تداوم بحران در بازار جهانی سیاه طلای سیاه؛

بهای نفت برنت هم سقوط کرد

در ادامه سقوط بی‌سابقه بهای نفت آمریکا به زیر صفر، قیمت نفت برنت نیز به کمتر از ۲۵ دلار رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با ادامه کاهش تقاضای جهانی برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در سراسر جهان را به کام مرگ کشانده است، قیمت نفت برنت امروز با تداوم روند کاهشی هفته گذشته، به پایین‌ترین میزان از ابتدای ماه میلادی جاری رسید.

بر اساس داده‌های معاملاتی، قیمت هر بشکه نفت برنت در بورس لندن به کمتر از ۲۵ دلار کاهش یافت که از ابتدای آوریل بی سابقه بوده است. بنا به آخرین اطلاعات، در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ، نفت خام برنت ۳.۲۹ درصد از بهای خود را از دست داد و به ۲۴.۷۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۲۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

کاهش بهای نفت برنت در حالی صورت گرفت که شب گذشته بهای نفت خام آمریکا در کاهشی بی سابقه در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۱۴۷ درصد در هر بشکه کاهش یافت و به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. اتفاقی که تاکنون در تاریخ بی سابقه بوده است.

در همین حال بهای نفت نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه می‌ در بورس نیویورک دوباره افزایش یافت و با ۱۰۰.۲۷ درصد صعود به ۰.۱ دلار در هر بشکه رسید. امروز سه شنبه آخرین روز معامله نفت وست تگزاس اینترمیدیت در بازار بورس نیویورک است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «سقوط تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد تا بازگشایی اقتصاد آمریکا کندتر شود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن توانسته در سطح ۲۰ دلار باقی بماند و پس از سقوط دردناک قیمت نفت خام تحویل ماه می‌در جلسه قبل، نفت تحویل ماه ژوئن امروز شاهد اندکی رشد بوده است.»

محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه گسترده شهر‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا موجب افت ۳۰ درصدی تقاضا برای نفت شده است. این وضع سبب شده تا پیدا کردن مخازن ذخیره نفت برای تولیدکنندگان دشوار شود و آن‌ها حاضر شوند برای عرضه نفت خود حتی به مشتریان پول پرداخت کنند.

ظرفیت مخازن اصلی‌ترین مرکز ذخیره نفت خام امریکا در اوکلاهاما که محل تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت است احتمالا در طی هفته‌های آینده پر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار