تظاهرات گسترده جلیقه زرد‌ها در شهر‌های مختلف فرانسه

معترضان فرانسوی مشهور به جلیقه زرد‌ها برای شصت و پنجمین هفته پیاپی در شهر‌های مختلف این کشور اقدام به تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده جلیقه زرد‌ها در شهر‌های مختلف فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان فرانسوی مشهور به جلیقه زرد‌ها برای شصت و پنجمین هفته پیاپی در شهر‌های مختلف این کشور اقدام به تظاهرات کردند.

در تظاهرات این هفته نیز پلیس ضدشورش اقدام به درگیری با معترضان و شلیک گاز اشک آور کرد. پلیس فرانسه ۳۲ تظاهر کننده را در پاریس دستگیر کرد. همچنین ۱۴۰ معترض به دلیل شرکت در تظاهرات بدون مجوز جریمه شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی و آب پاش استفاده کرد. همچنین شماری از تظاهرکنندگان در این درگیری‌ها زخمی شدند.

اعضای جنبش موسوم به جلیقه زردها از اواخر سال ۲۰۱۸ تجمعات اعتراضی خود را در فرانسه در ابتدا در واکنش به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی آغاز کردند. دامنه این اعترضات سپس به سایر سیاست‌های دیگر مکرون و دولت او گسترش یافت.

طبق اعلام رسانه‌های رسمی فرانسوی، از زمان آغاز جنبش جلیقه زرد‌ها تاکنون ۱۲ نفر کشته شده‌اند. همچنین ۵ نفر دست و ۲۳ نفر بینایی خود را از دست داده اند. بر اساس آمار‌های دولتی، شمار زخمی‌های این تظاهرات ۲ هزار نفر بوده که ۲۶۸ نفر آن‌ها از ناحیه سر زخمی شده اند. ۹۵ خبرنگار، ۴۰ دانش آموز و ۳۰ امدادگر در میان زخمی‌های این اعتراضات قرار دارند.

چندی پیش نیز با مطرح شدن لایحه اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه جنبش اجتماعی علیه این لایحه تشکیل شد که اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای را در پی داشت. این معترضان به جلیقه زرد‌ها پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار