تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان هند

آمریکایی‌ها در اعتراض به قانون شهروندی هند و حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو پاکستان، به دنبال حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان در محله‌های مسلمان نشین شمال دهلی نو که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها مسلمان هندی شده، صد‌ها نفر در ایالتهای نیویورک، واشنگتن و شیکاگو در اعتراض به خشونت‌ها علیه مسلمانان در پایتخت هند، به خیابان‌ها آمدند و با تجمع مقابل انجمن‌های اقلیت‌های مذهبی و کنسولگری هند خواهان میانجیگری و پایان این خشونت‌ها شدند.

تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان هند

معترضین خواستار لغو قانون جنجالی شهروندی در هند که موج خشونت علیه اقلیت مسلمانان را در این کشور افزایش داده، شدند. آن‌ها همچنین با حمل پلاکارد‌هایی از ایدئولوژی فاشیستی دولت هند که اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان را هدف قرار داده، انتقاد کردند.

سه روز خشونت میان هندو‌های افراطی و مسلمانان در حومه دهلی‌نو دستکم ۲۷ کشته برجای گذاشت که اغلب آن‌ها به ضرب گلوله از پا درآمدند و بیش از ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند. این درگیری در پی اعتراض به قانون جنجالی شهروندی شکل گرفت که تبعیض علیه مسلمانان تلقی می‌شود. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مردم را به آرامش دعوت کرد، اما مقامات محلی از تقویت ارتش و اعمال مقررات منع آمد و شد خبر دادند.

بر اساس قانون جدید شهروندی، هند به مهاجران غیرقانونی از شش اقلیت مذهبی هندو، پارسیان هند، جین، مسیحی، بودایی و سیک که پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ از کشور‌های افغانستان، بنگلادش و پاکستان وارد هند شده اند، حق شهروندی می‌دهد. این لایحه حق شهروندی و اعطای تابعیت به آوارگانی از افغانستان، پاکستان و بنگلادش را مطرح می‌کند، اما به شرطی که مسلمان نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
روز روشن ظلم .
خدایا به کجا میرویم .چنین شتابان
به نیستی بشریت
آخرین اخبار