بلومبرگ گزارش داد:

شکست ترامپ در مقابل کرونا هدیه‌ای برای انجمن ملی سلاح آمریکا

عملکرد ضعیف آمریکا در مقابل کرونا ضمن تقویت نظریه‌های انجمن ملی سلاح موجب افزایش گسترده فروش سلاح در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی تحلیلی با عنوان «شکست ترامپ در مقابل کرونا هدیه‌ای برای انجمن ملی سلاح آمریکا» نوشت: مدتی به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاری بی‌سابقه انجمن ملی سلاح در دونالد ترامپ ممکن است نوعی بدشانسی تجربه شده از سوی بسیاری از سرمایه‌گذاران قبلی ترامپ را به همراه داشته باشد. ورود بیماری همه‌گیر همه این‌ها را تغییر داده است.

در این مطلب آمده است: مجموعه‌ای از رسوایی‌های زشت مالی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه وین لاپیر، رئیس انجمن ملی سلاح، و دیگران از مزایای آن به نفع خودشان بهره بردند و دچار اختلاف داخلی شدند و پس از آن دادخواست، دعاوی حقوقی، اخراج و کسری مالی را در پی داشت.

فروش اسلحه کاهش یافته بود. انتقال قدرت ریاست جمهوری از یک دموکرات سیاه‌پوست به یک ناسیونالیست سفیدپوست که از لفاظی «قتل‌عام آمریکایی» انجمن ملی سلاح تقلید می‌کرد، ممکن است ده‌ها میلیون آمریکایی را ترسانده و وحشت‌زده کرده باشد. اما آن‌ها عموماً افراد مسن، محافظه‌کار و مردان سفید پوست نیستند که بودجه صنعت اسلحه را تامین کنند. دوران شکوفایی فروش اوباما به پایان رسید. رکود ترامپ آغاز شد.

با شیوع کووید ۱۹, وحشت دوباره برگشت و صندوق‌های پول شمار در دنیای اسلحه را شعله ور کرد. ترس، نان و کره (خوراک) صنعت اسلحه است. بررسی پیشینه سلاح- یک پروکسی برای فروش- در کنار موارد بررسی نشده کووید-۱۹ در کشور افزایش یافته است و این در حالی است که سهام تولیدکنندگان اسلحه و مهمات نیز افزایش یافته است. پس از قرار گرفتن در گودال رسوایی، انجمن ملی سلاح آمریکا دوباره تقویت شد و بازگشت.

این سازمان به تازگی از ایالت نیویورک و همچنین چندین نهاد دیگر شکایت کرده است و خواستار این شده است که مغازه‌های اسلحه به عنوان مشاغل اساسی تلقی شوند و در طول دستور تعطیلی صادره شده در پی همه‌گیری این مغازه‌ها بتوانند باز باشند. این دادخواست، مقامات دولتی را به «دست کشیدن از روش آن‌ها در محافظت از فروشگاه‌های مشروبات الکلی و آزاد کردن مجرمان به خیابان‌ها» متهم می‌کند. 

لاپیر مدت‌ها استدلال می‌کرد که دولت ریاکار است و تنها اسلحه‌ها می‌توانند آمریکایی‌ها را در برابر خشونت محافظت کنند. لاپیر در سال ۲۰۱۴ از شرکت‌کنندگان در همایش انجمن ملی اسلحه آمریکا سؤال کرد «آیا شما واقعاً به این دولت اعتماد دارید که از شما و خانواده شما محافظت می‌کند؟ ما تنها هستیم».

انجمن ملی اسلحه تلاش زیادی کرده است تا بینش خاص خود را از ویران شهر به واقعیت تبدیل کند و اکنون ترامپ با عدم موفقیت در هدایت دولت برای محافظت از شهروندان یا اقتصاد سبب ایجاد هرج و مرج و ترسی شده است که باعث شکوفایی انجمن ملی اسلحه می‌شود. همراه با انتصاب‌های قضایی طرفدار اسلحه همچنین بی‌کفایتی و اعتماد به نفس ترامپ و ازدحام برای اسلحه طلایی که او سبب تحریک آن شده است، همه آن چیزی است که انجمن ملی اسلحه می‌توانست به آن امیدوار باشد.

در انتهای این مطلب با لحنی تمسخرآمیز آمده است: دولت ترامپ اثبات نهایی نظریه‌های انجمن ملی سلاح آمریکاست. دولت نمی‌تواند به شما کمک کند. رهبری فاسد است. جهان در حال از هم پاشیده شدن است. بهتر است اسلحه بدست آورید؛ ترجیحاً یکی با حاشیه سود بالا.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار