سازمان جهانی بهداشت: هیچ شاهدی مبنی بر جهش ژنتیکی ویروس کرونا وجود ندارد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هیچ شاهدی مبنی بر جهش ژنتیکی جدی در ساختار ویروس کرونا وجود ندارد و تغییرات موجود در حد انتظار بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا ون کرخوف»، از متخصصان سازمان جهانی بهداشت و رئیس فنی این نهاد، می‌گوید که هنوز هیچ شاهدی مبنی بر جهش جدی ژنتیکی در ساختار ویروس کرونا کشف نشده است.

ون کرخوف امروز سه‌شنبه گفت که تغییرات موجود در ساختار ویروس کرونا در حد انتظار بوده است.

وی افزود: تاکنون این ویروس نسبتا پایدار بوده است. تغییراتی در ساختار آن وجود داشته که انتظار می‌رفت، اما این تغییرات در حد انتظار بوده است. هیچ تفاوتی میان ویروس در کشور‌های مختلف که نشان دهنده تفاوت در عملکرد از نظر توانایی انتقال و مبتلا کردن افراد باشد، وجود نداشته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره منشا ویروس کرونا انجام شده است و این موضوع اکنون محل تنش میان پکن و واشنگتن است.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا برای پوشاندن یک دروغ از دروغ دیگر استفاده می‌کند

خاستگاه اصلی کرونا: چین، آمریکا و یا اروپا؟

مقامات آمریکا و به‌خصوص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مدعی هستند که منشا انتقال این ویروس آزمایشگاه ووهان در چین است، اما مقامات چین تمامی اتهامات در این زمینه را رد کرده‌اند.

بسیاری از گزارش‌های اطلاعاتی حتی در آمریکا نیز دست‌ساز بودن ویروس کرونا را رد کرده‌اند.

چین بار‌ها این ادعا را رد کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته است با مقصر دانستن این کشور به اتلاف وقت و فرصت نپردازد و مسئولیت اصلی را مقابله با کرونا در سراسر جهان بداند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده یافته‌های به دست آمده تاکنون نشان داده است که این ویروس منشاء حیوانی دارد و هیچ شاهدی به دست نیامده که نشان دهد ویروس از یک آزمایشگاه بیرون آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۸:۱۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
همین که اعلام شده تغییرات در حد انتظار بوده یعنی دقیقا مطابق پیش بینی های سازندگان در حال جهش است.
آخرین اخبار