الجزیره گزارش داد؛

نمایش تنش بین ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره

تنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای حزب دموکرات این کشور در سومین نطق سالیانه دونالد ترامپ در کنگره به نمایش درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در کنگره آمریکا با اشاره به سومین نطق سالیانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور اعلام کرد بیشتر مسائلی که ترامپ به آن‌ها پرداخت، درباره سیاست داخلی آمریکا بود.

این سخنرانی ترامپ، چند ساعت پیش از تشکیل جلسه سنا برای رای‌گیری درباره محاکمه پارلمانی او ایراد شد. ترامپ از هر نوع پرداختن مستقیم یا غیرمستقیم به اختلافات با دموکرات‌ها خودداری کرد. تنش بین ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره از همان ابتدا آشکار بود و ترامپ از دست دادن با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان خودداری کرد. پلوسی در پایان سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره، در حرکتی که نشان از ناراحتی و اعتراض او نسبت به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا داشت، کپی متن سخنرانی او را مقابل دوربین رسانه‌ها پاره کرد. با وجود اهمیت این سخنرانی، هشت نماینده دموکرات نیز برای قطع سخنرانی ترامپ تلاش کردند.

خبرنگار الجزیره تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد سخنرانی ترامپ، درباره مسائل داخلی و موضوعاتی بود که آن‌ها را دستاورد‌های خود می‌داند. او به طور ویژه به شرایط اقتصادی آمریکا متمرکز شد و از بی‌سابقه بودن آن سخن گفت. ترامپ همچنین به استقلال آمریکا در زمینه انرژی و به سیاست‌های خود در زمینه مهاجرت اشاره کرد.

ترامپ دومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که همزمان با استیضاح، در کنگره سخنرانی سالیانه ایراد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار