خاورمیانه فرصت جلوگیری از دچار شدن به بحران کرونایی اروپا و آمریکا را دارد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا این فرصت را دارند تا از دچار شدن به سرنوشت اروپا و آمریکا در شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ایوان هوتن» مدیر بخش بیماری‌های واگیر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با فرانس پرس اعلام کرد که کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا هنوز فرصت مقابله با شیوع کرونا را دارند تا به سرنوشتی همچون اروپا و آمریکا دچار نشوند.

وی گفت: فرصت حقیقی برای اقدام در منطقه وجود دارد و روند ابتلا در کشور‌ها هنوز سرعت نیافته است و (کشورها) می‌توانند از هرج و مرج ناشی از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

این مسئول سازمان جهانی بهداشت ابتلای بیش از ۱۱۰ هزار نفر و جان باختن بیش از ۵۵۰۰ نفر از ابتدای شیوع کرونا در کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا را در مقایسه با تعداد کل مبتلایان در جهان آماری «متوسط» توصیف کرد.

هوتن افزود: هم اکنون نمی‌توان درباره علت اینکه چرا روند شیوع در این محدوده به جز کشور ایران ضعیف بوده است سخن گفت و تنها می‌توان از تاثیر عوامل جمعیت شناختی و اینکه این کشور‌ها عموما جمعیتی جوان دارند، نام برد.

وی همچنین با اشاره به درگیری‌های مسلحانه یا وضع انسانی فوق العاده‌ای که در کشور‌های یمن، لیبی و سوریه وجود دارد، گفت در این کشور‌ها تقریبا اثری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

مدیر بخش بیماری‌های واگیر سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد سخن گفتن از نبود یا کم بودن تعداد مبتلایان در برخی کشور‌ها به معنای دور بودن آن‌ها از معرض شیوع ویروس کرونا نیست.

هوتن در پایان تصریح کرد کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند «رکن‌های بنیادین و اساسی» در مقابله با ویروس کرونا یعنی همکاری ساکنان، بسیج نظام بهداشتی و درمانی، برپایی بیمارستان‌های ویژه درمان حالت‌های وخیم و گسترش دایره آزمایش گرفتن هستند.

از آغاز ویروس کرونا در شهر ووهان چین در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۱۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار