باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمان در هند آنچنان گسترده است که رسانه‌های مختلف جهان را نیز به واکنش واداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنایت وحشیانه اخیر هندو‌های افراطی علیه اقلیت مسلمان آنچنان وحشیانه بوده که واکنش رسانه‌های سراسر جهان را نیز برانگیخته است.

ماجرا چیست؟
ماجرا از آنجا شروع می‌شود که در پی تصویب لایحه اعطای شهروندی به مهاجرانِ غیر مسلمان و نیز طرح ثبت‌نام ملی شهروندان، موسوم به NRC، موجی از اعتراضات ایالت‌های مختلف هند را تحت تأثیر خود قرار داد. معترضان، قانون جدید شهروندی را نوعی حمله به قانون اساسی سکولار هند و اقلیت مسلمان در این کشور ارزیابی می‌کردند.

این قانون جدید شهروندی، مهاجران غیر مسلمان هندو، سیک، بودایی، آیینِ جین، زرتشتیان و مسیحیانی که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشور‌های پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده‌اند را شامل می‌شود و مسلمانان را مستثنی کرده است.

تصویب این قانون جنجالی در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی در مجلس اعیان پارلمان هند در ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام  شد؛ چرا که بخشی از معترضان می‌ترسیدند این قانون سبب شود که هزاران مهاجر غیرقانونی از بنگلادش به ساکنان قانونی هند بدل شوند.

در ایالت‌های دیگر هند نیز شماری نگران بودند که طرح ثبت‌نام ملی شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور طراحی شده، طرحی برای شناسایی مسلمانانی باشد که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آن‌ها منجر شود.

نکته اصلی اعتراضات
اما نکته اصلی اعتراضات این بود که قانون جدید، تنها اعطای شهروندی به شش فرقه مذهبی و قومی (یعنی هندو، سیک، بودایی، آیین جین، زرتشتی‌ها و مسیحیانی) را تضمین می‌کند که طبق ادعای نخست وزیر هند، از لحاظ تاریخی با آزار و اذیت در سه کشور همسایه هند روبرو بوده اند؛ اما این قانون یکی از اقلیت‌های مهم این کشور، یعنی مسلمانان را مستثنی کرده بود. منتقدان گفته اند این قانون مسلمانان را در نظر نگرفته است و این، تبعیضی آشکار علیه مسلمان است و  قانون اساسی سکولار هند را تضعیف می‌کند.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

منتقدان دولت همچنین اعلام کردند این لایحه، بخشی از دستور کار دولت ملی‌گرای هندو برای به حاشیه‌راندن دویست میلیون مسلمان این کشور به شمار می‌رود. مسلمانان نگرانند که گام بعدی این قانون، سلب تابعیت از جمع کثیری از مسلمانان  به‌بهانه مهاجر بودن باشد.

انتقاد‌ها و اعتراض‎ها
انتقاد‌ها و اعتراضات به لایحه جنجالی دولت نارندرا مودی تنها به شخصیت‌های مسلمان در این کشور محدود نشد. پس از تصویب این لایحه بیش از ۷۰۰ شخصیت سرشناس هندی از جمله وکلا، دانشگاهیان و بازیگران سینما با امضای بیانیه‌ای این لایحه را محکوم کردند. از نظر منتقدان ظاهراً دولت هند مصمم است به تلاطمی شدید در جامعه هند دامن بزند. تا جایی که رائول گاندی، رهبر حزب کنگره ملی هند گفته است حامیان این لایحه درحال تخریب بنیاد‌های کشور هستند، اما مقامات دولتی از جمله، آمیت شاه، وزیر کشور مدعی شد  این لایحه علیه مسلمانان نیست.

خشونت هندو‌های افراطی در سایه سفر ترامپ به هند
پس از اعتراضات گسترده علیه قانون جنجالی دولت مودی، «کاپیل میشرا» سیاستمدار از حزب حاکم «بهارتیا جاناتا» (بی جی پی) در جمع هوادارانش تهدید کرد در صورتی که پلیس نتواند خیابان‌ها را از معترضان خالی کند، او و هوادارانش، خودشان دست به کار خواهند شد. این سخنان، به مانند، آتشی برای روی بحران اخیر هند بود و در پی آن، هندو‌های افراطی موسوم به «هندوتوا» به خانه ها، مغازه‌های تجاری و مساجد حمله کرده و آنجا را به آتش کشیدند که در این درگیری ها، نزدیک به ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

اما در بحبوحه درگیری‌های خونین در هند، سفر دو روزه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز مزید بر علت شد. ترامپ در جریان سفر خود به هند در سخنانی که به نوعی حمایت آشکار از اقدامات افراط‍گرایانه هندو‌ها تلقی می‌شد، مسلمانان را «تروریست» نامید.

ترامپ در سخنرانی خود در تاریخ ۲۴ فوریه در برابر صد‌ها هزار نفر در استادیوم «موترا» در شهر احمد آباد و در کنار نارندرا مودی، نخست وزیر هند مدعی شد: هند و آمریکا متعهد شده اند تا از مردم در برابر «تروریسم اسلامی رادیکال» محافظت کنند.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

سخنان ترامپ در زمانی بیان می‌شد که برعکس ادعای وی، مسلمانان با نوعی وحشیگری از سوی هندو‌های افراطی مواجه بودند.

ترامپ همچنین در جریان سفر خود در کنفرانسی خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص قانون جنجالی دولت هند علیه مسلمان تلاش کرد از پاسخ طفره برود و گفت: این مسأله به هند بستگی دارد!

نشریه آمریکایی پولیتیکو با تیتر «به هند بستگی دارد: ترامپ از پرسش‌ها در خصوص قانون شهروندی که مسلمانان را مستثنی می‌کند، طفره رفت» نوشت: ترامپ گفته است در خصوص این قانون که شهروندی را برای خارجی‌هایِ غیر مسلمان از کشور‌های همسایه اولویت بندی می‌کند، شنیده است؛ اما این مسأله بستگی به هند دارد.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

بازتاب کشتار وحشیانه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی
اما تلاش ترامپ نیز برای سرپوش‌نهادن به کشتار وحشیانه هندو‌های افراطی و حمله آن‌ها به اقلیت مسلمان نیز سبب نشد تا مسأله از دید رسانه‌های جهان پنهان بماند و رسانه‌های جهان سکوت خود را شکستند.

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با تیترِ «مسلمانان در هند سلاخی می‌شوند و جهان اهمیتی نمی‌دهد» نوشت: در حالی که مسلمانان در هند کشته شده اند، به نظر می‌رسد جهان در محکوم کردن خشونت‌های اخیر در دهلی نو بی تفاوت است.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

در بخشی از این مقاله آمده است: جمعیت هندو‌ها در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنند و مساجد، خانه‌های مسلمانان، مغازه‌ها و شرکت‌ها را به آتش کشیده و مسلمانان را کشته و یا زنده به آتش می‌کشند و  پلیس هند مسلمان را بدون هیچ حمایتی رها کرده است.

 مقاله ایندیپندنت در شماری از رسانه‌های دیگر جهان، از جمله الجزیره قطر نیز بازتاب یافت.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر


بیشتر بخوانید: مسلمانان هند زیر آتش هندو‌های افراطی+ فیلم و عکس


همچنین نشریه انگلیسی گاردین این  جنایت علیه مسلمانان را با تیتر «خشونت در دهلی شورش نیست؛  وحشیگری است که مسلمانان را هدف گرفته است»

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

نگارنده مقاله گاردین «کنعان مالک»، نویسنده انگلیسی و عصب پژوه متولد هند است. کنعان مالک با اشاره به رخدادی تاریخی در حمله جوانانِ سفیدپوست به هندیان غربی در «ناتیگ هیل» لندن نوشته است : آن مسأله نیز به مانند همین خشونتی است که هفته گذشته بخش‌هایی از دهلی، پایتخت هند را درگیر کرده بود. آنچه دهلی هفته گذشته شاهد آن بود، معادل هندی «شکار کاکا سیاه» (Nigger یا کاکاسیاه، لفظی توهین آمیز علیه سیاه پوستان) است که خشونت علیه مسلمان را هدف قرار داده و از سوی هندو‌های ملی‌گرا که بیشترشان از طرفداران حزب حاکم هند (بی جی پی) هستند، هدایت می‌شود.

نویسنده مقاله همچنین با اشاره به سخنان مذکور و  نژادپرستانه کاپیل میشرا، مبنی بر اینکه در صورتی که پلیس تجمعات را جمع نکند، او و طرفدارانش خود دست بکار خواهند شد، افزود: ظرف چند ساعت از ضرب الاجل میشرا، گروه‌های بی جی پی (حزب حاکم) حمله به معترضان را آغاز کردند. آن‌ها ظرف چند روز خانه‌های مسلمانان، مغازه‌ها و حتی خود مسلمانان را آتش زدند.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی نیز با پوشش جنایت هندو‌های افراطی علیه مسلمانان و با تیتر «مسلمانانِ هند، پلیس را به کشتار هدفمند متهم می‌کنند» به بیان داستان یکی از قربانیان این خشونت‌ها پرداخت.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

فارن پالیسی نوشت: هر غروب پیش از تاریکی، «محمد آصف» پس از یک روز کار با ریکشای برقی (نوعی وسیله حمل و نقل سه چرخ که در هند رواج دارد) به خانه پدر و مادرش بازمی گشت؛ اما در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در حالی که هوا کاملا تاریک شده بود، آصف هنوز به خانه بازنگشته بود و خانواده وی نگران بودند. آن شب در شهر میروت (در ایالت اوتار پرادش) در شمال هند، جایی که آن‌ها زندگی می‌کردند، صد‌ها نفر از هموطنان مسلمان وی علیه قانون جدید شهروندی دست به اعتراض زده بودند و با پلیس درگیر شده بودند. حوالی ۱۰ شب، یک نفر به خانواده آصف، تصویری از فرزندشان را که در واتساپ در حال چرخیدن بود، می‌فرستد که او را در حالی که مرده است، و دهانش باز مانده و سوراخی قرمز در سینه او دیده می‌شود، نشان می‌داد.

خانواده آصف به فارن پالیسی گفتند: مردی که او را به بیمارستان برده بود، گفت یکی از نیرو‌های پلیس را دیده که به پسرمان شلیک کرده است.

همچنین پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره قطر نوشت: روزنامه فرانسوی لیبراسیون به نقل از یکی از شاهدان عینی فرانسوی نقل کرده که پلیس بسوی مسلمانان در هند آتش گشود و حملات از پیش طراحی شده بود.

ابعاد جنایت وحشیانه هندو‌ها علیه مسلمانان در رسانه‌های بین المللی+ تصاویر

طبق اعلام الجزیره، روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت خیابان «جعفر آباد» در شمال شرقی دهلی‌نو، ظرف دو روز به مرکز خطر درگیری در جنگی دینی بدل شده است. خبرنگار این روزنامه فرانسوی به نقل از یک شاهد عینی هندو که نخواست نامش فاش شود می‌نویسد شاهد بوده گروهی در حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ نفر در حالی که پلاکارد‌هایی در دست داشتند، با همراهی نیرو‌های پلیس می‌آمدند و برخی از آن‌ها شمشیر و اسلحه در دست داشتند.

وی سپس می‌گوید شاهد درگیری‌های خونینی که به کوچه‌های مجاور نیز کشیده شد، برای چندین ساعت بودیم. همچنین شاهد دیگری می‌گوید ۳۰ الی ۴۰ افسر پلیس نیز به این گروه ملحق شدند و شروع به تیراندازی بسوی مسلمانان کردند.

وی سپس می‌گوید: این، جنایتی ضد بشری است که آنجا مرتکب شدند و بدتر آن است که شماری از هندی ها، آن را علیه هندی‌های دیگر به انجام رساندند. 

حال با این اوضاف، باید منتظر ماند و دید با وجود اینکه کشتار  مسلمانان ابعادی جهانی پیدا کرده است، آیا همچنان دولت نارندرا مودی به حمایت آشکار خود از گروه های افراطی هندو علیه مسلمانان ادامه می دهد یا تلاش خواهد کرد تا مسیر خود را عوض کند.

ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
دلیل این که هندی ها مسلمانان را می کشند این هستش که با توجه به جنایاتی که داعش طالبان و القاعده و امثال این ها به اسم اسلام انجام دادند هندی ها تصورشون نسبت به مسلمانان منفی شده فکر می کنند همه مسلمانان تروریست هستند و میگن بکشید این مسلمانان را که همشون تروریست اند اگر نه این همه ادیان مختلف تو هند هست چه طور کسی با اون ها کار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دردوران اولیه اسلام مسلمانان به هندحمله کردن بایدنسلشوازبین می بردن .... کثیف‌بت پرست باورکنیداگرهمشون میکشتن خداواندخوش حال می شد
تاریخ هندمال مسلمانان هست400حکومت بابری مقولی مسلمان برهند وحکومت ترگان برهند اصلان تاریخ هندمال مسلمان هست ها به تازیگی هم نام ایالت ها وشهرهای که اسم‌مسلمانی داشتن عوض کردن اسم هندو‌گذاشتن تمام پادشاهان هندمسلمان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۴:۳۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
این هندوها نادر شا۶ی دیگر میخواهند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کجاست قدرت مسلمانان. باید مسلمانان متحد باشند اگر شیعه و سنی باهم تفاهم داشته باشند مردم دنیا جلوی مسلمانان زانو خواهندزد. و اونایی که دنبال تفاوت هستند منافقند و نتیجه همین میشود که هندو های کثیف مسلمانان رو بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۰:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا مشکل مسلمانان عدم اتحاد آنان هست ، مسلمانان به جای اتحاد زیر پرچم قرآن و آموخته های قرآن باشند دنبال تفرقه و دشمنی و دشمن تراشی از بین خودشان هستند
و هیچ توجهی به آیات قرآن که میگوید مسلمانان برادر یکدیگرند، ندارند
شیعه و سنی باید با هم متحد شوند و لبیک بگویند به کلام خداوند
و دست از تعصب و گمراهی و مذهب گرایی بردارند و چنگ به اسلام گرایی و مسلمان گرایی که همان پیام قرآن هست بزنند
در غیر اینصورت باید شاهد فجایع چنینی باشیم
فاجعه مسلمانان میانمار دوباره و دوباره تکرار خواهد شد
و مسلمانان روز به روز ضعیفتر خواهند شد و از مسلمانی دورترو دورتر خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۱:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی عبادت
۱۸:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
دنیا خوب میداند غرب بخصوص امریکا سعی دارد مردم خاورمیانه رابه تفرقه بیاندازد تا بتواند از اب گل الود ماهی بگیرد ما مسلمانان نباید اجازه بدیم الان نگاه کنید از کی تو خاورمیانه جنگ هست مردم روی خوش ندیدن مگر میشه همه اینها سیاست امریکا وبزرگانش اسراییل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
لعنت برترامپ لعنت برهندوها
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی احمدی
۰۹:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
مستمندان دردمندان بی پناهان را بگویید
مصلح عالم پناهان بی پناهان خواهد آمد...
مثل ماجرای کشتار مسلمانان روهینگیا وچین و...بازهم کشورهای عربی داعش والقاعده که خودرا مدعی میدانند خفه شده آمد...
Iran (Islamic Republic of)
ملول
۰۱:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
دویست میلیون مسلمان هندی نم توانند با اتحاد مانع این وضع شوند و پشتی بان هم باشند.و هوای همدیگر را داشته باشند .یا از طریق رسانه ها و حاکمان عادل و یا مجامع جهانی بویژه مسلمان داد خواهی کنند.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
خدایا ظالمان را به بیماری کرونا دچار کن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
باید اقدام متقابل انجام شود واین هندوهای‌ کثیف‌ به‌ بدترین‌ نوع‌ کشته‌ شوند‌ وهرچه‌ سریعتر‌ مسلمانان‌ هند‌تجهیز‌‌به‌اسلحه‌شوند‌تا‌دمار‌از‌روزگار‌ هندو‌دربیارند‌.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
کثیفتر و نجستر از این هندو تو جهان نیست.این موشهای کثیف هم یاد گرفتن مثل غربیها بشن.
United States of America
شیرامینی
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
مسلمانان باید ب پاکستان برن و از این آشغال های چوب پرست و بت پرست وگاو بدور باشن
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
احسنت برشما شیرامینی مسلمانان باید به پاکستان برن
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۲۳:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
دیگه حالم داره از این دنیا بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
Pishtaz_abadi_051
۲۳:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ننگ بر مسئولین هند
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا? مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۲۳:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اونی که پاسخ گفتی چرا؟مسلمونا بایدمهاجرت کنن...؛باید بگم ناموسا فک میکنی چرا؟! فک میکنی مهاجرت خیلی سادست؟!و درضمن بامهاجرت فقط مسئله حل نمیشه چون کلا هندوها مشکل دارن با مسلمانان...تازه فک نکن همه به راحتی تو میتونن مهاجرت کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
وای خدایا ب تو پناه میبرم .ما از مسلمانی فقط اسمش رو یدک می کشیم واقعا دلم ب درد اومد .چ وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۲۳:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کجایید مدافعان حقوق بشر.. کجایید حامیان آزادی بشر.. کجایید ای کسانی که برای مرگ حیوانی یا شکستن شاخه ی درختی گریه میکنید؟؟؟کجایید شمع روشن کن ها... کجایید مسلمانان؟ کجایید صاحبان نظر و اندیشه!!!!!؟؟؟ الهم عجل لولیک الفرج
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
ایرانیم مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۲۲:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
همیشه گفتم بازم میگم کاش این افراد ظالم در مقابل کسانی که سلاح داشتند یا قدرت داشتند این طور ظلم میکردند اگه جرات داشتند می دیدند چطور گردنشان شکسته میشد اونا میدانندکه مسلمانان اتحاد ندارند وگرنه چنین غلطی نمیکردند
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۱:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
مسلمانها اتحاددارندولی چون انسانیت دارندهرگزباادیان دیگر کاری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۲۳:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شهاب دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۲۱:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اخه چطور بلای کرونا نیاد ؟
وقتی چوب و چماق رو سر و استخوان این پاره های تن ماست و ککمون هم نمیگزه
کجاست دل با غیرتی مثل یل دلاور شهیدمان؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۱:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه ...چرا بعضی انسانها تبدیل به موجود وحشی می شوند؟؟؟
خداوندا خودت به دادشون برس...
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
خداوندا خودت به دادشون برس? مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اينگونه خشونتهاي اجتماعي درتعاليم مامردوداست حتي براي غيرمسلمانان يكي ازدلايل تغذيه حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
فقط میخوام بدونم این سلبریتیای وطن فروش عوضی که تا همین چند وقت پیش حرف از انسانیت میزدنو سقوط هواپیمای اوکراینیو به شدت محکوم میکردن حالا کجان؟؟ انسانیتتو مال همون چند روز بود؟؟؟هه واقعاااا خنده داره
Sweden
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
موش خورهای کثیف. نادر شاه افشار می فهمید که چه ملت کثیفی هستید که پی درپی بهتون حمله میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هند چه بخواهد چه نخواهد تمدن نوین خود را مدیون مسلمانان خود می باشد نمونه تاج محل
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خانم نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس که برای هر چیز ناچیزی پیام میده الان چرا ساکته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
الهی به حق امام زمان خدابشکنه دستی رو که اینطور داره ظلم میکنه اونم به مسلمون، خدا لعنتشون کنه انشاله
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۲۳:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مسلمان و غیر مسلمان نداره
همه انسان هستیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خانم نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس که برای هر چیز ناچیزی پیام میده الان چرا ساکت است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کرونا صداشو گرفته انداخته تو ریه ها
Iran (Islamic Republic of)
عباس محمدی
۱۹:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام سالهای سال است که هندو ها در ایران(زاهدان) در امنیت و ارامش کامل زندگی میکنند هندویان وحشی هند با دستور ترامپ حیوان و حمایت دولت هند دست به کشتار مسلمان مظلوم هند می زنند و دولت هیچ عکس العملی نشان نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
من درحیرتم که فیلم هندی pkدراین کشوردرست میشودولی مردمش هنوزنمیخواهدبیدارشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
تو هند چه خبر است ؟؟؟
آزادی هندی ها از دست استعمار انگلیس به روش گاندی بزرگ بود که روش خود را از برکات امام حسین ع می داند .
چرا مسلمانان تقیه نمی کنند ؟؟
در محلی که به نام دین انسانهای بیگناه را از بین می برند و اعدام خیابانی با نظر موافق پلیس و دولت انجام می شود ، جنایت علیه بشریت نامیده می شود .
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۸:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش نادر شاه نسلتون منقرض
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
من شک ندارم ظهور مهدی نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۷:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اینم حقوق بشر آمریکائیست دیگه !! الان مسلمانان را در هند دارن میکشند ولی کانالها وخبرها و .... لالمونی گرفتن !!
Iran (Islamic Republic of)
حاج محمد
۱۷:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام و درود بر رهبرم ودرود بیکران بر روح سردار شهید سلیمانی قدر امنیت همبستگی اقوام ایرانی نیست جز با فرمایشات امام خامنه ای وحدت کلمه واسلام حال هند و وضعیت انان انهایی که خادمین شریفین می گویند کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کشوری که از بردگی خود خشنود هست همیشه محکوم به بردگی است
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۷:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
منشاء همه ی توحش ها درعالم،رژیم جعلی صهیونیستیه...
اون رژیم نامشروع که نابود بشه،این خبیثان نیز نابودخواهند شد،ازآمریکاتاااااا......حکام هند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هرجا ترامپ قمارباز پا گذاشت پر از نکبت و بدبختی شد
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۱۷:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مرگ برترامپ،کشتار مسلمانان درهند نه تنها باید انسانیت مارابرپا کند بلکه باید اونروی مسلمین را بالا بیاره از ۰تا۱۰۰
کارشون اشتباهه برخیزید اگه کاری نکنیم طمعه میشویم
افغانستان ایران پاکستان وتمام کشور های مسلمان باید
بیدارشن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
یا صاحب الزمان(عج)، کمکمون کن، آقای خامنه ای رو کمک کن تا پر قدرت تر این آتیش رو خاموش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر هندوهای بی خدا
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۶:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هرچند این موضع گیری ها ممکن است بدنبال مناقشات بر سر کشمیر با پاکستان بوده باشد ماهم مواظب باشیم نفتمون رو ارزان به برخی کشورهای فرصت طلب همسایه نفروشیم.
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
نماینده مردم و عضو کمیسیون فرهنگی!!! کسی که کشور را سیاه نشان میدهد. برای کوچکترین موضوع موضع می گیرد. ولی برای این رفتار غیر انسانی هند سکوت کرده است. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
لطفا جمهوری اسلامی که شرایط سخت تحریم و نخریدن نفت رو بجون خرید اما به زانو در نیومد در اعتراض به این رفتار وحشیانه هندوها و حمایت دولت شون از اونا از فروش نفت به هند خوداری کنه!!!ما که نمیفروشیم به اینا ها هم ندیم!!! یه مشت گوساله پرست وحشی سفاک دارن خباثت خودشونو عیان می کنند چرا ما یه کار منطقی نکنیم!!!لطفا به صنعت تشنه نفت هند نفت ندیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۶:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
درود بر رهبری و اقای ظریف که سریعا این جنایت هندو های افراطی رو محکوم کردند رییس جمهور و مجامع بین المللی هم باید این حرکت غیر انسانی رو محکوم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هند رو تحریم کنید . کشورهای مسلمان اگه اراده ای برای حمایت از مظلومان هند دارند نفت و گاز رو به هند صادر نکنند و محصولات هندی رو تحریم کنند . ولی از این امت اسلام بخاری اگه قرار بود بلند بشه قضیه فلسطین رو حل میکرد . انشالله با ظهور منجی موعود حضرت مهدی به تمام این ظلمها پایان داده میشه و ظالمان به سزای اعمالشون برسند . چه ظالمان هندی چه مسلمان چه مسیحی چه یهودی چه بی دین ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
نمیدونم چرا کرونا وارد این هند نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۱۳:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ویروس کرونا بنظرم یک سرباز است علیه ظلم انشالله ک هندوها را از بین میبرد
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
وحشیترین موجود انسان میباشد وذات ددمنشانه انسان از درنده ترین حیوانات قویتر است.دین ومذهب مخالف انسانیت شده.خدای بزرگ ادیان دروغین ومدعیانش را نابودکن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه... به مسلمانان چکار دارند؟ توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مسلمانان هند خودشان باید قیام کنند و زیز بار ذلت نرند!
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
صحنه های دلخراشی است خدا را به حرمت پنج تن آل عبا قسم اش می دهیم این مظلومین را از دست ظالمان نجات و ظالمان را گرفتار بلایی سازد که راه نجاتی برایشان نباشد . ای کاش می توانستیم کاری برای شان بکنیم .
Germany
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هندوستان بردگان انگلیس بودند حالا پس آزادی حقارت پذیرش بردگی دیگری را البته اینبار بردکی آمریکابا این برخورد حیوانیشان نشان دادند و آزادمردی خود را که با رهبری گاندی با خون هزاران نفر بدست آورده بودند با شرمساری تمام از دست دادند
Iran (Islamic Republic of)
Dc
۱۴:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
الان وقتشه ایران ترکیه و عربستان ، هند را تحریم کنند. که البته باتوجه به مراودات مالی و صادراتی امری محال است.اما حمایت از مسلمین باید اولویت باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
پس چرا چین و تحریم نمیکنید
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ایران باید نیرو به هند اعزام کنه و نذاره هندوهای وحشی و گرسنه و نجاست خوار، مسلمانان مظلوم و بیگناه را قتل عام کنند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ای لعنت بر ترامپ و آمریکا که هر جا میرود بذر اختلاف ونفاق وکینه را هم میکارد واقعا به فرموده امام ره شیطان بزرگ بهترین لغب برای این فرعون معاصر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
قربونت برم خدا اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
باید وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه کشورهای مسلمان ، اقدام مؤثری در این زمینه انجام دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کدوم کشور های مسلمان اگه متحد بودن وضع مسلمان در سوریه یمن میانمار افغانستان نیجریه.... هند کشمیر این نبود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سوریه و عراق و فلسطین فقط؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سوریه و عراق و فلسطین از لحاظ امنیتی و تروریستی با ما رابطه مستقیم داره . تا هند من کاری به این ندارم که چه اتفاقی افتاده فقط از لحاظ ابعاد امنیتی و تروریستی گفتم. نباید هیچ مسلمانی کشته شود و ما اون رو شدیدا محکوم میکنیم چه هند باشه . چه امریکا و چه هر کشور دیگه ای.
Germany
حیمد
۱۳:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هر جا خباثتی هست نام اسرائیل در انجا می درخشد. تا این غده کثیف سرطانی در منطقه هست،همیشه آشوب و جنگ و قتل و زنده به گور کردن مادروبچه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
یعنی کسانیکه با این وسایل خطرناک به این شدت بر سر یک فرد بی پناه فرود می آورند دوست دارند بر سر خودشان هم فرود آید؟
چرا ظلم می کنید؟ چرا مظلومان را می کشید؟
این جز ننگ و خواری چیزی برای شما نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
این کسی که منفی میده بیمار روانیه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدایا قربونت برم چاه جهالت انتها نداره،خداوندا دین مقدس اسلام ناب محمدی رو با ظهور امام زمانمون کامل کن،بر سر ما منت بگذار وظهورش را اسان وسریعتر از آنچه دشمنان فکرشو میکنن برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدایا ظهور آقایمان رابرسان وماراازاین مشکلات نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدایا ظهور آقایمان رابرسان وماراازاین مشکلات نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۱۳:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
به اميد حضرت حق تعالي همه ظالمان بزودي بسزاي عملشون مي رسن و اين هند بزودي خودش گور خودش ميكنه با جنگي كه براش راه اندازي ميشه توسط .....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا فرجی
۱۳:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا خیلی تاسف بار است که مردم اینچنین به جان یک عده بی گناه میفتن خدا وند لعنت کنه ترامپ و دولت ترامپ رو آقا امام زمان جان کجای بیا که دیگه دنیا تو را طلب میکند بیا و دنیارو از ظلم نجات بده آقای خوبم تورا به جان مادرت بیا آقا بیا آقا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بعضی از هندی ها با مسلمانان بصورت وحشیانه برخورد می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
توی روزگاری هستیم که حیوان ها جای انسان رو گرفتن البته هیچ حیوان ها غریزه دارن عقل ندارن ولی انسان چی ...نمیشه اسم اینارو انسان گذاشت اینا شیطانن در قالب انسان....چطور دلشون میاد یه زن و بچه بی گناه رو بکشن واقعا رحم توی دل اینا نیست ....خدا لنتشون کنه حیوان صفت هارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بهترین ومهمترین دین انسانیت هست.همین فقط انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
مهناز افشار روغنی بادامکی
۱۶:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ببند دهنت ر.... خدایی که انسانیت رو در نهاد انسان گذاشته خودش اسلام رو تشریع کرده و امر به پذیرش اون کرده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خب منظورت اسلامه. پس صریح بگو بهترین دین اسلامه. بهترین الگوی انسانیت هم پیامبر خدا و معصومین(ع) هستند.شک داری؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
امر به پذیرش کرده!!!!
لا اکراه فی الدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
انسانيت بدون پايه ايمان و تقوى حيوانيت انسانيست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنت کند این حیوانات گاو پرست را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
فرقه ها عجیب با آدمها ی عجیب به خاطر پول در شیعه وسنی هم تفرقه ایجاد می‌کنند مثل همون شیخ انگلیسی یا همون ریگی ملعون وداعش وهمین افراطیون هندی
-
حمزه ازگیلان
۱۱:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ازمردمی که هرچیزی غیر ازخدا رو پرستش می کنند چه انتظاری دارید؟!
بزودی انتقام همه مظلومین جهان را خواهیم گرفت
نصر من الله وفتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
همه بی دین نیستن مسلمانان مسیح و... هم هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ماها ... حقمون همینه .
............باید بیشتر بکشن ما ها رو شاید عقل بیاد به سرمون .وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چه توقعی از دیگر ادیان ......هنوز که هنوزه از حدود 9 سال پیش تا الان مسلمونا به بدترین وجه ممکن دارن همدیگه رو تو سوریه و عراق و یمن و اردن و مصر و بقیه بلاد اسلامی غارت میکنن و میکشن .دیگه از هندو - یهود و نصارا چه توقعی داریم
تا مسلمونا اینجوری به خون هم تشنه باشن بقیه هم بدتر از خودشون.
استفادشو بقیه ادیان میبرن .خودشون توی آرامش زندگی میکنن ماها رو با استفاده از عقاید و خرافات خودمون به جون هم انداختن.
خدا یکی قبله یکی کتاب یکی .......از همین یکی یکی ها هزاران هزار اختلاف و خرافات درآوردن دادن به خوردمون اول 2 دسته کردن (شیعه و سنی ) بعدش هر دسته رو چند دسته کردن توی روزگار کنونی هم هر چند دسته رو چند ده دسته کردن و همه به خون هم تشنه .این یکی اون یکی رو قبول نداره و ...
تا مسلمونا واقعا مسلمون نشن و برنگردن به همون اولی ها
عاقبت ماها مسلمونا بدتر از این هست که بهتر نیست
روز به روز فرقه های جدیدتر رسم و رسوم جدید تر اعتقادات جدید تر و همشون زاییده افکار منحرف و ناقص یه عده ........خدا خودش بخیر بگذرونه آینده رو ......
Japan
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مسلمان، کشتار نمیکنه. اما غیر مسلمان به اسم مسلمان، مسلمانان را میکشه. گول اونهایی که اسم خودشونو گذاشته اند مسلمان و قتل عام می کنند را نخورید. بهایی یا وهابی که اسم خودشونو گذاشته اند مسلمان، با کمک اسراییل و امریکا دارند در دنیا کشتار می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چه قدر دیر به این موضوع پرداختید!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا شر کفار را به خودشون برگردونه، متاسفم که ما درگیر هیاهوی کرونا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مثل دوران گاندي نيست كه وقتي چهارتا سني افراطي گفتن
" يا نصف خاك كشورتون جداميكنيد يا جنگ ميكنيم" و يه كسي مثل گاندي بگه چشم قربان بفرماييد نصف مملكت مال شما...
كشوري ....ساخته بشه كه جانوراني مثل بنلادن و القائده و طالبان توليد كنه كه امنيت كل منطقه رو بخطر بندازه ...
اخرشم با رسانه هاي دروغگوى شياد اروپايي و bbc و ... همه ي بدبختي هاي منطقه رو گردن ايران بندازن!! !!!!
واقعا از وزارت امورخارجه توقع نداشتيم در اين وضعيت تحريم و ... بخاطر هيچى! روابطمون با هند رو خدشه داركنه!! هند دوست ايران بوده و هست چه قبل از انقلاب. چه بعد از انقلاب..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
به فرموده ی پیامبر هر مسمانی که صدای مظلومیت برادر مسلمانش رو بشنوه ولی به کمک او نشتابد مسلمان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
از این افراطیها کی حمایت میکند خود آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی و عربستان و اسرايیل .
تازه باید هندیها از انگلستان که سالها آنها را استثمار کردند و هزاران نفر از هندیها مسلمان و غیر مسلمان را کشتند بیشتر از مسلمانان متنفر باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
دولت هند ماهیت جنایتکار خود را فاش کرد.خون های ریخته شده هدر نخواهند رفت و دولت هند باید پاسخ این خون ها را بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حقشونه این کثافتا کرونا بگیرن فقط
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۰:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه حرم زاده گی از اوناست حالا مسلمان ها تروریست هستن
مسئولای ما هم هنوز صداشون در نیومده این چه وضعشه
تازه یه توئیت ظریف زده حالا اگه یه اروپایی یا آمریکایی میمیرد الان مسئولا و سلبریتی ها هر یک ساعت یه توئیت میزدن
Iran (Islamic Republic of)
سعیدبراتی نیاازمحلات
۱۰:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
انشالله ظهورنزدیکست.
Iran (Islamic Republic of)
شیک
۱۰:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مسلمانان چین رو هم میکشنا توی چین.
اونو هم پوشش بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اگه اون عزیز از دست رفته حاج قاسم بود میدونست چیکار کنه این هندی های گاو پرست رو حیف که پهلوانمان در کارزار نیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اگه اون عزیز از دست رفته حاج قاسم بود میدونست چیکار کنه این هندی های گاو پرست رو حیف که پهلوانمان در کارزار نیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
یعنی کشور بود فقط حاج قاسم پس بقیه شا گردان حاج قاسم کجا هستند البته فکر نکنم تا صد سال دیگه چنین مردی بدنیا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
هند مستعمره غرب است هنوز مستقل نیست. هر شخصی و هر کشوری نیاز دارد که استقلال داشته باشد و اگر این نیاز اساسی برآورده نشود شخص یا اجتماع برای اثبات استقلال خود و برآوردن این نیاز با صدمه به خود و اشخاص یا اقوام، خویشتن را تخلیه می کند. و در این بین فشار اصلی به افراد کم توانتر و نیز قومیتهای ضعیفتر وارد می شود. کمک به استقلال هند از طرف ایران می تواند وابستگی هند حداقل به سلاحهای اسرائیلی و آمریکایی را بکاهد(هند واردکننده سلاح از اسرائیل است) و نیاز استقلال تسلیحاتی هند را تا حدودی برآورده کند. می توان به جای توبیخ هند، که منجر به رفتار" به تو مربوط نیست و بدتر شدن وضعیت برای اثبات استقلال اش"، کمک کنیم تا هند از غرب مستقل شود حداقل در سلاح با تشکر از توجه تان
Germany
حسام
۱۰:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
لعنت به شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۰:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
دولت هند هیچ کاری نمی‌کند..
این ظلم آشکار هست و قرآن صراحتا اعلام برائت می‌کند مگر اینکه دولتها و گروهای اسلامی به هند اولتیماتوم انتقام دهند..
الهم عجعل لولیک الفرج.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
یک میلیون سوری کشته شدن و ده میلیون آواره شدن آدم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سیاست غرب بین مسلمانان این ها که بین اونها جنگ بنداز حکومت کن وکشورهای مثل هند ومیانمارهم بخاطر مستعمره بودن هنوز هم سیاست صلح وسازش بین ادیان براشون قابل درک نیست البته گاندی ها کم هستند
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جنایتکار و حامی تروریست

خدایا! تو گواه باش که چگونه مسلمانان در دنیای مدرن و آزاد امروز، مظلوم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چقدر هندوها وحشی هستند. همون که حقشونه مستعمره باشن. حیف گاندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ایا خانم نماینده (هند دیده) که فریاد و داد وبیدادش در مجلس برای حقوق بشر و استادیوم رفتن خانمهاست اظهار نظری ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
فکر کنید الان ایران یه سگ آمریکایی رو کشته بود... یعنی کللللللل دنیا مارو محکوم میکردن وحتی تحریمم میشدیم ولی الان دارن مسلمونا رو لت و پار میکنن ولی خفه خون گرفتن.. لعنت به ای سازمان ملل.. لعنت ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
الکی نگین مگه هندو ها تو فیلما متمدن نیستن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید ملکی
۰۹:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا ازشون نگذره چه گناهی کردن مگه چون مسلمونن باید کشته بشن دولت ایران به پشتوانه مقام معظم رهبری رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۰۹:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
200 میلیون مسلمان هندی یک کشور جدید تاسیس کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
پاكستان شماره ٢ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
از مردم عزیز کشورم خواهش میکنم برنج هندی و چای هندی نخرن و ایران باید روابط تجاریش و با این کشور کافر و ملعون قطع کنه گاو پرستای کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مردم بايد خودروهاي بي كيفيت داخلي كه ماشين ٧ مليوني رو ٧٠ مليون داره ميفروشه رو نخرن!!
مردم بايد اين شركت هاي مال مردم خور اشغال توليد كن مثل ايران خودرو و سايپا رو نخرن كه مردم دارن تو تصادفات ميميرن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
دولت ايران بايد سفير هند را احضار كند ....
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
دولت ايران بايد سفير هند را احضار كند?
مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خداوندا : در هر کجای دنیا که ریشه ظلمی وجود دارد،‌ ریشه کن بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
منفی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
منفی دادن یعنی طرف بیماره وکرونا ذهنش مختل کرده خدا شفاش بده
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
منفی یعنی مسلمانان باید یا به پاکستان برن یا برن ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محسن
۰۹:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام متاسفانه صدا و سیماو رسانه های خودمان هم در این باره سکوت کرده اند .باز خدا پدر ایندپینت و الجزیره را بیامرزد که این اخبار را پوشش دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
از متن خبر دریافت میشه که بر اساس استدلال ما مسلمانان هند فتنه گر هستند چون در مقابل قانون اعتراض کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا، مرگ بر هند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا صحنه های دردناکی بود . حرف من با دولت ایرانه . چرا اقدامی انجام نمیده . مگه فقط کشور فلسطین و غزه دوست وبرادر و مسلمان هستند . ...... باید از طریق دیپلماسی اقدامی صورت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
شما که صرفا از روی احساس حرف میزنی بگو ایران چکار میتونه بکنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا برخی در داخل کشور سادلوحانه برنامه های ماهواره ای و اخبار دروغی که دشمنان مسلمانان به سرکردگی غرب منتشر میکنند را باور میکنند در یک کلام سیاست غرب اینست که با دخالتهای مختلف کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل کند وشما نمونه های آن را میتوانید در یمن ،فلسطین ،سوریه ،افغانستان ،عراق و.... مشاهده کنید . البته دوستی ظاهری با برخی از سران کشورهای مرتجع عرب نیز برای پیشبرد اهداف خود بوده و وقتی تاریخ انقضای آنها فرا برسد مانند صدام با آنها و کشورشان برخورد خواهند کرد.
۱۲
آخرین اخبار