در مناطق زلزله زده خوی؛

پایان عملیات آوار برداری ۳۳ درصد واحد‌های خسارت دیده روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از پایان عملیات آوار برداری ۳۳ درصد واحد‌های خسارت دیده روستایی در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ازپایان عملیات آوار برداری ۳۳ درصد واحد‌های خسارت دیده روستایی بخش قطور خبرداد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار ۵۰۰ واحد در منطقه آوار برداری شده و آوار برداری ۳ هزار واحد خسارت دیده در ۲۸ روستای منطقه نیز سرعت گرفته است

بدلی با اشاره به تخصیص نیمی ازاعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی افزود: با این اعتبارات و تسهیلات همزمان با آور برداری بازسازی منطقه نیز با تهیه نقشه برای ۱ هزارواحدو پی کنی آنها آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان از پایان ساخت فنداسیون ۱۰۰ واحد و اسکلت بندی ۵۰ واحد در روستا‌های منطقه خبر داد و گفت:باخریداری و دپوی بخش زیادی ازمصالح مورد نیاز ساخت واحد‌های آسیب دیده منطقه ازجمله میلگرد و فولاد و، روند بازسازی نیز سرعت گرفته است.

او اظهار امیدواری کرد :اولین واحد بازسازی شده در این مناطق در عید فطر امسال به بهرداری برسد.

واحد‌های مسکونی شهر و ۲۸ روستای بخش قطور خوی در ۴ اسفند ۹۸ با دوزلزله ۵ و هفت دهم و ۵ و ۹ دهم ریشتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدخسارت دیدند که برای بازسازی آن‌ها بیش از ۶۱۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در دولت مصوب شده است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.