تغییر دوباره کابینه عمران خان

در پی متهم شناخته شدن برخی از اعضای حزب حاکم در خصوص بحران آرد و شکر در پاکستان، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر کابینه خود را تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های پاکستان، بعد از نشر گزارش کمیته تحقیقات بحران آرد و شکر در پاکستان و متهم شناخته شدن برخی از اعضای حزب حاکم، نخست وزیر پاکستان تغییرات گسترده را در کابینه دولت آغاز کرد به گونه‌ای که ۴ وزیر جابجا و چند نفر دیگر از سمت‌های خود برکنار شدند.

به گفته منابع خبری، "فخر امام" از ریاست کمیته کشمیر به عنوان وزیر امنیت غذایی تغییر سمت یافت. "خسرو بختیار" که از سمت وزارت امنیت غذایی استعفا کرده بود به جای "حماد اظهر" وزیر امور اقتصادی شد "حماد اظهر" نیز از این پس وزیر صنعت خواهد بود.

دیگر تغییرات در کابینه دولت پاکستان نیز به شرح ذیل است: "اعظم سواتی" به عنوان وزیر مبارزه با مواد مخدر، "بابر اعوان" مشاور امور پارلمانی، "امین الحق" وزیر ارتباطات و "عمر حمید" به سمت قائم مقام وزارت امنیت غذایی انتخاب شده اند.

"جهانگیر ترین" سیاستمدار نامدار حزب تحریک انصاف که در گذشته دست راست عمران خان شناخته می‌شد پس از گزارش منتشر شده از بحران آراد و شکر و احتمال دست داشتن وی در این قضایا، از سمت ریاست شورای رسیدن به اهداف کشاورزی پاکستان برکنار شد.

گزارش اولیه کمیته تحقیقاتی بحران آرد و شکر پاکستان روز شنبه منتشر شد که طبق آن، جهانگیر ترین سیاستمدار مشهور وابسته به حزب حاکم پاکستان به عنوان عامل اصلی این بحران معرفی شد.

عمران خان که از روز شنبه و بعد از انتشار گزارش اولیه کمیته تحقیقاتی بحران آرد و شکر، از سوی احزاب سیاسی مخالف تحت فشار قرار گرفت، در پیامی اعلام کرد: از منتشر شدن گزارش نهایی و پس از اطمینان از عاملان اصلی این بحران، ضد همه‌ی آن‌ها اقدام قضایی و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: همانگونه که وعده داده بودیم گزارش کمیته تحقیقات این پرونده بدون هیچ درنگی منتشر شد و این اتفاق را نمی‌توان در تاریخ پاکستان مشاهده کرد که نزدیکان مقامات دولتی به عنوان متهمان پرونده معرفی شوند و جزئیات پرونده در اختیار عموم قرار گیرد.

در چند ماه اخیر کمبود آرد و شکر به عنوان کالا‌های اساسی مورد استفاده مردم پاکستان و افزایش قیمت این کالا‌ها در بازار‌های این کشور، مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار