حمایت عمار حکیم از گفت‌وگو‌های بین المللی سازنده

رئیس جریان حکمت ملی ضمن تاکید بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و پایان یافتن هرگونه حضور نظامی بیگانگان اعلام کرد گفت‌وگو و راه‌های دیپلماتیک می‌تواند خواست عراق را بر کرسی بنشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر گفت‌وگو و راه‌های دیپلماتیک در عراق خواستار پایان یافتن حضور نیروهای نظامی بیگانه در این کشور شد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: «در عین حالی که ما بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و پایان یافتن هرگونه حضور نظامی بیگانگان تاکید می‌کنیم، معتقدیم گفت‌وگو و به کارگیری ابزار‌های مسالمت آمیز و راه‌های دیپلماتیک می‌تواند خواست عراق را بر کرسی بنشاند.»

عمار حکیم تاکید کرد: «به همین دلیل معتقدیم تلاش‌های جناب رئیس‌جمهور در انجام دادن گفت‌وگوی بین المللی سازنده می‌تواند خواسته‌های مشروع ملت ما جهت تحقق حاکمیت، استقلال سیاسی و شکوفایی کشور را برآورده سازد و این مسئله مورد احترام و حمایت همگان قرار دارد.»

پارلمان عراق پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد.


بیشتر بخوانید: مقتدی صدر: کشور من جای غریبه‌ها نیست

خزعلی: تظاهرات ضدآمریکایی جمعه، انقلاب ۱۹۲۰ دوم خواهد بود


پس از ترور شهدای مقاومت و مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکا از این کشور، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکا شدند.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار