مارتین گریفیتس: بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن، ناامید کننده است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن بیانیه خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن را ناامید کننده خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری صحافه ۲۴، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز اعلام کرد از بیانیه خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن نگران است و ان را ناامید کننده خواند.

مارتین گریفیتس در بیانیه‌ای با اشاره به بیانیه شورای انتقالی جنوب اعلام کرد: رویداد‌های اخیر ناامید کننده است؛ به خصوص آنکه شهر عدن و مناطق دیگر در جنوب کشور، هنوز بطور کامل از سیل‌های اخیر خلاص نشده اند و از سوی دیگر با خطر ویروس کووید-۱۹ مواجه هستند.

گریفیتس همچنین در این بیانیه خواهان تسریع اجرای توافق ریاض با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شد.
گریفیتس اعلام کرد موفقیت این توافقنامه باید دستاورد‌هایی را برای ساکنان جنوبی یمن، به خصوص در زمینه بهبود خدمات عمومی و امنیت به بار آورد.

گریفیتس در ادامه تأکید کرد: الان بیش از هر زمان دیگری، باید تمامی بازیگران سیاسی با حسن نیت و پرهیز از انجام اقدامات تنش زا و نیز قراردادن منافع یمنی‌ها در مقام نخست، با یکدیگر به همکاری بپردازند.

وی گفت: توافق ریاض بر مشارکت شورای انتقالی جنوب در مشاوره‌ها در زمینه راه حل‌های سیاسی به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌های یمن و خدمت به منافع ملت یمن درسرتاسر کشور تأکید دارد.

پیشتر محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با الجزیره تاکید کرده بود اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب، بخشی از طرح سعودی- اماراتی برای ایجاد هرج و مرج است.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب روز یکشنبه، ضمن اعلام وضع فوق‌العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار