تشکیل تیم مشورتی فراکسیون فتح برای نخست وزیر عراق/ رئیس فراکسیون فتح بر خروج نیروهای آمریکایی تاکید کرد

فراکسیون فتح عراق اعلام کرد تیمی را برای ارائه مشورت در زمینه اسامی وزرای کابینه تشکیل خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واع، رئیس فراکسیون پارلمانی فتح عراق از تشکیل تیمی مشورتی که تشکل‌های سیاسی را نمایندگی می‌کند، به منظور کمک رسانی و ارائه مشورت به نخست وزیر جدید این کشور در زمینه بررسی اسامی وزرای کابینه خبر داد.

محمد الغبان در گفتگو با خبرگزاری واع گفت: تشکل‌های سیاسی بر تشکیل تیمی مشورتی به منظور تسریع در کسب توافق بر اسامی وزرا و بررسی بیوگرافی آن‌ها به توافق رسیدند تا یک جلسه فوق العاده برگزار شده و اطمینان بخشی به افراد و اسامی مورد نظر مورد تضمین قرار گیرد و آنچه که در خصوص محمد توفیق علاوی رخ داد، تکرار نشود.

وی در ادامه افزود: کابینه الکاظمی تیمی متشکل از نیرو‌های مستقل و سیاستمدارانی خواهد بود که دارای دیدگاه و نظریه در اداره کشور هستند و معیار‌های پاکی وشایستگی در انتخاب آن‌ها لحاظ خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد تشکل‌های سیاسی به دنبال آن هستند که به دلیل رعایت اوضاع کنونی و نیز بخاطر دشواری‌هایی که برگزاری جلسات بعد از این زمان دارد، تا پیش از ماه مبارک رمضان به دولت الکاظمی رأی اعتماد دهند.

رئیس فراکسیون پارلمانی فتح عراق همچنین در خصوص خروج نیرو‌های آمریکا و خارجی از این کشور نیز گفت: تشکل‌های شیعی با نخست وزیر جدید توافق کردند تا وی به اخراج نیرو‌های خارجی طبق جدول زمان بندی مشخص پایبند باشد. الکاظمی نیز در این نشست بر اجرای تصمیم پارلمان متعهد شد.

وی همچنین با اشاره به ماجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: [سردار]سلیمانی به شکل مخفیانه به عراق نیامده بود که آمریکا بخواهد عراقی‌ها را برای هدف قرار دادن او بسیج کند، بلکه او به شکل رسمی و در چارچوب‌های مرسوم به کشور سفر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار