ابراز نگرانی سازمان ملل از خطرات کرونا برای آوارگان یمن

کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره خطرات روزافزون شیوع ویروس کرونا برای آوارگان یمنی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری آناتولی، آندره ماشیچ، سخنگوی کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در کنفرانس خبری خود در ژنو، درباره خطرات روز افزون شیوع ویروس کرونا برای خانواده‌های آوارگان یمنی هشدار داد.

وی گفت: کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در حال آگاهی‌بخشی به آوارگان یمنی برای حمایت هرچه بهتر از خود است همچنین از تلاش‌های صورت گرفته مقامات یمن برای مقابله با شیوع کرونا حمایت می‌کند.

سخنگوی کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در خصوص شرایط ناگوار معیشتی و بهداشتی آوارگان در شرایطی که با خطر روزافزون شیوع کرونا مواجه هستند، ابراز نگرانی کرد.

وی هشدار دارد استمرار درگیری‌ها، ارائه خدمات انسانی را سخت‌تر می‌کند و یمن را به بحرانی‌ترین اوضاع انسانی می‌کشاند؛ چرا که بیش از ۲۴ میلیون نفر در این کشور به کمک نیاز دارند و ۳.۶ میلیون نفر نیز آواره هستند.

تجاوز ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن وارد ششمین سال شده است و تاکنون هزاران کشته و زخمی داشته و میلیون‌ها نفر را به فقر و گرسنگی سوق داده است.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشور‌های جهان تاکنون آماری از مبتلایان به این ویروس در یمن منتشر نشده است و با توجه به شرایط وخیم درمانی و بهداشتی در این کشور جنگ زده شیوع کرونا در آن بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، جنگ یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار