رایزنی اعضای اوپک درباره تحولات بازار نفت

وزرای برخی از کشور‌های عضو اوپک امروز سه‌شنبه کنفرانسی را برای بررسی تحولات بازار نفت برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزرای برخی از کشور‌های عضو اوپک امروز کنفرانسی را برگزار می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز هدف از این کنفرانس تلفنی، بررسی تحوات اخیر در بازار جهانی نفت است.

بهای نفت خام آمریکا شب گذشته به زیر صفر سقوط کرد و قیمت قرارداد‌های نفت خام برنت تحویل ماه ژوئن روز سه‌شنبه با حدود ۸.۲ درصد کاهش (در حدود ۲.۰۹ دلار) در حدود ۲۳.۴۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که روز دوشنبه بهای نفت تحویل ماه مه در بازار نیویورک برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد و این به معنای آن است که تولیدکنندگان حتی حاضرند در مقابل رهایی از این نفت خام، پول نیز پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

کرملین: مسکو تماس‌هایی را در چارچوب اوپک پلاس برقرار خواهد کرد

ترامپ: اجازه نمی‌دهم صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند

در معاملات دوشنبه شب بازار‌های جهانی قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید که رقمی بی‌سابقه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

باوجود توافق بی‌سابقه کشور‌های تولیدکننده عضو اوپک پلاس برای کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت، بازار جهانی همچنان تحت تاثیر افت تقاضای ناشی از رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا و پر شدن پی در پی ظرفیت ذخیره‌سازی کشور‌ها به سقوط خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار