ترامپ در سایه استیضاح آخرین سخنرانی سالانه خود را ایراد می‌کند

ترامپ بامداد فردا در حالی آخرین سخنرانی سالانه دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش را ایراد می‌کند که قرار است ساعاتی بعد در جلسه استیضاح، تکلیف ریاست‌جمهوری وی مشخص شود.

ترامپ در سایه استیضاح آخرین سخنرانی سالانه خود را ایراد می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی با عنوان "سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در سایه روند استیضاح" نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه آخرین سخنرانی سالانه دوره نخست ریاست جمهوری خود را ایراد خواهد کرد که انتظار می‌رود با ارائه توضیحاتی درباره پیشینه عملکرد دولت خود، تلاش هایش را برای پیروزی مجدد در انتخابات تقویت کند و همچنین به طرح سیاست‌های آتی خود مقابل کنگره بپردازد.

قرار است ترامپ سخنرانی سالانه خود را در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا حدود ساعت ۲۱ به وقت محلی (۲ بامداد به وقت گرینویچ روز چهارشنبه) آغاز کند. این سخنرانی در واقع فرصتی است برای رئیس جمهور آمریکا که رسما به طرح دستور کار سال آینده خود برای کنگره بپردازد که معمولا شامل اهداف مورد نظر در زمینه سیاست خارجی و قانونگذاری است.

روسای جمهور معمولا از این سخنرانی سالانه برای برجسته کردن دستاورد‌های دولت خود استفاده می‌کنند. این سخنرانی اغلب در ساختمان مجلس نمایندگان آمریکا در داخل کاخ کنگره برگزار می‌شود.

همه اعضای کابینه رئیس جمهور معمولا در این سخنرانی حضور دارند به جز یک وزیر که برای اطمینان از تداوم امور دولت در صورت بروز فاجعه در این مراسم حضور نخواهد داشت. قضات دیوان عالی آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش و مقامات دیپلماتیک نیز به همراه مهمانان رئیس جمهور و قانونگذاران در این سخنرانی حضور خواهند داشت.

سخنرانی فوریه گذشته رئیس جمهور آمریکا یک ساعت و ۲۲ دقیقه به طول انجامید که تخمین زده شد ۴۷ میلیون نفر این سخنرانی را به طور زنده دنبال کردند. دموکرات‌های آمریکا گرچن وایتمر، فرماندار میشیگان را برای ارائه پاسخ مخالفان به سخنرانی رئیس جمهور انتخاب کردند.

تنش‌های اخیر با ایران، تنش‌های ادامه دار با روسیه و چین و وعده‌ها برای بازگرداندن نیرو‌های آمریکایی از خارج این کشور که هنوز تحقق نیافته در واقع محور دستور کار سیاست خارجی آمریکاست که در متن سخنرانی ترامپ گنجانده شده است.

سخنرانی ترامپ یک روز پیش از رای گیری در سنای آمریکا برگزار می‌شود که می‌تواند به طور رسمی به روند استیضاح وی پایان بخشد.


بیشتر بخوانید:
درخواست نمایندگان دموکرات از سنا برای عزل ترامپ

یک نماینده دیگر به جمع تحریم‌کنندگان سخنرانی سالانه ترامپ پیوست


دونالد ترامپ در واقع دومین رئیس جمهور آمریکاست که این نطق سالانه خود را در بحبوحه دادگاه استیضاحش برگزار می‌کند. بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در موقعیتی مشابه وی قرار داشت و در جریان سخنرانی خود اشاره‌ای به پرونده استیضاحش نکرد. ترامپ اشاره کرده که وی نیز همین رویه بیل کلینتون را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار