آواربرداری واحد‌های مسکونی خسارت دیده

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آواربرداری ۱۱ درصد واحد‌های مسکونی خسارت دیده در بخش قطور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:مراحل آواربرداری بیش از ۱۱ درصد از واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله بخش قطور به اتمام رسیده و برای خسارت دیدگان ۵۰ میلیارد ریال بیمه پرداخت شده است.

بدلی ادامه داد:این عملیات در بیست روز گذشته بدون وقفه ادامه داشته و با مشارکت مردم از روند خوبی برخوردار شده است.

او افزود: تاکنون بیش از ۱۱ درصد واحد‌های مسکونی تخریب شده در روستا‌های بخش قطور آوار برداری و کار پی کنی تعدادی از این واحد‌های نیز آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بابیان اینکه با ارزیابی کارشناسان باید در منطقه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب شده آوار برداری شود گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد در روستا‌های این بخش آواربرداری و بیش از ۴۰ واحد پی کنی و آماده بازسازی شده و برای ۶۰ واحد نیز نقشه احداث تهیه شده است.

رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذرباجان غربی هم در بازدید از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده قطور از آغاز پرداخت خسارت واحد‌های بیمه شده منطقه خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال از محل برآورد خسارت واحد‌ها توسط بیمه دانا به حساب خانوار‌ها واریز شده و ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز در مراحل اداری است که بزودی واریز می‌شود.

او تصریح کرد:در ۴ روز گذشته به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بسته‌ای غذایی و بهداشتی هم در بین ۵ هزار و ۱۰۰ خانوارمناطق زلزله زده توزیع شد.

دو زلزله ۴ اسفند ماه واحد‌های مسکونی بیش از ۲۸ روستا را در بخش قطور تحت تاثیر خود قرار داد.

 

انتهای پیام / ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.