پایان آوار برداری ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: با آوار برداری ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده بخش قطور خوی عملیات ساخت برخی از واحد‌ها نیز در این مناطق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: زلزله ۵/۷ و ۵/۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرد،بلافاصله بعد از زلزله عملیات آوار برداری در ۲۸ روستای خسارت دیده منطقه آغاز شده است.

بدلی افزود: تاکنون آوار برداری ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستای این بخش با همراهی مردم به پایان رسیده است.

او تصریح کرد: تعدادی از اهالی روستا‌ها که توان مالی داشتند با دریافت نقشه ساخت و با نظارت کارشناسان بنیاد مسکن ساخت واحد‌های مسکونی خود را حتی قبل از تخصیص اعتبارات آغاز کرده اند که این کار در روستای کوتان آباد که آوار برداری کلیه واحد‌ها های مسکونی آن به پایان رسیده نمود بیشتری دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تصویب ۵۱۳ میلیارد تومان اعتبار در هیئت دولت برای آوار برداری و ساخت و احیای واحد‌های مسکونی و زیر ساخت‌های منطقه تصریح کرد: باد توجه به سرد سیری منطقه اختصاص به موقع این اعتبارات روند کار آوار برداری و ساخت و ساز را بسیار تسریع خواهد بخشید.

بدلی گفت: در این اعتبارات برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کار مزد ۴ درصد، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.