آمریکا از ترس نیروهای مقاومت، استحکامات سفارت خود را تقویت کرده است

کریم علیوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند حملاتی را علیه گروه‌های مقاومت در عراق انجام دهد گفت آن‌ها از بیم پاسخ نیرو‌های مقاومت استحکام سفارت خود در بغداد را تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریم علیوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در مصاحبه با پایگاه خبری العربی الجدید در ارتباط با جابه جایی‌های اخیر نیرو‌های آمریکایی در عراق گفت: «نیرو‌های آمریکایی قصد دارند در مرحله پیش رو نیرو‌های مقاومت و الحشد الشعبی و فرماندهان آن‌ها را هدف قرار دهند.»

کریم علیوی افزود: «به همین دلیل سربازان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق به پایگاه‌های بزرگ که قابلیت حفاظت از آن‌ها را دارد منتقل شده اند. آن‌ها بیم آن دارند که در پایگاه‌های کوچک در معرض آتشبار نیرو‌های مقاومت باشند؛ از این رو همه آن‌ها را در پایگاه‌های اصلی و به صورت یکپارچه گرد آورده تا محفوظ باشند.»

عضو ائتلاف الفتح عراق توضیح داد: «نیرو‌های آمریکایی می‌دانند که هرگونه اقدام آن‌ها علیه گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی با پاسخ مواجه خواهد شد و از این رو میخواهند خود را از حملات موشکی مقاومت مصون کنند. نیرو‌های آمریکایی هیچ گونه خروج و عقب نشینی را از عراق صورت نداده اند و آنچه طی روز‌های اخیر شاهد بودیم تنها عملیات جابه جایی و موضع گیری در پایگاه‌های اصلی و بزرگتر مانند پایگاه عین الاسد و حریر است. آمریکا می‌خواهد این پایگاه‌ها را باحضور نیرو‌های خود تقویت کند.»

وی اضافه کرد: «آمریکا حتی استحکامات سفارت خود در بغداد را نیز تقویت و مستحکم کرده است؛ چراکه قصد دارد حملاتی را علیه الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت به ویژه فرماندهان آن انجام دهد و میخواهد سربازانش را از خطرات هرگونه واکنش به حملات خود حفظ کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مقاومت اسلامی باید کاملا عر صه را بر اشغالگران آمریکائی تنگ کند که آنها قادر به تنفس هم در خاک عراق نباشند . اینکار با اتحاد مردمی و همه گروه های سیاسی مقدور خواهد شد.
آخرین اخبار