دمشق پایان فوری تحریم‌های ظالمانه را علیه کشور‌ها خواستار شد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای پایان تحریم‌های ظالمانه غرب را علیه کشور‌ها خواستار شد و ادامه این اقدامات قهرآمیز را جنایت ضد بشریت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای، شیوه تحریم را که غربی‌ها در پیش گرفته اند، نقض آشکار حقوق بشر تلقی کرد و از جامعه جهانی خواست تا در راستای احترام به اصول حقوق بین الملل و حرمت زندگی بشر، اقدامی جدی برای پایان این تحریم‌ها اتخاذ کند.

در این بیانیه، دمشق مسئله شیوع گسترده ویروس کرونا را در برخی کشور‌های مورد تحریم آمریکا و هم پیمانانش یادآور شد و تاکید کرد تحریم‌ها علیه این کشور‌ها باید فوری و بدون قید و شرط برداشته شود.

سوریه بار دیگر همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، کوبا و همه کشور‌هایی که گرفتار ویروس کرونا یا با خطر شیوع این بیماری مواجه هستند، اعلام کرد و خواستار همکاری و تشریک مساعی همه طرف‌ها برای نجات جامعه بشر از این بیماری فراگیر شد.

وزارت خارجه سوریه در پایان از همه کشور‌ها خواست تا به طور یکجانبه نسبت به شکست این تحریم‌های ظالمانه اقدام کنند. همچنین دولت سوریه، آمریکا و هم پیمانانش را که چنین تحریم‌هایی بر دیگران تحمیل می‌کنند، مسئول گسترش دامنه این بیماری فراگیر و افزایش تعداد قربانیان آن دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار