گریفیتس خواستار برگزاری نشست فوری برای رسیدن آتش‌بس در یمن شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن طرف‌های درگیر در جنگ را برای رسیدن به توافق آتش‌بس به برگزاری نشستی فوری دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای طرف‌های درگیر در جنگ را به برگزاری نشستی فوری به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس دعوت کرد تا در آن درباره راه‌های تعهدات این طرف‌ها به حمایت از آتش‌بس گفت‌وگو و بررسی شود.

این مقام سازمان ملل گفت: «امیدواریم که طرف‌های نشست مذکور با روحیه همکاری و آمادگی گرد هم آیند تا با برخی امتیازدهی‌ها به حرف‌ها جامه عمل بپوشانند.»

دعوت گریفیتس به برگزاری نشست بررسی آتش‌بس، به دنبال استقبال طرف‌های درگیر جنگ یمن از دعوت دبیر کل سازمان ملل به توقف جنگ در مناطق درگیری به دلیل بیم گسترش شیوع کرونا صورت گرفت.

یمن هنوز موردی از ابتلای به ویروس کرونا را ثبت نکرده است، اما به دلیل اینکه این کشور فقیرترین کشور شبه جزیره عربی است بیم از تبدیل همه‌گیری این ویروس در آنجا به یک فاجعه انسانی وجود دارد.

این در حالی است که روز گذشته احزاب درگیر در یمن از بیانیه سازمان ملل برای آتش‌بس فوری حمایت کردند و گفتند جنگ شش ساله، این کشور را در مقابل کرونا آسیب‌پذیر کرده و بحرانی ضدبشری بوجود آورده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن رونمایی از طرح سازمان ملل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن، از همه کشور‌های جهان خواست تا سازمان ملل را در اجرای این طرح همراهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار