واکنش روسیه به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد مسئله دسترسی آژانس به تاسیسات ایران در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در پیامی توییتری در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پاسخ به خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشت مسئله دسترسی آژانس به تاسیسات ایران در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست.

لاورنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده مدیر کل آژانس از ایران به دلیل منع دسترسی به سه سایت و امتناع از پاسخگویی به سوالات این نهاد بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای در گذشته انتقاد کرده است.


بیشتر بخوانید: مکرون خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

آژانس بین المللی انرژی اتمی: در صورتی که ایران به تعهداتش عمل نکند وارد بحران می‌شویم


اولیانوف در پاسخ به نورمن نوشته است: «مسئله دسترسی در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست. در واقع، هیچ نگرانی از اشاعه مطرح نیست. مسئله صرفاً درباره اجرای مناسب رویه‌های پیش‌بینی‌شده در پروتکل الحاقی است.»

او در پیامی دیگر نوشته است: «مسئله هیچ ربطی به خطرات اشاعه‌ای ندارد، زیرا سایت‌های مورد اشاره ۲۰ سال است که ارتباطی با برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌اند. این یک واقعیت است. برای اینکه بتوانیم وضعیت را به همان‌گونه که هست ارزیابی کنیم باید این را بدانیم و درک کنیم.»

میخائیل اولیانوف خطاب به این خبرنگار گفت: «من ماهیت واقعی مسئله را برای شما بازگو کردم. متن گزارش را دقیق بخوانید. مسئله این است که دبیرخانه، مسئله را از نگاه پروتکل الحاقی چطور می‌بینید. من اطمینان دارم که مشکل با رضایت دو طرفه حل و فصل می‌شود.»

اولیانوف همچنین در واکنش به اظهارات این خبرنگار که ایران را به عدم پایبندی به تعهداتش در برجام متهم کرده است هم نوشت: «در بحث عدم پایبندی ایران به برجام این مسئله حاصل سیاست آمریکا است. اگر واشنگتن در آن تجدید نظر کند، پایبندی کامل ایران ظرف چند ساعت و روز و حداکثر چندین هفته محقق می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حاصل 8 سال اعتماد به کد خدا .
آخرین اخبار