رئیس دانشگاه فرهنگیان:

شهریه و استخدام دانشجو معلم، خط مقدم دانشگاه فرهنگیان است

خنیفر گفت:‌ منافع دانشجومعلم آموزش، شهریه و استخدام آنها خط مقدم دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلسه ویدئوکنفرانس نمایندگان شورا‌های صنفی دانشجو معلمان سراسر کشور صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه و معاونان وی، در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.

در این جلسه خنیفر، با اشاره به ترویج تکنیک استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در فرآیند آموزش گفت: آموزش‌های مجازی از نظر آموزشی رتبه چهارم جهان امروز را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های مجازی را به عنوان ابزاری در راستای تکمیل آموزش‌های حضوری معرفی و تصریح کرد: آموزش‌های حضوری در راس و اولویت دیگر آموزش‌ها است چرا که با این نوع آموزش، ما شاهد تربیت معلمانی نیک اندیش و تربیت کننده نسل‌های آینده این مرز و بوم هستیم.

او با اشاره به حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نوزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: حضور رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجو معلمان این دانشگاه خط و مسیری روشن برای ارتقای امور کمی و کیفی دانشگاه بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان  از تلاش‌های انجام شده طی دو سال فعالیت خود در زمینه‌های مختلف سخن گفت و افزود: تمام سعی ما بر این است تا با فعالیت‌هایی مثبت و اثرگذار و با جذب صحیح دانشجو معلم، ساماندهی این دانشگاه را در ریل اصلی و واقعی خود تسریع بخشیم.

این مقام مسئول، مسیر پیش رو برای دستیابی به اهداف مد نظر در دانشگاه را طولانی اعلام کرد و افزود: شرایط کنونی جهان پیچیده است. ما به دنیایی پا می‌گذاریم که با عبور از آن و دریافت تخصص و مهارت، اطلاعات خوشه‌ای را دریافت خواهیم کرد.

خنیفر، عصر حاضر را عصر پس انداز منابع انسانی ذکر کرد و ادامه داد: پس انداز نیروی انسانی از جمله موفقیت‌های مهم کشور‌های امروزی برای پیشبرد اهداف خود طی چند سال آینده به شمار می‌رود.

او دنیای پیش بینی شده تا سال ۲۰۵۰ را دنیای آغاز مدیریت لحظه‌ها معرفی کرد و گفت: با شروع آموزش‌های کلان و بدون مرز، لزوم تصریح قوانین لازم و ضروری است. چرا که با فزونی قوانین در کشورها، تصریح هر قانون یک نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح قانون را گامی مهم برای رفع هر گونه ابهام اعلام کرد و افزود: بسیاری از ابهامات موجود ناشی از غقلت یا عدم اطلاع و جهل به قانون است. جهل به قانون نیز رافع قانون نیست.

خنیفر با تصریح بر تلاش بیش از پیش مسئولان وکارکنان به منظور ارتقای دانشگاه در جایگاه شایسته خود یادآور شد: در بحران کنونی، دانشگاه فرهنگیان در کل استان‌های کشور به صورت مویرگی فعال است؛ با دریافت گزارش‌های خیلی خوب از زیرساخت‌های lms در صدد اضافه کردن سه سرور دیگر به دانشگاه هستیم. چراکه در دنیای مه آلود امروز تسهیل بیش از پیش آموزش مجازی در کل کشور یک ضرورت است.

این مقام مسئول از عصر امروز به عنوان عصر جهش یاد کرد و گفت: آموزش‌های دنیای امروز، آموزش‌های فشرده است؛‌ باید بتوانیم آموزش‌های یک الی دوساعت را در ۳۰دقیقه ارائه دهیم.

همه دانشگاه‌های کشور مکلف به خودگردانی هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان، وجود قوانین نانوشته و زیرکانه دانشگاه را از علل مهم حیات دائمی دانشگاه ذکر و اظهار کرد: این قوانین، ثبات دانشگاه را به همراه دارد. همه دانشگاه‌های کشور مکلف به خودگردانی هستند حال آن که با توجه به مصوبه سال ۱۳۶۹ دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه تا به امروز حامی و پشتیبان دانشجو معلم بوده است.

خنیفر، با تاکید برحفاظت و حمایت از منافع دانشجو معلمان کشور، حرکت مثبت و سازنده در راستای منافع دانشجو معلم را از اهم برنامه‌های دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: منافع، آموزش، شهریه و استخدام دانشجو معلم، خط مقدم دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه با رعایت قوانین ملی و دولتی خود را موظف و موکلف می‌داند طبق مُر قانون حرکت کند. هر کجا هم قرار باشد قانون خم شود تمام تلاش ما بر این است تا این قانون به نفع دانشجو خم شود.

او تامل و درنگ را از خصلت‌های اصلی معلم برشمرد و گفت: قضاوت بعد از این دو اصل امری بدیهی است. انسانی که به سرعت به ورطه قضاوت کشیده شود، دچار پشیمانی کبیر و ساکن سرزمین آرزو‌های‌ای کاش نمی‌گفتم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان با تاکید بر تکریم و حرمت دانشجو معلم، رشد، ارتقاء و توجه به حقوق و منافع دانشجو را از قوانین و مقررات بالادستی اعلام کرد و افزود: با تدبر، تعقل، تامل و درک شرایط و قوانین حاکم بر دانشگاه، همچنین بحث و گفتگو‌های منطقی و اشراف به جزئیات و قانون، شاهد اوج دانشگاه و دانشجو در سطح کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار