میزبانی ارومیه از کنگره بین‌المللی وانا

کنگره بین‌المللی وانا با شرکت اندیشمندان کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در ارومیه برگزار می شود.

اندیشمندانی از کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا برای شرکت در سومین کنگره بین المللی وانا که با محوریت علوم تولید مثل و سلول‌های بنیادی برگزار می شود از روز گذشته در ارومیه گرد آمدند تا در خصوص موضوع باروری، سلول‌های بنیادی و آخرین یافته‌ها در این بخش‌ها بحث و تبادل نظر کنند.

رییس کنگره بین المللی وانا در آذربایجان‌غربی و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان روز پنجشنبه در آیین افتتاح این کنگره اظهار کرد: امروزه سالمندی از چالش‌های مهم در کل دنیا به شمار می‌آید و کشور‌های در حال توسعه از جمله ایران نیز با این مشکل مواجه هستند که باید در جهت رفع آن، چاره اندیشی شود.

دکتر محمدامین ولی‌زاد ادامه داد: طی سه سال اخیر در قالب جوانی جمعیت و فرزندآوری، اقدامات موثری در کشور در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه ارتقای شاخص‌های این بخش فراهم شود.

وی اضافه کرد: به طور معمول ۱۵ درصد از زوج‌هایی که از هیچ روش پیشگیری از باروری استفاده نمی‌کنند، نابارور هستند بنابراین باید امر باروری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به میهمانان خارجی این کنگره گفت: ۱۰ میهمان خارجی از کشور‌های سوریه، عراق، ترکیه، لبنان، مصر و هندوستان در این کنگره دو روزه حضور یافته اند و در زمینه آخرین روش‌های درمان ناباروری در قالب کارگاه‌ها و سخنرانی اساتید این حوزه ارایه کنند تا در راستای بهبود نتایج درمانی در حوزه ناباروری و تسهیل ارایه خدمات درمانی به کار گرفته شود.

ولی‌زاد با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه درمان ناباروری از نظر زیرساختی و علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: وجود سه مرکز فوق تخصصی سطح ۳ دولتی و خصوصی، فعالیت مراکز سطح ۲ در شمال و جنوب آذربایجان غربی از افتخارات این استان است که توسعه مراکز سطح ۲ در شهر‌های دیگر شمال و جنوبی آذربایجان غربی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور از ظرفیت خوبی برای جذب بیماران از کشور‌های همسایه برخوردار است، اظهار کرد: قیمت ارائه خدمات و سطوح خدمات پزشکی در ایران بسیار مناسب است و سالانه از کشور‌های همسایه شاهد حضور بیمارانی جهت درمان به کشور و آذربایجان غربی هستیم.

آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت‌های متفاوت هم اکنون از جمله استان‌های برتر در حوزه زنان، زایمان، باروری و بارداری است که فعالیت بیمارستان تخصصی زنان و زایمان نیز در زمره همین افتخارات قرار دارد که امروز به صورت تخصصی میزبان کنگره بین المللی آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.