ارائه فرمول محاسبه قیمت محدود شد و هنوز لیست دقیق قیمت‌های جدید خودرو نه تنها به دست ما بلکه به دست خودروسازان هم نرسیده و همین موضوع باعث ایجاد تاخیر در آغاز ثبت نام خودروها شده است.

بنا بود محاسبات لازم برای تعیین تکلیف فرمول قیمت گذاری خودرو‌ها در کارخانه در مدت زمان کوتاهی انجام شده و لیست قیمتی به سرعت به دست مردم و خودروسازها برسد.

حالا چند روزی است که بازار روند کاهش قیمت مناسبی به خود گرفته و نیاز به تثبیت دارد. یک هفته از تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار گذشته و نیاز به ورود تولیدات جدید خودروسازها بیش از گذشته احساس می‌شود اما هنوز یک مشکل وجود دارد، خبری از ارائه لیست قیمت نیست!

مردم فعلا خودرو نخرند

قیمت جدید خودروهای داخلی امروز مشخص می شود/ جزئیات پیش فروش در عید فطرجعفرپور سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار خودرو بعد از تصمیمات اخیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: با توجه به تعیین تکلیف قیمت خودرو که کمی از قیمت سال ۹۷ بیشتر شده اما فاصله زیادی با قیمت های صوری و کاذب بازار دارد، به مردم توصیه می کنم فعلا اقدام به خرید خودرو نکنند تا با تعیین تکلیف ماجرای قیمت خودرو توسط همکاران ما در شورای رقابت قیمت های اعلامی در اختیار خودروسازها قرار گرفته و تکلیف ۳۰ هزار خودرویی که منتظر قیمت نهایی هستند مشخص شود.

او بیان کرد: با توجه به حجم بسیار زیادی از خودروهایی که به زودی از طریق این تولیدات و افزایش سرعت تولید وارد بازار می‌شوند و خودروهای احتکار شده که با همت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی از پارکینگ ها خارج می‌شوند. امیدواریم به زودی از تب کاذب قیمت خودرو کاسته شده و با رسیدن به عرضه و تقاضا با روش های منطقی به قیمت‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

جعفرپور بیان کرد: مواد اولیه مورد نیاز خودروسازها باید مدیریت شوند؛ فروش فولاد، مس، آلومینیوم و موادی از این قبیل با تغییرات نرخ ارز قیاس می شوند و همین موضوع نوسان قیمت تمام شده در خودروسازی ها را به همراه دارد. از ۳ سال گذشته قیمت فولاد برای خودروسازها ۴ برابر و رودیم ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که میزان مصرف این ماده با توجه به تغییرات استانداردهای آلایندگی افزایش پیدا کرده و مجموع این هزینه‌ها، افزایش قیمت تمام شده محصولات را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: مبنای قیمت گذاری خودرو برای خودروساز به صرفه نیست/نبود استراتژی مناسب برای توسعه صنعت خودرو


سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجددا آغاز شود اما باید بسترهای نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدوار هستیم اتصال ما به بخش هایی از جمله ثبت احوال و پلیس راهور احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

پول مردم در حساب خودروسازها ذخیره نمی‌شود

او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول های مردم دست خودروسازها نخواهد ماند بلکه ما در تلاش هستیم تا با تهیه واسطه‌ های بانکی پول ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرآیند ثبت نام و قرعه‌کشی بلوکه باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و خریدار ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت مابقی وجه زمان خواهد داشت.

بنا بر اظهارات سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت علاوه بر مردم خودروسازها هم چشم انتظار تعیین تکلیف قیمت‌های خودرو‌ها هستند. آغاز پیش فروش خودروها و تزریق ۳۰ هزار خودرو به بازار به زمان عرضه این اعداد ارقام بستگی دارد. ورود بخشی از این تولیدات که سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه از آن یاد کرد می‌تواند شرایط بازار را به طور کلی متحول کند.

قیمت جدید خودروهای داخلی امروز مشخص می شود/ جزئیات پیش فروش در عید فطررضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو و عرضه لیست دقیق قیمتی بیان کرد: فرمول محاسبه قیمت گذاری خودرو برای خودروهایی مثل خانواده پراید و پژو که معدود خودروهای انحصاری تولیدی در کشور بودند تعیین شد و در نهایت به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش قیمت برای محصولات ایران‌خودرو و ۲۳ درصد افزایش قیمت برای محصولات سایپا را به همراه داشت.

او بیان کرد: با توجه به ممنوع شدن واردات خودرو سایر محصولات خودروسازهای کشور هم در دسته محصولات انحصاری قرار گرفتند پس وظیفه تعیین تکلیف قیمت این خودرو بر عهده شورای رقابت قرار گرفت.

شیوا تصریح کرد: برخی از این خودروهای جدید اخیرا وارد کشور شده است پس ما سال ۹۶ را مبنای قیمت گذاری قرار دادیم. با توجه به تعادلی که در سال ۹۶ وجود داشت این سال به عنوان پایه در نظر گرفته و با محاسبه تورم بخش خودرو در سال ۹۷ و ۹۸ را محاسبه کرده و با کسر افزایش قیمت بهمن ۹۷ میزان افزایش خودرو محاسبه خواهد شد آمد هنوز میزان دقیق این رقم محاسبه نشده است.

رئیس شورای رقابت گفت: نامه ای فوری از طرف شورای رقابت به خودروسازها ارسال شد تا نرخ های سال ۹۶ را ارائه دهند و این نرخ ها مبنای قیمت گذاری خواهند بود.

او درباره زمان ارائه لیست قیمتی تصریح کرد: بنا بر ابلاغیه سران قوا ما موظف به ارائه دستورالعمل به ستاد تنظیم بازار هستیم؛ در گذشته شرایط متفاوت بود اما امروز ستاد تنظیم بازار  موظف انجام این کار است؛ ما شیوه محاسبه و دستورالعمل را به این ستاد ارسال کردیم و جاگذاری متغیرها و انجام محاسبات با ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

صبح امروز جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار خواهد شد و انتظار داریم تکلیف قیمت‌های دقیق عرضه خودرو را مشخص کنند؛ اگرچه اغلب افراد چشم انتظار ارائه این قیمت ها توسط شورای رقابت بودند اما رئیس شورای رقابت انجام این محاسبات را وظیفه ستاد تنظیم بازار می داند.

زمان بر بودن انجام محاسبات و تعیین و تکلیف برای قیمت خودرو قابل درک است اما هر روز تاخیر در انجام این کار به معنای مسدود ماندن شریان‌های ورود خودرو به بازار است؛ در روزهایی که اغلب سازمان‌های نظارتی کمر همت برای مقابله با احتکار و دپوی خودروها بسته‌اند آغاز تزریق خودرو به بازار می‌تواند مهر ثبات را بر پیشانی بازار خودرو محکم‌تر کند.

نتیجه جلسه فردای ستاد تنظیم بازار مشخص خواهد کرد که ارائه این فرمول توسط شورای رقابت راه‌حل مشکل قیمت بازار خودرو بود یا خود مشکلی بزرگ‌تر است؛ یک هفته می‌تواند مدت زمان مناسبی برای انجام این محاسبات باشد اما نگرانی ما از آن است که هنوز پای مشکلات شورای رقابت و سایر بخش‌ها مربوط به قیمت گذاری در حوزه خودرو در میان باشد؛ مشکلاتی که پای آن‌ها به رسانه‌ها هم باز شد و اگر ادامه پیدا کند مشکلات را وضع قبل بازخواهد گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
کاش واردات ازاد میشد تا این شرکتها التماس مردم میکردند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
یکی جواب بده ما هم بدونیم تکلیف اونایی که 20 روز پیش ثبت نام کردن بخاطر اینکه ترسیدن هیچوقت نتونن صاحب خودرو بشن به قرارداد مجهول تحویل فروردین 1400 با قیمت روز تن در دادن حالا چکار باید بکنن ،اونا حداقل 30 تومن پول هم پرداخت کردن من منظورم دلالا نیستن کسایی امثال من که خودرو نداشتن و ثبت نام کردن ،حداقل بیاین به اونها هم الان تحویل بدین
Iran (Islamic Republic of)
مشکانی
۰۰:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
والله یه خدایی هم هست مردم بیچاره چه گناهی کردند که این اگه انحصارطلبی دوشرکت خوردوسازنباشه این چه وضعی هست عمرمون تمام شدیه ماشین صفرکلیومترنمیتونیم سوارشیم برامون آرزوشد؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا منم موافقم اول باید ثبت نام بشه و قرعه کشی کنن بعد پول رو واریز کنیم پولی رو که یه کارمند با زحمت و یه قرون یه قرون جمع کرده و از یه سری خواسنه هاش زده تا این پول رو جمع کنه چطور بریزه به حسابی که بعد از مدتی معلوم نییت کی برگرده دستش و بدون سود بریزن به حساب دولت وخودرو سازها
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب
من فقط از یه چیز تعجب میکنم که چرا آقای شیوا خودرو ها را انحصاری و غیر انحصاری عنوان میکنند . چرا قیمت گذاری روی همه خودرو های در حال تولید انجام نمیشه و در واقع دوباره به خودرو سازها باج میدن . ممنون و متشکر
Iran (Islamic Republic of)
خانم نیک
۰۱:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا بررسی کنید که چرا سایت سایپا گزینه ثبت نام را حذف کرده که ما بقیه مراحل احراز هویت رو انجام بدیم

خواهش میکنم پیگیری کنید پس ما چطور ثبت نام کنید
ساعت ۱.۲۲ نیمه شب ۱. ۳ . ۹۹ گزینه ثبت نام برداشته شده است از سایت شایپا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیم کارت ۹۱۲شده خداد تومن برای چی
پشت این قضیه مافیاس
خیلی پول های مردم این بخش راکد مانده این جوری جهش تولید مشه اصلا کل اپراتور را منحل کنید چیزی که هست اپراتوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام لطفا برای طلا هم کاری کنید یک گرم طلا ۷۴۵۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
Apocalypse
۱۸:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خخخ خیلی جالبه،
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
روش درست اینه که مردم ثبت نام بکنند و منتظر نوبتشان بشوند . در نوبت خود پول را واریز کنند و خودروشان را تحویل بگیرند. اگر در مدت مقرر پول واریز نکردند.اولویت به نفر بعدی داده شود .و همچنین فروش تا 5 سال ممنوع شود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورا به خدا رحم کنید به مردم
بسه دیگه
تنها راه مقابله با گرانی خودرو خارج کردن انحصار دو شرکته
لا اقل چرا سپاه دخالت نمیکنه مگه ماهواره نمی سازیم
کمک کنید به مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم بر به همه عوامل و کسانی که در جامعه این چنین تورم ایجاد می کنند و هر روز شاهد فربه تر شدن پولداران و ثروتمندان و بدبخت و ذلیل تر شدن فقیران و مستعضعفان و حقوق بگیران می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا کی باید شاهد این گرانی ها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها ماشین داره اتکار میشه زمین ومسکن هم همین طور زمین های بنیاد مسکن که باید بدست بی خانه مانان برسه بدست پولدار رسید وهمینطور دارن اتکار می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان چند ساله مسئولین محترم میان به مردم میگن نخرید ارزون میشه ما نمیخریم گرون میشه خوب یکبار هم به وعده هاتون عمل کنید آخه ما چه گناهی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نذر من لنزین باید گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما همون نذرت رو در مورد لنزین بده
با سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا اقتصاد بلد نیستند واردات خودرو را آزاد کنید از روی تعرفه‌های ماشینهای وارداتی درامد بیشتر میتونید در بیارید با دادن نمایندگیهای این شرکت‌ها کار آفرینی میشه کرد مردم هم راضی هستند اینقدر از هموطنانمان با ماشینهای بی کیفیت نابود نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای احتکار سراغ پارکینگ خودرو سازها هم برین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام از آقای رایگانی تشکر می کنم چون حرف دل مردم رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از شما خواهش میکنم برام پیگیری کنید که خودرو منو کی بهم تحویل میدن ،هیچکس جوابگو نیست
من مرداد ۹۷ یه دنا معمولی که قیمتش ۴۷ میلیون تومان بوده رو ثبت نام کردم و قرار بود که آبان ۹۸ بهم تحویل بدن ولی هنوز هیچ خبری نیست و تمام پول رو که با قیمت دوبرابر هم پرداخت کرده ام
التماستون میکنم برام پیگیری کنید که تاریخ دقیق تحویل چه زمانی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
Arsheya
۰۰:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم .مسخره بازی شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو راازانحصاربه دوکمپانی خارج کنید ونتیجه روببینید.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه میشه یه قیمتو تو ۲ ماه تصویب نکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدای حیف نیست حاج قاسم بره دفاع و مقاومت کنه مملکت نگه داره برای مشتی دوزد که خون مردم کردن تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همشون دستشون تو یک کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خجالت بکشید با این دولت تدبیر وامیدتون خودتون رودفن کنید خدا لعنتتون کنه با این گرانی بااین افتضاحی که به بار مردم آوردید
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۷:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام این مسخره بازیا چیه چرا اول قرعه کشی نمیکنن بعد کسایی که برنده شدن تو قرعه کشی بهشون اعلام بشه پول بریزن به حساب خودرو سازها؟؟؟؟؟؟دیگه نه مردم نگران برگشت پولشون هستن نه آقایون خودرو ساز تو زحمت میفتن که پول مردم رو برگردونن اخه اونروز یکی از اقایون کارشناس میگفت برگشت دادن پول از حساب های متعدد خودرو سازها کار وقت گیری هستش و یک هفته ای طول میکشه حالا اینجا نوشته بلوکه میشه .بنظرتون راه حلی که من گفتم بهتر نیست اگه نمیخوام سر مردم رو گول ببزنیم؟؟؟و دردسر درست کنن برا پس دادن پولشون؟هنوز پول بلیط قطار مردم رو که دویست سیصید تومنه دولت پس نداده بعد ما چطور باور کنیم که چهل میلیون رو یک هفته ای بر میگردونن؟؟؟خبرنگاران جوان اطلاع رسانی کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم فعلا خودرو نخرند تا قیمت ۱۱۱میلیون را برای پراید ۱۱۱، ۱۳۲میلیون را برای پراید ۱۳۲ ، ۲۰۶ میلیون را برای پژو ۲۰۶ و الی مابقی به همین ترتیب به تصویب برسانیم اونوقت با خیال راحت خرید بفرمایید .
علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از وقتی پراید ۲۰ میلیون بوده ثبت نام کردم یعنی سال ۹۷ الان۹۹ شده به خدا تحویل که ندادند هیچ هنوز هم معلوم نیست ایامیدن یانه یه پراید نوشتم ماشین هم ندارم فکر نکنید دلال هستم ۱۱ میلیونم ۲ ساله دستشونه و خدا میدونه چند تا مثل من هستن که کسی رو ندارن و حقشون به راحتی خورده میشه . داریم میبینیم که چقدر در پارکینگ ها ماشین صفر داره رو میشه اینها ماله کیه ؟ پس معلومه حق امثاله من باید خورده بشه که دلالها چند صد تا چند صد تا ماشین تحویل بگیرن شما بگین میشه بدون نفوذ در کارخانه و لابی با اونها بشه اینقدر راحت ماشین بخرن ولی یک ماشین من بعد از ۲ سال خدا میدونه چند ساله دیگه هم باید بگذره بهم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته اییییییم از این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آشغال ترین ماشین دنیا تیبا، ساینا و سایر تولیدات سایپا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت همه ی خودروها رابرگردونید به سال 96، مرگ یک بار وشیون یک بار
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۵:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت خودرو تبدیل شده به یکی از محورهای افزایش تورم اگه واقعا بدنبال کاهش تورم هستید باید حداکثر قیمت بهترین محصول داخلی دنا و شاهین برابر باشد با میانگین حقوق یکسال یک کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان بیشتر از یک هفته هست که میگین قیمت امروز معلوم میشه پس کو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا چنان میگه مردم نخرن هیچکی ندونه فکر میکنه مردم تو صف در بنگاه ها وایسادن برا خرید بجای این کار ها فکری برای ارزش پول بگنید که مردم برای حفظ ارزش پول شون دست به این کارها نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فولاد که تو کشور خودمون تولید میشه چرا باید با دلار حساب کنید
Germany
حسین قنادیان
۱۴:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به ریال زیادچونم نهادن هرچی بخوادقیمتش بشه من دراز مسئلم
Iran (Islamic Republic of)
سهبل
۱۴:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر دلالان به بدترین شکل اعدام بشن ، قطعا قیمت ها به پارسال برمیگرده و هیچ کس جرئت دلالی و حروم خواری و نابودی بازار خودرو رو نمیکنه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بزرگترین دلال ها خودرو سازها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
واردات خودرو رو آزاد کنین تا این وضع مملکت از نابودی نجات پیدا کنه
واردات خودرو رو آزاد کنین
واردات خودرو رو آزاد کنین
واردات خودرو رو آزاد کنین
واردات خودرو رو آزاد کنین
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونوقت بابت خرید خودرو از خارج باید دلار بدیم
دلار از کشور خارج میشه
بعد قیمتش میره بالا
بعد میرسه به ۵۰ تومن
اونوقت تمام اقلام و اجناس دوباره صد برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ جای دنیا اینقدر مردمش تمایل به خرید خودرو ندارن. نخرید نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ کجای دنیا مث ایران سرمایشون یک شبه نصف نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
یکی از مدیران اسبق ایرانخودر
۱۴:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو سازی ما بیشتر از سه ساله مرده است .مردم و دلالال بازار ستون هاشو سفت گرفتن نریزه مگر نه تا الان کارخونه ای متروکه بیش نبود. مردم ما (مخصوصا خانم ها که الان در عرصه کار اومدن و چشم و همچشمی انها بازار رو ترکونده ) اگر نخرند درست میشه فریب از دم قصد (که سه سال پیش حیلش چشمان مردم رو برق انداخت)رو نخورین. خودرو نمیدن بیرون فقط از طریق واسطه هاشون شبانه 200 تا 200 تا میدن بیرون با قیمت دلالی بفروشند براشون الانم فروش ندارند با بالا بردن قیمت در ماههای اخیر خوب فروختند . . مردم این بار نخرند ببینین خودرو چند میشه.ولی متاسفانه میخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت خانه و خودرو در همه جای دنیا زیر نصف شده مردم ما هجوم میارن برای خرید و دلالان هم با گفتن بدویین گرانتر شد سرمایه هاشونو تبدیل میکنند به پول نقد و دلار. مردم ساده ما هم میخرند جالبه خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید گاری هم نیست. توروخدا نخرید. یه ملت رو بدبخت نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نخرید. نخرید.نخرید. نخرید. نخرید. نخرید. نخرید. نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
داریم عقب مونده ترین کشور دنیا میشیم. متاسفم بر مدیران و سایپا و ایران خودرو رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دو هفته هست که مردم را سرکار گذاشتن و امروز و فردا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یه فکری به قیمت برنج هندی بردارید جهش پیدا کرده چه جهشی
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۳:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی مسخره است واقعا شرکت های بزرگ خودروساز دنیا درحال ورشکست شدن هستند اما اینجا در ایران ملت برای خریدن ارابه های مرگ ایرانی سر و کله همدیگر را میشکنند
Germany
امیدعلی
۱۴:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا مثل اوضاع بورس که همه جا افت کرده کشور ما پیشرفت.تا زمانی که دولت و حکومت بخاطر چندهزار نفر کارگر قید هشتاد میلیونو بزنه خودروسازان حکومتگر واقعی هستن،اقا دلیل نداره بزار خودروی خارجی وارد بشه تا این دوشرکت که یه عمر حق مردمو خوردن به خودشون بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخاطر انحصاره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط حرف و وعده های الکی مدیرانی که نتونن تو ۲ماه قیمت تمام شده خودرو رو به دست بیارنو اعلام کنن دیگه مدیر نیستن وضعیتمونم از اینم که هست بدتر میکنن هییییچکسم نیست که بپرسه اقا چرا اینکارارو میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
این ها فقط شعاراست برای نجات خودروسازهایی که مشتریان آن ها کم شده است اگرقراربودارزان شود هرگز گران نمی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم بر دولتی که به مردمش میگه خودرویی که ما تولید کردیم و قیمتش هم قرار بوده دست ما باشه رو نخرید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت ماشین سنگین هم بسیار بالا رفته و قیمت کاذب داره،لطفاً تو این زمینه هم تدبیری اندیشیده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفاً همه پیام های رو که میزنیم بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگرحالاچقدرارزانتر میشه، 10 تا20 میلیون، میلیونها رفته بالا !؟!؟ منت هم سر مردم میذارند!!؟! واقعا که، خودروسازان، متقلب دروغگوی، حقه باز!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۱۰:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
گند بازار خودرو دیگه در اومد دولت گرانی رو به بازار ارز وطلا سوق داد واقعاً به تدبیر این دولت ایمان آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.خواهشا گزارشی هم در مورد قیمت ماشین سنگین تهیه کنید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ماشین سنگین ها آنقدر قیمت هاشور فضایی رفته بالا که ناز می کنن بارببرن اصلا کسی هم که از میان 100نفر هم که توان خرید داشته باشه دلش نمیاد بار ببره آخه کی با ماشین دو میلیاردی بار می‌بره باید بزاری تو موزه
Iran (Islamic Republic of)
خدا به دادمان برسه
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حرف مردم برای مسئولین این کشور ایران اهمیت نداره .مردم همه ناراحت هستن ماشین ندارن .یک نفر به راحتی میاد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تا خودرو احتکار میکنه ....به راحتی میاد کسی هم کارش نداره...خیلی ها ۱ ماشین ندارن گرانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
خدا به دادمان برسه
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حرف مردم برای مسئولین این کشور ایران اهمیت نداره .مردم همه ناراحت هستن ماشین ندارن .یک نفر به راحتی میاد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تا خودرو احتکار میکنه ....به راحتی میاد کسی هم کارش نداره...خیلی ها ۱ ماشین ندارن گرانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
خدا به دادمان برسه
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حرف مردم برای مسئولین این کشور ایران اهمیت نداره .مردم همه ناراحت هستن ماشین ندارن .یک نفر به راحتی میاد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تا خودرو احتکار میکنه ....به راحتی میاد کسی هم کارش نداره...خیلی ها ۱ ماشین ندارن گرانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
خدا به دادمان برسه
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حرف مردم برای مسئولین این کشور ایران اهمیت نداره .مردم همه ناراحت هستن ماشین ندارن .یک نفر به راحتی میاد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تا خودرو احتکار میکنه ....به راحتی میاد کسی هم کارش نداره...خیلی ها ۱ ماشین ندارن گرانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
خدا به دادمان برسه
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حرف مردم برای مسئولین این کشور ایران اهمیت نداره .مردم همه ناراحت هستن ماشین ندارن .یک نفر به راحتی میاد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تا خودرو احتکار میکنه ....به راحتی میاد کسی هم کارش نداره...خیلی ها ۱ ماشین ندارن گرانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عامل گرانی خودروشرکت های بهمن موتور وجک وام وی ام میباشدکه مثلا ظرف۳ماه۴۵میلیون تومان بهمن موتوروانت کارا۲۰۰۰راگرانترکرده به کسی هم جوابگونیست والکی مدعی است که چندآپشن که جمعا۳میلیون تومان بیشترنمیشودبه وانت اضافه کرده است. وبرای فروش هم رانت قاعل میشودبه نمایندگی های خودش سهمیه۳۵الی۴۵ دستگاه میدهدوبه متقاضی اصلی خریدومصرف کننده نهایی خودرونمی فروشد.معلوم نیست چه کاسه ایی زیرنیم کاسه اش داردکه ِآتش به اختیارشده وهرچندوقت یکباروانت چینی راهرچه بخواهدگرانش میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ای ماشین سنگین از یاد مسولیین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت به دیوار وشیپور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ماشین سنگین روهمه مسولیین محترم فراموش کردن ودلال ها خدا داده بهشون دیوار وشیپور شده جولان گاه دلال و نمایشگاه دارها شهرک کامیون تهران شده قیمت گزار کل ایران پدر مردم رو درآوردن آخه این چه قانونیه خبرنگارمحترم باشگاه خبرنگاران جوان لطفاً گزارشی از قیمت های بسیار بسیار بسیار بالایی ماشین سنگین تهیه کنید تا بفهمید ما راننده ماشین سنگین ها چقدردا یک عذاب می کشیدم سال 97متشین فروختم 170الان همون ماشین خودمو باید بخرم یک میلیارد آخه مگه چه اتفاقی داخل کشور افتاده
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۰:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو باید از انحصار خارج باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر فکری به حال ماشین های سنگین کنید که قیمت آنها از میلیون رفته برا میلیاردچراکسی به فکر بازاریی صاحب ماشین سنگین نیست چرایکی افساردلال هارو نمی کشه برنامه دیوار وشیپور هم پدر همه رو درآورده هرکس هر قیمتی دوست داره می زنه اونها هم تایید می کنند به عنوان مثال بنز 1924صفر داخل کارخانه 798میلیونه بعد 1924مدل 70زدن 850میلیون آخه چه خبره خواهشن رسیدگی کنید هوار ازدست دیوار وشیپور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی چه بی کیفیت نخرید ازا این دو خودرو ساز باید حداقل 100 نفر مدیر ناشایست اخراج بشه از هر خودرو ساز تا شاید حل بشه ؟اینارو اگه به حال خود رها کنیم میشه این وضعیت نا پایدار .....کجایید بازرسی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماکه خداییش خسته شدیم ازبس سایتها وخبرهارودنبال کردیم
شماخسته نشدید ازین همه امروزوفرداهاتون؟؟؟؟؟
الان چندساله این حرفهارومیزنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه بار نشد بگن قیمت خودرو مشخص شد
همیشه میگن قیمت خودرو در آینده اعلام میشه
اون آینده هنوز نیومده!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم نون ندارن بخورن ده روز کلید کردید رو خودرو اینا همه فیلم بریدببیند تو بازار چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قفلی زدید رو ماشین
چه خبر از دلار و سکه و طلا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تشکر میکنیم ازشورای رقابت وهمه مسئولین مربوطه بابت کنترل
قیمت خودرو .اما همه زندگی مردم فقط خودرونیست واجبتر از خودرو مواد غذای است .کره گیاهی کیلوی 70هزار .پنیر لقوان
کیلوی 80هزار .نخود لوبیا کیلوی 25الی30هزار تومان .مغز گردو.180-200 هزار. تنها نان است قیمتش ازسال 93 گران نشده .در سراسر کشور هرکیلو 1500تومان است .آنهم آنقدر
بی کیفیت شده دور ریزش ازمصرفش بیشتر است .ارزانی خودرو خیل خوب است اما خانه ولوازم خانه ودارو درمان
خوراک وپوشاک .درس وتحصیل دراولویت است
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
گزارش روز گذشته مجله خبری باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش قیمت اقلام اساسی به ویژه حبوبات بود می توانید در سایت باشگاه خبرنگاران جوان آن را مشاهده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
گزارش خبری روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان خوب بود ولی بایدموشکافانه سراغ چرایی افزایش قیمت ارز و اقلام اساسی میرفت
گزارشتون کاملاسطحی بود چون همه بازار درقالب یک گزارش اومده بود
خواهشا یک گزارش عمقی وکلا درمورد بازار ارز تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش میکنم شورای رقابت و قوه قضائیه هم ب خودرو سنگین شرکت ایران خودرو دیزل وردو کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کامیونت شیلر ۶تن بهمن ماه بود ۲۷۵ میلیون تومان
الان شده ۴۷۵ میلیون تومان
این ۲۰۰ میلیون تومان چرا باید بالا بره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه، دولت و نماینده ها راضی البته دلال هم راضی، مردم ناراضی... که صدایی و اعتراضی از اینها در نمی آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آهن قراضه ها تون جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید دانیال
۰۸:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
این مردم همان مردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . یه فکری برای خودروسازهای چینی مثل کرمان موتور و مدیران خودرو بکنید که قیمت محصولاتشان به صورت فزاینده رو به بالاست . تو این اوضاع بی ثباتی بازار دارن برای خودشون جولان می دن .کو ناظر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای ماشین سنگین هم فکری کنید چه خبره از بهمن ۹۸ تا الان۲۰۰ میلیون تومان یک کامیونت گرونتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از باشگاه خبرنگاران جوان درخواست دارم درباره گزارشی مبنی‌بر تخلف خودروسازان در سال ۹۷ توسط کمیسیون اصل ۹۰ که یکشنبه گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شده است گزارشی تهیه و از طریق قوه قضاییه پیگیر ماجرا شوید .
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۸:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما فکر میکنین با این قیمتها کسی میتونه بخره باید خودرو با تعرفه 0درصد بیاد تا همه چی حل بشه اگه اقایون بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشین گران نیست بنزین ارزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه آقایون بزارن خودرو با تعرفه 0 درصد وارد بشه فقط ضرر به کارگران و کارمندان خودرو ساز وارد میشه و هیچکس سودی از این قضیه نمیبره البته احتمالا شما جزو اوندسته از افراد جامعه ای هستین که فقط دست به سینه میشینید میگید خارجی ها کارشون درسته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلالها در سیستم جولان می دهند ، به نظر متین و موقر شما که از قضا تنها راه حل معضل خودرو در ایران هست اهمیتی می دهند ... !!!!؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر با این قیمت نفت درجهان فعلا بنزین 3000 تو منی گرونترین بنزین جهانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نرخ سود بانکی رو افزایش بدید تا نقدینگی از سطح بازار خودرو و سکه و ارز به بانکها برگردد
آخرین اخبار