بررسی سه سناریوی اقدامات مشکوک آمریکا در عراق

در عراق چه خبر است: کودتا، تهاجم نظامی یا عملیات فریب؟

آمریکا پس از ۱۷ سال حضور در عراق نه‌ تنها به اهداف خود دست نیافته بلکه با یک بن‌بست در این کشور مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا در سال ۲۰۰۳ به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی به عراق حمله کرد. هدف اصلی آمریکا این بود که این کشور را تحت تسلط خود قرار دهد تا هم بر منابع نفتی این کشور دست پیدا کند و هم بتواند تهدیداتی را علیه مرز‌های ایران ایجاد کند. ۱۷ سال از آن زمان گذشته و آمریکا نه تنها به اهداف خود نرسیده بلکه با یک  بن بست در عراق مواجه شده است.

تمام سیاست‌های آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است. آخرین تیر ترکش آمریکا یعنی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی نیز نه تنها به تضعیف محور مقاومت منجر نشد بلکه سرعت پیروزی‌های جریان مقاومت تسریع شد.  

علاوه بر این پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد و مردم با راه پیمایی میلیونی آن را تایید کردند. طرح آشوب و "بی دولت سازی" نیز که از مهرماه در عراق شروع شده نتوانسته به موفقیت برسد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که آمریکا سعی دارد تا توطئه‌ای دیگر را در عراق اجرا کند که بسیاری معتقدند که این کشور چه بسا به دنبال کودتا و یا  تجزیه عراق باشد. در ادامه جدیدترین اقدامات آمریکا در عراق و اهداف آن بررسی خواهد شد.

 تلاش برای نخست وزیری عدنان الزرفی

آمریکا از مهرماه ۹۸ طرح آشوب را در عراق به راه انداخت تا پروزه بی دولت سازی را در این کشور اجرا کند. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها استعفا داد.

در ادامه بیش از ۲۵ گزینه برای نخست وزیری مطرح شده اند  که به علت   کارشکنی‌های آمریکا و حامیان آن موفق نبوده اند. در آخرین مورد  برهم صالح رئیس‌جمهور عراق ۲۷ اسفند ۹۸، عدنان الزرفی از چهره‌های سیاسی عراق و استاندار سابق نجف را مأمور تشکیل کابینه جدید عراق کرده است. الزرفی را بسیاری به عنوان یکی از مخالفان الحشد الشعبی و از مهره‌های نزدیک به آمریکا معرفی کرده اند. در شرایط کنونی، آمریکا تلاش زیادی دارد تا با تهدید و اجرای برخی توطئه ها، الزرفی را به عنوان نخست وزیر عراق منصوب کند.

خارج کردن دیپلمات‌های آمریکا از عراق

آمریکا در روز‌های گذشته و به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به خارج کردن دیپلمات‌های خود از سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در اربیل کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که چند پایگاه نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق طی چند روز اخیر تخلیه شده‌اند.

به نظر می‌رسد این‌گونه تصمیمات صرفا انگیزه "امنیتی" داشته باشد و کرونا دلیل آن نیست. برخی کارشناسان معتقدند. این گونه تدابیر نشانه‌ای پیشینی از رخداد‌ها و تحولاتی باشد که ممکن است در روز‌ها و هفته‌های آتی در عراق اتفاق بیفتد، مثل انجام حملاتی گسترده به نیرو‌های الحشد الشعبی.

تخلیه سه پایگاه نظامی در عراق

آمریکا در روز‌های اخیر اقدام به تخلیه سه پایگاه نظامی خود در عراق کرده است. نخستین پایگاهی که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند، پایگاه نظامی قائم در استان الانبار بود که در اختیار نیرو‌های عراقی قرار گرفت. دومین پایگاه نیز پایگاه "القیاره" در جنوب موصل در استان نینوا بود. سومین پایگاه نیز پایگاه k ۱ در کرکوک، شمال عراق بود که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند. آمریکایی‌ها مدعی شدند که خروج نظامیانشان از عراق به دلیل شیوع کرونا در این کشور است.

 تلاش برای نابودی الحشد الشعبی

کمال الحسناوی، یکی از فرماند‌های الحشد الشعبی و دبیر کل جنبش الابدال عراق اعلام کرده که مقامات آمریکایی پیام‌هایی را به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق ارسال کرده اند و به وی اطلاع داده اند به پایگاه‌های الحشد الشعبی حمله خواهند کرد. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در یک گزارش اختصاصی از دستور پنتاگون برای تهیه طرح نظامی جهت نابودی کتائب حز‌ب الله عراق خبر داده است.

کتائب حزب الله یکی از ارکان مهم سازمان الحشد‌الشعبی است و هدف و ماموریت خود را این گونه بیان کرده است: شکست طرح آمریکایی‌ها در منطقه به واسطه شکست اشغالگری و اخراج تحقیرآمیزشان از عراق. فرمانده اصلی این سازمان شهید ابومهدی المهندس بود و اکنون هاشم الحیدری که مسئول معاونت فرهنگی الحشد الشعبی است، فرماندهی کتائب حزب الله را بر عهده دارد. به دلیل رویکرد ضد آمریکایی کتائب حزب الله، واشنگتن از سال ۲۰۰۹ این گروه را در فهرست تحریم قرار داده است.

درگیری میان این گروه و آمریکایی‌ها در مقطع پیش و پس از شهادت سردار سلیمانی در عراق افزایش یافته و اخیرا نیز آمریکا انگشت اتهام را در حمله به پایگاه التاجی متوجه کتائب حزب الله کرده بود. به گفته نیویورک تایمز، در جریان جلسه روز ۱۹ مارس در کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستوری برای اجرای چنین طرحی صادر نکرده، اما به پنتاگون مجوز داده به تهیه نقشه نظامی برای چنین عملیاتی ادامه دهد.

دلایل اقدامات مشکوک آمریکا در عراق

در حالی که دولت عراق در حال مبارزه با ویروس کرونا است و کارنامه موفقی در این مورد داشته است اقدامات آمریکا باعث کاهش تمرکز مقامات عراقی در جهت مبارزه با کرونا شده است. سوال مهم نیز این است که دلایل این اقدامات مشکوک چیست و اساسا آمریکا به دنبال چیست؟

موضوع خروج نظامیان آمریکایی از عراق به موضوع مهمی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است. نیرو‌های آمریکایی بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ابومهدی المهندس"، نایب رئیس سازمان بسیج مردی عراق "الحشد الشعبی" و چند نفر دیگر از همراهانشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور کردند. پس از این جنایت، موضوع خروج نظامیان آمریکایی از عراق در سریع‌ترین زمان ممکن به یک مطالبه عمومی در عراق تبدیل شد.

پارلمان عراق روز ۵ ژانویه با اکثریت آراء طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد. مردم عراق نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی برگزار و بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کردند. در ادامه نیز برخی گروه‌های عراقی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق حملات موشکی انجام دادند که در این حملات شماری از نظامیان آمریکایی کشته و زخمی شدند که از جمله می‌توان به حمله موشکی به پایگاه التاجی در فوریه گذشته اشاره کرد که طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی آمریکایی کشته شدند.

بعد از کشته شدن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی، موضوع خروج نظامیان آمریکا از عراق به دستور کار جدی واشنگتن تبدیل شد. آمریکایی‌ها مدعی شدند که خروج نظامیانشان از عراق به دلیل شیوع کرونا در این کشور است. نکته مهم این است که ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه به خاطر شیوع کرونا، نظامیان شان را از عراق خارج می‌کنند، در حالی است که از یک سو، طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، عراق سومین کشور موفق در مقابله با کرونا است و از سوی دیگر نظامیان آمریکایی به آمریکا بازنگشته اند بلکه در داخل عراق جابجا شدند.

در همین راستا، "هشام الهاشمی"، کارشناس امنیتی عراقی، در این خصوص عنوان می‌کند که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته اند از پایگاه‌های نظامی‌ای که وضعیت امنیتی شکننده‌ای دارند و پناهگاه‌های امن در آن‌ها وجود ندارد، خارج شوند.  به گفته "الهاشمی" تمرکز نیرو‌های آمریکایی در پایگاه‌های بزرگ مانند عین الاسد به علت آن است که این پایگاه‌ها با تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله سامانه‌های دفاعی پاتریوت حفاظت می‌شوند.

احتمالاً آمریکایی‌ها به دنبال حملات وسیعی بر ضد پایگاه‌های گروه مقاومت در عراق هستند به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این خصوص انجام داده‌اند تا نیرو‌های نظامی خود، در تیررس گروه‌های مسلح نباشند. در همین راستا «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق ازجمله الحشد الشعبی دانست.

از سوی دیگر «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق از «وجود ادله و شواهد» و نیت آمریکا برای نوعی کودتای نظامی در عراق از طریق عناصر داعش خبر داد و اعلام کرد: «ادله و قرائنی وجود دارد از طرحی آمریکایی برای توطئه علیه عراق از طریق تلاش برای کودتا. قرائنی که ما به آن دست یافته‌ایم، حاکی از فعال کردن هسته‌های خاموش داعش در سه استان عراق یعنی صلاح الدین، نینوی و دیالی است». در همین زمینه، یک روزنامه کویتی نیز به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد، آمریکا برای اجرای یک کودتای نظامی در عراق برای کنترل قدرت برنامه ریزی می‌کند و این موضوع را به متحدان خود در بغداد اطلاع داده است.

البته برخی نیز معتقدند که کودتای آمریکا در عراق تنها یک فریب و اقدام تبلیغاتی و رسانه‌ای است که آمریکایی‌ها برای تحقق چند هدف مانند  فشار به گروه‌های سیاسی عراقی برای دادن رای اعتماد به کابینه عدنان الزرفی وتلاش برای ترساندن گروه‌های مقاومت برای متوقف کردن عملیات‌های مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی دنبال می‌کنند.

نتیجه

به نظر می‌رسد که آمریکا در اندیشه اجرای توطئه دیگری در عراق است. بررسی اقدامات این کشور نشان دهنده این است که واشنگتن به این نتیجه رسیده که بازنده بزرگ تحولات عراق است و آخرین حربه این کشور یعنی ترور سردار سلیمانی و  ابومهدی المهندس نیز نتیجه عکس داده است. به همین دلیل آمریکا سعی دارد ماجراجویی خطرناکی را در عراق شروع کند.   به نظر می‌رسد دو سناریو برای اقدامات و تحرکات اخیر آمریکا در عراق مطرح است.

از یک طرف برخی از کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باور هستند که آمریکایی‌ها از رهگذر تحرکات خود در عراق به دنبال تحقق اهداف سیاسی و امنیتی هستند. واشنگتن در شرایط کنونی، از رهگذر برخی تحرکات خود به دنبال تحت فشار قرار دادن گروه‌های شیعی برای تأیید نخست وزیری «عدنان الزرفی» توسط آن‌ها هستند. در واقع، واشنگتن به دنبال تحمیل اراده خود به گروه‌ها، احزاب و جریان‌های شیعی در این زمینه است.

همچنین  برخی از رسانه‌های عربی نیز معتقدند که  تروریست‌های آمریکایی خود را برای پیاده سازی فتنه‌ای جدید در عراق آماده می‌کنند؛ فتنه‌ای که گروه‌های مقاومت در این کشور را هدف قرار می‌دهد. پایگاه خبری الحدث عراق اعلام کرده که منابع خبری در آمریکا و عراق خبر از احتمال آغاز یک عملیات گسترده نیرو‌های آمریکایی با نام "طلوع نور" علیه شبه نظامیان شیعی در عراق می‌دهند. الحدث تاکید کرده که از زمان جنگ آمریکا و عراق پس از حمله به کویت تا به حال این حجم از حضور بالگرد‌های آپاچی و پهپاد‌های آمریکا بر فراز بغداد و عراق تا کنون سابقه نداشته است.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم اعلام کرده که  اطلاعاتی را که نیرو‌های ما رصد کرده‌اند حاکی از پرواز‌های بدون مجوز آمریکا در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند. این اظهارات عبدالمهدی پس از آن است که یک منبع امنیتی عراق گفته بود، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

البته باید توجه کرد که گروه‌های مقاومت در عراق ازجمله گردان‌های حزب الله صراحتاً اعلام کرده اند که در برابر حماقت‌های طرف آمریکایی دست بسته نخواهند نشست و پاسخ سختی به هر گونه حماقت احتمالی آن خواهند داد. در هین حال برخی نیز سناریوی دیگری را مطرح کرده اند که این اقدامات آمریکا یک عملیات فریب با هدف ترساندن نیرو‌های مقاوت عراق است تا از حمله به پایگاه‌ای نظامی آمریکا خودداری کنند. در هرصورت باید منتظر روز‌های پرتنش و پیچیده‌ای در عراق بود و احتمال شروع ماجراجویی خطرناکی از سوی آمریکا در عراق دور از ذهن نخواهد بود.

نویسنده: یوسف نوری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بسم رب الشهداء والصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
( مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ).

( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ) .

( وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ) .

( وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً:)
«چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكاني كه (به دست ستمگران) تضعيف شده‌اند پيكار نمي‌كنيد؟!!! .

( وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ).

( فَمَنِ اعْتَدى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ).

( وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَنْ صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ أَنْ تَعْتَدُوا ) .

( ذفَإِذَا كَانَتِ الْهَزِيمَةُ بِإِذْنِ اللَّهِ فَلَا تَقْتُلُوا مُدْبِراً وَ لَا تُصِيبُوا مُعْوِراً وَ لَا تُجْهِزُوا عَلَى جَرِيح وَ لَا تَهِيجُوا النِّسَاءَ بِأَذًى وَ إِنْ شَتَمْنَ أَعْرَاضَكُمْ وَ سَبَبْنَ أُمَرَاءَكُمْ ).

( أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ).

( وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ).

( وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقاتِلُونَكُمْ... ) .

( حَتّي لا تَكُونَ لَهُمْ قُوَّة يَفْتِنُونَكُمْ بِها وَ يُؤذُونَكُمْ لاَجلِ الدّينِ وَ يَمْنَعُونَكُمْ مِنْ اِظْهارِهِ اَوِ الدَّعْوَةِ اِلَيْهِ ) .

" صدق الله العظیم " " صدق الله العلی العظیم" .

امت واحده رسول الله ص سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص متحد و مقتدر و قدرتمند و یکپارچه و هماهنگ و برادر و برابر و عادل و عدالتگستر والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر لبیک یا حیدر کرار علی ع ، لبیک یا رسول الله ص .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
( مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ).
( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ) .
( وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ) .
" صدق الله العظیم " " صدق الله العلی العظیم" .
امت واحده رسول الله ص والسلام وصلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
سحاد چراغی
۱۴:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
ب حول قوه الهی دارن قبر خودشونو در عین اسد اماده میکنن .
منتظر ظهور انقلاب اسلامی جهانی باشید
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
عراق یه سرزمین نفرین شدس تا ظهور روی خوش نخواهد دید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
اگه روزی چن هزارتا از این وحوش متمدن نمای امریکایی سقط بشن بقیه گورشونو گم میکنن فقط باید با هم متحد شد و با زور این حرامیانو از منطقه بیرون انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
اززمان صدام اینها مثل بلدوزر عراق را صاف کردن یه ده ساالیه که حالا دارن شخمش میزنن (داعش ووو ) تااااااااااا بعدها که بتونن برداشت ازش رو شروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
عراقی ها نباید در برابر نقشه های شوم آمریکایی های خبیث منفعل باشند.
Taiwan (Province of China)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
بیچاره سربازهای آمریکایی باز باید تو سری بخورن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
اینجوری که دارندر مورد خروج سفیانی میگن . قرنطینه از بعد از سیزده بدر حساب کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
ایران باید باپیشرفته ترین سلاحهایش وارد میدان شود و جنگ مستقیم با آمریکا وایادیش را درصورت درخواست عراق اعازکندوهمه مسلمانان اگر آزادی قدس واعاده حیثیت به باد رفته خود را بخواهندباید واردجنگ مستقیم با امریکا وایادیش شوندوبایکدیگر متحد شوند وسازمان ملل کنونی را از صحنه روزگار حدف کنند
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۳۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
این همه جنگ برای چی؟یعنی نمیشه یه راه و روش خوب واسه پایان این همه درگیری پیدا کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
انشا الله همه امریکایی ها تو عراق و منطقه نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ایتی
۰۳:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
هر اتفاقی بیفته پاسخ ایران باید این قدر قاطع و مهیب باشه که هر وقت آمریکا دوباره بخواد نیروهاشو یه جا جمع کنه نیروها خودشونو بندازن تو اقیانوس و از خدمت فرار کنند و پناهنده بشن این کشور و اون کشور. دیگه بسه خونریزی توی خاور میانه .سنتکام تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
ان رحمت الله قریب من المحسنین همانا رحمت خداوند به نیکوکاران نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
باید قوی شد خیلی قوی تراز چیزی که الان هستیم. با کشوری که در خاورمیانه صدها کلاهک اتمی دارد و در قتل عام صدها هزار نفر کوچک ترین تردیدی نمی کند باید موشک های بالستیک قاره پیما با کلاهک های هسته ای ساخت. اگر ژاپن در جنگ جهانی دوم داری بمب هسته ای می بود هرگز با این آمریکا روبه رو نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
گروهای شیعه ارایش جنگی بگیرند ،تجمع نداشته باشند منتظر امریکاییها نشوند وتلفات وارد کنند اتش رابه داخل پایگاه انها بی اندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
توکل بخدا
Iran (Islamic Republic of)
رنگین
۰۰:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
شاید موقع اون رسیده 5 هزار آمریکایی در انتقام از سردار کشته بشن
بهانه خوبی هست
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین خلیلی
۲۳:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آماده ایم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
مگه سربازی
Germany
کامران
۲۳:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
قطعا خبرهایی هست و صددرصد میخان کارهایی انجام دهند و ممکنه با انتشار ویروس کرونا مرتبط باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا توکلی
۲۳:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
پایگاه های آمریکا در اطراف ما جز زیرساخت های کشور آمریکا حساب نمی شوند حتی اگر تمام پایگاه های این یانکی ها زده شوند مراقب زیرساخت های کشورعزیرمان که حاصل شهادت بهترین افراداین کشور است باشید.اللهم عجل لولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
هدف اصلی امریکا روی کار اوردن دولت مشابه صدام میباشد از طریق کودتا . و مکر و مکر الله و الله خیرالماکرین. کل دنیا در دست یک موجود بنام کرونا درمانده است که همانا خالق ان خدا میباشد . اگر خدا بخواهد امریکا را که قطعا از قوم عاد ثمود تبع و.... قویتر نیست .خدا قوی و وعده اش در یاری دوستدارانش هر چند ومستضعف باشند حق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
نمیتونه.
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
امریکائی ها چون موجوات کثیف و پستی هستند هر کجا رفته اند غیر از قتل و غارت و ویرانی آوارگی چیزی برای هیچ کشوری نیاورده اند الان هم دارند جون می کنند و دست و پا می زنند برای ماندن در منطقه ولی نه تنها از منطقه باید حتی از آسیا اخراج شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
به قول امام راحل: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
دوستان منتظر خبرهای بد اطراف ایران باشید زمینه خروج سفیانی رو دارن میچینن قتل عام زیادی میشه تو عراق سوریه بعنوان یه ایرانی میگم تاحالا هرچی شده بخدا بسپارید متحد یک دل شیم از تفرقه افکنی جدا بپرهیزید به امید خدا داریم می‌رسیم به غول آخر ایران قدرت عظمت ثروت خودشو تو این جنگ های ک آمریکا مشغوله پیدا میکنه صبور باشید
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
امریکاییهای لجن ترسوتر از آنند که به حزب الله عراق حمله کند آنهم در موقعیتی که کرونا نفس امریکا را گرفته
انشاالله همین کرونا نسل امریکا را از جهان برمی داره و برای همیشه شرش از سر ملتها کم خواهد شد
کرونا یک ماموریت اصلی دارد انهم ریشه کنی اول امریکا دوم صهیونیستها سوم کشورهای مدعی غربی و ال سعود نجس
Netherlands
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بسم الله الرحمان الرحیم الم ترکیف فعل ربک باصحاب الفیل دوره ی امپراطوری شیطان بزرگ وشیاطین به پایان رسیده ودر ظلم وکثافات خود غرق می شوند واینده شاهد تحولات ی اینچنین زیاد خواهد بود ..چون وعده الهی حق است..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا ی تروریست هیچ غلطی نمیتواند بکند نفسهای آخرشه


درودبرسپاه وارتش ونیروهای مسلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اگر اقداماتی که آمریکا طی 8 ماه گذشته طراحی و اجرا کرده لیست کنید می بینید هدف اصلی عراق است. از انتخاب رهبر جدید داعش 8 ماه قبل و ترور رهبران محور مقاومت تا اخیرا حمله بیولوژیک کرونا برای زمین گیر کردن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ای مرگ بر این آمریکا
چرا دست از سر ملت ها بر نمی دارد
ترامپ تو کی می میری؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال..
۱۹:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
باید علاوه بر رساندن تجهیزات پدافندی به روز به حشدالشعبی عراق،مستشاران عرصه زمین به هوا را به عراق اعزام کرد..این شرایط بهترین موقع برای تجهیز این گروه ها به سیستم های پدافندی و علم آنهاست..
همچنین باید بخش اطلاعاتی این گروه ها بشدت تقویت بشه..
و باید یک شبکه فرماندهی و کنترل با ایمنی و نفوذ ناپذیری بالا
برایشان ایجاد شود..

به امید پیروزی.
Iran (Islamic Republic of)
Nader
۱۹:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نقطه ضعف آمریکا رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه س در برابر کوچکترین تهاجم یانکی های تروریست آمریکایی باید از طریق حزب الله فرزند نامشروع آمریکا رو موشکباران کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین .آمریکائیها با این تحرکات همه گزینه های خودشان رو دارن مزه مزه میکنن تا در فرصت مناسب رفتاری با بیشتر سود و با کمترین ضرر رو انتخاب کنن. پاشنه آشیل آمریکاییها تلفات انسانیه و این تلفات هر چی به کاخ سفید نزدیکتر باشه ضربه سنگینتر و مرگبارتری به حکومت فاسق آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
امریکای جنایتکار فقط های و هوی داره انها درباتلاق عراق گرفتار شده اند و می دانند اگر دست به حماقتی بزنند بیشتر در این باتلاق فرو میروند فقط این وسط ملت زجر کشیده عراق بواسطه ترس ویا وابستگی بعضی از مسئولین عراقی خسارت می بیند.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
هم تجربه تاریخی نشان داده و هم باورهای اعتقادی ما این را می گوید که جریان باطل علی رغم ظاهر پر ابهت آن بسیار سست و ضعیف بوده و اگر ما زیرکی مؤمنانه و هوشیاری به خرج دهیم تمامی نقشه های شیطانی جریان باطل به نتیجۀ عکس منجر خواهد شد ، من مطمئن ام که اگر آمریکا در عراق دست به اقداماتی بزند ، نا خواسته خدمت بزرگی به جریان مقاومت کرده و کشور عراق بیش از پیش در مسیر جریان مقاومت قرار خواهد گرفت و آمریکا ذلیلانه مجبور به فرار از عراق خواهد شد . ساعت 19 و 55 دقیقۀ ، سه شنبه مورخۀ 12/01/99
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
کرونا بهونه ای میشه برای حمله به ایران شرط میبندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
در کل امریکا هیچ غلطی نمی کنه....
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا جرات حمله به ایران رو نداره به دلایل مختلف.
اما به شدت دنبال اینه که عراق رو با چنگ و دندون بگیره و یا شده تقسیمش کند.
عراق باید یک دست محکم جواب آمریکا رو بدهد,
عراق نباید بترسد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
اگه قرنطینه درست مدیریت نشه کشور مربوطه تجزیه میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عجب از عراق خارج شدند؟ دولت عراق با آمریکا است . فقط اون حشد الشعبی با ایران است . به خدا الان ایران باید عین الاسد دوباره به موشک ببندد و اون مکان با خاک یکسان کند . اجازه ندهد دوباره اون پایگاه شکل بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
وقتی که همه دنیا سرگرم کرونا هستند آمریکایی ها سرگرم تدارک حمله به عراق وشاید ایران.... امید ما به خداوند و همت و غیرت فرزندان دلیر این آب وخاک است. از عراق هيچوقت آبی گرم نشده. افسوس از اندک جوانمرادن حیدری که گرفتار بی غیرتی بقیه عراقی ها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ان شاء الله ظهور نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۶:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
دوستان یادتون هست که سردارسلیمانی خطاب به آمریکایی ها چی گفت؟ ما آنچنان به شما نزیکیم که فکر نمیکنید. میدانید این حرف یعنی چه. پس نگران تحرکات نباشید به لطف خدا سربازان گمنام اطلاعاتی همه تحرکات را رصد میکنند. دعا کنید. دعا کنید. "اللهم عجل لولیک الفرج"
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Moh
۱۶:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
با خدا باش پادشاهی کن
تا کنون ثابت شده اراده خدا بر حاکمیت مستضعفین بر جهان است . این هارت و هورت ها تمام خواهد شد. در صراط مستقیم باشیم.
Denmark
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ایران هم باید آرایش جنگی بگیرد برای ترساندن آمریکا تا فکرغلط احتمالی نکند
Iran (Islamic Republic of)
اميد
۱۶:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من ايران بايد يه جابجايي از موشكها خودش بكنه امريكايها حساب كار مياد دستشون كه كوچيكترين غلطي بخواهن انجام بدن ايران پايگاههاي عربستان و امارات و ... با خاك يكسان ميكنن
به اميد نابودي امريكا و امريكاي دوستان وطني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
یمنی ها با زدن ریاض و امارات این کارو انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا با تانک حمله نمی کند با پهباد و هلیکوپتر و جنگنده حمله خواهد کرد

باید تلفات سنگین به نیروی هوایی آمریکا وارد شود

ضد هوایی الحشد رو قوی کنید و مجهز به موشک های ضد جنگنده

انشالله عراق را تبدیل به ( ساحل خوک ها و ویتنام ) جدید برای آمریکا خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
دولت آمریکا همیشه دنبال منافع خودش است به هر قیمتی که شده منافع اش را دنبال می کند حتی با کشته شدن عده زیادی از مردم خودش و دنیا .
تنها راه مقابله با این شجره خبیثه مقاومت است .مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
هر سه ...
همه راهها را امریکائی ها امتحان میکنند .. تا خودشان را بر مردم عراق تحمیل کنند

متاسفانه اکراد و بخشی از تسنن ، علاوه بر نوکری امریکا
همکار اسرائیل هستند
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آماده دفاع باشید حمله میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
تا قبل از استفاده از سلاح اتمی هیچ..... نمیتوانند بخورند . بعد از استفاده از سلاح اتمی هم جنگ جهانی میشه بازهم نمیتونند هیچ .... بخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا هر کاری که بخواد توی عراق میتونه بکنه.
بخاطر اینکه عراقی ها همشون ترسو ان و فقط حرف می زنن. کی بود میگفت ما میخواییم امریکا رو اخراج کنیم و انتقال بگیریم و از این حرفا؟
اینا که موندگارتر شدن!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
حرفتون غلطه..
انتقام توسط عراقی ها نیاز به زمان و برنامه ریزی داره ..
عراق خیلی وضعیتش پیچیده تر از اونیه که فکر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اگر عراق بخواهد شرف خود حاکمیت خود وعزت خود را حفظ کند باید یکپارچه برعلیه آمریکامتحد شود
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۷:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه وجود افرادی از جمله شخص رئیس جمهور عراق و تعدادی از نمایندگان در مجلس که روابط پنهان و آشکاری با عربستان و آمریکا دارند مانع چنین اتحادی شده و میشود.
اصرار بر نخست وزیری الزرفی هم در راستای تقویت این جریان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عجب همتی عراقی ها دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
مگه میشه دولتش بی خبر باشه به هر حال عراق، عراق جنگ زده تا آخر خواهد بود
Germany
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عراق باید سریع چند پایگاه به نیروهای روسی بدهد تا امکان کودتا از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
روس هم بدتر از مریکایند با هم اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا ما با روسها روابط خوبی داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
روابط روسیه با اسرائیل واعراب بهتر از رابطه ایران با روسیه هست ما با روس‌ها روابط خوبی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ما با اونا روابط خوبی داریم، نه اونا با ما!
زمانش که برسه، مارو هم دور می زنن!
یه ذره تاریخ روابط ایران و روسیه رو بخون دستت میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
امریکا از داخل داره می پوکه .معلوم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
در این 40 سال ثابت شده که هیچ غلطی نمیتونه بکنه
فقط میتونه موذی گری بکنه
همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
منظور از غلط یعنی اشتباه نمی کند
Germany
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نخیر منظور همون غلطه...نمی‌خواد ادای روشنفکرا رو در بیاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اشتباها منفی دادم معدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله هر کاری میکنه باعث نابودی خود امریکا بشه. و مکرو و مکروالله والله خیر الماکرین.
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۲:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
به نظر میرسه ترور حاج قاسم و المهندس هم جزئی از همین نقشه بوده.با حذف کسانی که میتوانستند جلوی اینهارو بگیرند راه را برای اجرای نقشه خودشون آماده کردند.با کنار هم گذاشتن دانه های تسبیح میتوان به این نتیجه رسید که خاور میانه آبستن حوادث بزرگی است.باید هوشیار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سردار قاآنی امیدمون بعد خدا به شما و حزب الله لبنانه که به نیروهای حشدالشعبی کمک کنید . آمریکا مرحله اول نقشه شومش یعنی مشغول کردن مردم دنیا رو با موفقیت انجام داده . دولت مروای ما هم که کاری به دیگران ندارند کشور رو اداره کنند هنر کردند . مزدور هم که کم نداریم . امیدمون به شماست که خون سردارمون هدر نره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
خدا ریشه این تروریستها و جنایتکاران رو از سر این کشورها و مردم مظلوم بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
بهترین زمان برای پرتاب ماهواره بر سیمرغ وآزمایش موشک در برابر آمریکا همین روزهاست نه اینکه گیت تشخیص کرونا اهدا کردن به آمریکا اگر گیت تشخیص کرونا اضافی دارید بدید سوریه و عراق آمریکا از هر فرصتی برای نابود کردن ایران استفاده می کنه الان زمان خارج شدن از آن پی تی است نه فرستادن اهدای به آمریکا از طریق سفارت سوئیس
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی مخلص خوش بیان
۱۱:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
پس با این حساب باید براداران عراقی خیلی هواسشان جمع باشد که موضع خیلی بحرانی راست که کوچکترین اشتباه ممکن است که یک عمر پشیمانی در بر داسته باشد در این رابطه انسجام وحدت و یک پار چگی را میطلبه
به امید پیروززی اسلام بر کفر جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چخبره؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
انتقام سخت از شیطان ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نصر من الله و فتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
با این توصیف نیروهای عراقی باید آماده و گوش به زنگ باشن. آماده دفاع از خود و حمله متقابل باشن. بعد نگن غافلگیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اسم عملیات هم اعلام کردن
خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
هدف آمریکا ایرانه باید خیلی مراقب بود چون ترامپ با وجود کرونا در آمریکا دیگه چیزی برای برنده شدن در انتخابات آمریکا نداره فقط شاید جنگ با ایران بتونه کمکش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا پس از به شهادت رساندن ابومهدی و حاج قاسم تا زانو در باتلاق فرو رفت و هر گونه حرکت باعث فرو رفتن بیشتر آن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
جای سردار خالیه آپاچی هارو غنیمت می‌گرفت

یه بی آبرویی دیگه واسه آمریکا میمونه
انشاالله حق بر بر باطل پیروزه
Iran (Islamic Republic of)
یا لثارات الحسین
۱۰:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
.......ملت عراق بداند.............برادران شیعی خودرا تنها نخواهیم گذاشت........لبیک یاحسین.................لبیک یا حسین.........لبیک یاحسین................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ای خدا
امام زمانت رو برسون ...
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۰:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
نیروهای عراقی فقط باید شش دونگ حواسشون جمع باشه، حالا هر غلطی میخواهند آمریکایی ها بکنند، یعنی پایگاه امریکا در عراق زیر نظر داشته باشند و هر تحرکی را در نطفه خفه کنند،
از خدا میخواهیم یدالله حزب الله باشد،آمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
امريكا داره از جيب عربستان و امارات و بحرين و صدالبته خود عراق مايه ميزاره نه از جيب مردم خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
به نیروهای ایران آماده باش بدهید وسریعانیروهای بسیجی خودمان رافراخوانید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اينو خوب اومدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سردار یادت بخیر وقتی که بودی خیالمان راحت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
الان وقت تجمع نیست که. فقط باید از راه دور با 1000 موشک زد دخل آمریکارو دراورد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ایران از دیروز در آماده باش کامله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
هستیم .ماازنسل کوروش بزرگیم
آخرین اخبار