افزایش شمار قربانیان کرونا در آمریکای لاتین

شمار قربانیان کرونا در آمریکای لاتین به ۵۰ نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تله سور، شمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در آمریکای لاتین به ۵۰ نفر رسید. برزیل با گزارش دست کم ۱۸ قربانی و ۱۱۲۸ ابتلا از روز شنبه، کشوری بوده است که بیشترین خسارت را بر اثر کرونا در میان کشور‌های آمریکای لاتین داشته است.

این شبکه در پایگاه خبری خود نوشت: روز یکشنبه ویروس همه گیر کرونای جدید موسوم به «کووید-۱۹» دست کم ۵۰ کشته در آمریکای لاتین برجای گذاشت که در این میان، برزیل بیشترین آمار قربانیان را در تمامی کشور‌های (آمریکای لاتین) داشته است.

از زمان تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، شماری از کشور‌های آمریکای لاتین، فرمان‌های منع و آمد و شد و قوانین سختگیرانه بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس وضع کردند.

دولت برزیل اعلام کرده از زمان اعلام انتقال ویروس، تمامی بیماران با علائم این بیماری به عنوان افراد مشکوک به کرونا تلقی می‌شوند.

همچنین اکوادور با ۷ قربانی و دست کم ۵۰۶ مورد ابتلا، دومین کشور است که بیشترین آمار ابتلا و قربانی را در آمریکای لاتین دارد. همچنین طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی پرو، این کشور ۵ مورد مرگ و میر بر اثر کرونا و ۳۱۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را به ثبت رسانده که با این حساب، سومین، در میان کشور‌های امریکای لاتین محسوب می‌شود.

وزارت بهداشت آرژانتین نیز از ۴ مورد مرگ بر اثر این ویروس و دست کم ۶۷ مورد ابتلای جدید خبر داد که با این حساب، شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۲۲۵ مورد می‌رسد.

«جمهوری دومینیکن» نیز سه مورد مرگ و میر و نیز ۱۱۲ مورد ابتلا به کرونا و کشور پاراگونه یک مورد مرگ و ۱۸ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است.

همچنین کشور‌های کلمبیا و شیلی نیز نخستین موارد مرگ و میر بر اثر کرونا را در کشورهایشان روز شنبه به ثبت رساندند. مقامات کلمبیا تأیید کردند بیش از ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند. مقامات شیلی نیز آمار مبتلایان را ۵۳۷ نفر اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار