طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تصویب شد

پارلمان عراق امروز با اکثریت آرا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طرحی که در پارلمان عراق امروز یکشنبه تصویب شد، بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

لحظه به لحظه این اقدام تاریخی نمایندگان پارلمان عراق را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مقتدی صدر خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد شد

مقتدی صدر، رهبر ائتلاف پارلمانی سائرون با ارسال نامه‌ای به نمایندگان پارلمان خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، لغو توافق امنیتی با آمریکا و خروج نیروهای این کشور از عراق شد.

۴ سال پیش
طرح اخراج نیروهای آمریکایی تصویب شد

اکثریت پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری امروز خود با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق موافقت کرد.

۴ سال پیش
عبدالمهدی: به پایان حضور نیرو‌های بیگانه در عراق توصیه می‌کنم

سخنرانی عبدالمهدی در جلسه پارلمان عراق:

در این جلسه در مورد تصمیمی که باید در مورد حضور آمریکا گرفته شود و نیز عواقب این تصمیم، بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد. ما از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم اما با واشنگتن دشمنی نداریم.

دیدگاه واشنگتن نسبت به عراق، بخشی از دیدگاه آن نسبت به ایران است. اعتماد آمریکایی‌ها به ما کاهش یافته است زیرا ما به تحریم‌های آمریکا علیه تهران پایبند نبودیم.

با سردار سلیمانی در روزی که به شهادت رسید، قرار ملاقات داشتم و قرار بود نامه‌ای رسمی را به من برساند. قرار بود او پاسخ پیامی را که عربستان از طریق ما برای ایران ارسال کرده بود به ما بدهد.

حضور نیروهای خارجی در عراق تنها محدود به آموزش نیروهای عراقی و جنگ با داعش است. نیروهای آمریکایی ماه‌هاست که مستقیماً شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق را متهم به حمله به مواضع آمریکایی می‌کند. 

پارلمان برای پایان دادن به حضور بیگانگان در عراق اقدام فوری انجام دهد. به نفع عراق و آمریکاست که حضور آمریکا در عراق پایان یابد.

عراق همواره درصدد بی‌طرف ماندن در منازعات بوده است. از آمریکا خواستیم با بازگرداندن کنترل مرز عراق، نیروهای عراقی را قادر سازد وظایفشان را به طور کامل انجام دهند.

از پارلمان می‌خواهیم پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم، تمام پیامدهای حضور آمریکا را بررسی کند. به عنوان نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق توصیه به پایان حضور نیرو‌های بیگانه در عراق می‌کنم. 

از پارلمان می‌خواهم سرنوشت دولت آینده را هرچه سریع‌تر مشخص کند. بارها تکرار کردم که الحشد الشعبی جزئی از سیستم نظامی عراق است.

۴ سال پیش
ورود نخست وزیر عراق به پارلمان

با ورود عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به صحن مجلس نمایندگان این کشور، جلسه رسمی مجلس عراق برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق آغاز شد.

جلسات مجلس عراق در صورت حضور بیش از ۱۶۵ نماینده رسمی محسوب می‌شود اما اتخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت ساز نیازمند رای حداقل دو سوم رای نمایندگان است یعنی ۲۱۷ نماینده .

در حال حاضر در جلسه مجلس عراق بیش از ۱۶۵ نفر حاضرند و می‌توان به برگزاری جلسه رسمی امیدوار بود. قرار است تا لحظاتی دیگر این جلسه برگزار شود. نخست وزیر عراق هم برای شرح ماجرای حملات تروریستی آمریکا وارد مجلس شد.

۴ سال پیش

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موقت عراق امروز در جلسه پارلمان حاضر می‌شود. 

۴ سال پیش
شعارهای ضدآمریکایی نمایندگان عراقی

خبرنگار المیادین گزارش داد: اعضای پارلمان اکنون در حال شعار «کلا کلا آمریکا» ( آمریکا هرگز) و «بغداد حره حره» ( بغداد آزاد می شود) و «آمریکا اطلعی بره» ( آمریکا برو بیرون) هستند.

۴ سال پیش
جلسه پارلمان به حد نصاب رسید

جلسه پارلمان عراق به منظور رأی‌گیری درباره تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی به حدنصاب رسید و ۱۷۰ نماینده وارد جلسه شدند.

۴ سال پیش
جلسه پارلمان عراق به تعویق افتاد

بنابر اعلام منابع خبری مانند شبکه الحره وابسته به آمریکا، جلسه امروز پارلمان عراق به علت عدم حضور نمایندگان کُرد و برخی از فراکسیون ها یک ساعت به تعویق انداخت.

۴ سال پیش
ورود الحلبوسی به مقر پارلمان

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق برای برگزاری جلسه وارد مقر پارلمان شد.

۴ سال پیش

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد: فراکسیون‌ کُردی پارلمان عراق جلسه‌ای را که به بررسی حضور آمریکا در عراق اختصاص دارد، تحریم کرد.

۴ سال پیش
مفاد تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی:

پارلمان عراق تصمیم گرفته در جلسه بیست و هشتم خود در مورخه ۵/۱/۲۰۲۰ میلادی با استناد به ماده ۵۹ و ۱۰۹ قانون اساسی و نیز در راستای مسئولیت ملی و نظارتی خود به عنوان نمایندگان ملت و دغدغه‌مندی نسبت به سلامت و حاکمیت ارضی عراق و با توجه به اختیارات خود تصمیمات ذیل را اتخاذ کند:

  •  الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، چرا که عملیات نظامی و جنگی در عراق به پایان رسیده و پیروزی علیه گروه تروریستی داعش حاصل شده است لذا دولت عراق باید برای پایان دادن به حضور هرگونه نیروهای خارجی در اراضی کشور و ممانعت از به کارگیری آسمان عراق، اقدام کند.
  • دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح باید شمار نیروی آموزش دهنده خارجی را که نیاز دارد به همراه مکان‌های حضور، مسئولیت و مدت قراردادشان اعلام کند.
  • دولت عراق به نمایندگی وزیر امور خارجه باید برای ارائه شکایت علیه ایالات متحده آمریکا به علت ارتکاب موارد نقض پرمخاطره حاکمیت و امنیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت برود.
  • این طرح از زمان تصویب، قابل اجراست.
۴ سال پیش
۱۷۰ نماینده پارلمان عراق پیش نویس طرح را امضا کردند

بنا بر اعلام منابع عراقی مانند شبکه الاتجاه، تاکنون ۱۷۰ نماینده پارلمان عراق، پیش‌نویس طرح «اخراج نیرو‌های آمریکایی» از خاک این کشور را امضا کرده‌اند.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۰۹:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
به گفته سيد حسن نصرالله ، بهترين انتقام اخراج آمريكا از منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
این همه ادم برای عزاداری قاسم سلیمانی امدند میدونین دلیلش چیه؟ چون بی خاشیه بود. اختلاص نداشت. جنایت نداشت. خارجی ها نتونستند چیزی براش درست کنن و خرابش کنن . مسئولین ما خوب دقت کنن . وزیران و دولت مردان ما باید از افرادی انتهاب شوند که هم بی خاشیه باشند و هم خالصانه مثل سردار سلیمانی کار کنند تا کسی نتونه براشون تو دنیای مجازی حرف بسازه و افکار جونهای مارو خراب کنه . این طرفداران سردار و این شور و عظمت در مراسم تشیع یک پیام بزرگ برای مسولین ما داره که مردم ما در برابر کار خالصانه قدردانند . قدر این مردمان قدر دان را پاس بداریم . انتشار دهید تا دست مسولین ما برسه و کشور عزیزمون ایران رو سربلند کنند. یا خق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۸
خون مطهر سردار عزیز سنگرها را فتح می کند . آفرین به پارلمان عرقا . آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
یه من بده آش به همین خیال باش
بشینید تا آمریکا از منطقه بره ، خدا شفاتون بده که اینقدر بی عقل هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
انگلیس هم روباه مکار و حیله گر پیری است که در خفا تفرقه و دشمنی و تجزیه طلبی را رواج می دهد و بایستی از کشورهای منطقه اخراج شود
-
محمدتبریزی
۰۷:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
پس با این حساب که از 217 نفر کم بودند رای دهندگان طرح اخراج امریکائیها رای دهندگان الزام اور نمی باشد فقط یک فیلم بود برای ساکت کردن مردم عراق.................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۶ دی ۱۳۹۸
همه دنيا دارن به اين نتيجه ميرسن دنيا بدون آمريكا جاي بهتريه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۶ دی ۱۳۹۸
من نميدونم اين آمريكا كه صدام رو به جونشون انداخت بعدم خودش اومد و عراق رو نابود كرد و بعدشم داعش رو به جونشون انداخت چرا زودتر از اينا بيرونش نكردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۸
باید با موشک بندازیمشون بیرون باید جنازه هاشون رو بفرستیم امریکا این یانکی هارو
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آغاز برکات و ثمرات خون شهیدان سردار سلیمانی ، ابومهدی المهندس و یارانشان !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یاعلی بگیدوبه پاخیزید.خیزیدوخزاریدکه هنگام خزان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
به به درود بر مردم عراق در کنار شما خواهیم ماند و انتقام ار تروریستا میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق
۲۱:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
طرح رو تصویب کردن درست بعد این جریمه ای که طبق توافق عراق باید به امریکا بپردازه رو کی باید بده یک تریلیون و دویست میلیون دلار که باید بپردازه خدا کنه از جیب ایران نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اخراج امریکا به این راحتی نیست طبق قرارداشون باید چند تریلیون دلار بابت اخراجشون خسارت به امریکا بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی سپهبد نیروهای اسلام ، کمتر از حضورش تأثیر نخواهد داشت و طومار غربی های ملعون و نجس رو بهم خواهد پیچید .
Australia
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام yjc
اول این که تسلیت میگم... دوم این که هر روز بعد از وصل شدن اینترنت بهت سر میزنم... خواستم بدونی فقط نابودی اسرائیل الان آرومم میکنه... هر کاری هم که لازم باشه انجام میدم تا این اتفاق بیوفته..‌ دعا کن زود باشه فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اف 16 هاشونو بدید ما.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
خسته نباشند حتما باید جان سپهبد عزیزمان گرفته میشد تا به خودشان بیان ...
Iran (Islamic Republic of)
مسعودد
۲۰:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
من پیشنهاد می کنم نام برج میلاد را به نام شهید سلیمانی تغییر دهند تا همیشه به یاد این شهید عزیز باشیم . برج شهید حاج قاسم سلیمانی
United States of America
جنگ
۲۰:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اگر موافقید + نیستید -

در تمامی شهرهای ایران پناهگاه های امنی برای حفظ جان مردم بسازید و پس از ان نسل هر چه امریکایی تا 2000 کیلومتری ایران است را منقرض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
ما زمانی که امریکا ابر قدرت بود وبا چهل کشور یک تنه می جنگیدیم پناه گاه نداشتیم الان که خودمون ابر قدرتیم پناه گاه بسازیم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
مگه تو عراق به حرف مجلس گوش میدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یادآوری برای آنانی که توهم تقلید از جنایات جنگی داعش با هدف قرار دادن میراث فرهنگی ما را دارند: طی چند هزار سال تاریخ، وحشی‌ها آمده‌اند و شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای مهم را با خاک یکسان کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند.
اکنون آن‌ها کجا هستند؟
ولی ما همچنان با سربلندی این جا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ان شاالله انتقام خون سردار رو میگیریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یه درصد احتمال بدید آمریکایی ها برن !
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اما چیزی از داغ حاج قاسم کم نمیکنه،خواهش میکنم انتقام سخت بگیرید خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اما چیزی از داغ حاج قاسم کم نمیکنه،خواهش میکنم انتقام سخت بگیرید خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ملت که پشت دولت باشد دولت هم راحت میتواند تصمیم های بزرگ را بگیرد واجرایی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
بشرتی که دولت انقلابی باشه نه غرب کرا و امریکا دوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سردار شهادتش هم پیغام داشت
ترک همیشگی آمریکایی ها از خاورمیانه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
زنده باد ب جنبش جدید ضد امریکا این کارو باید از اول میکردن ولی هنوزم دیر نیست لعنت خدا بر دشمنان و امریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این تازه آغاز ماجراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
البته ظاهرا اخراج همه نیروهای خارجی رو تصویب کردن و خلع سلاح شبه نظامیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
شبه نظامیان قانون وجود ندارن و جزو ارتش محسوب میشن
Canada
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
دقیقا...
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۸:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ایول به این مردم عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
به این سادگی ها نیست، طبق قرار داد درصورت اخراج ، عراقی ها باید میلیاردها دلار به آمریکا بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
طبق قرار داد درصورت اخراج،باید میلیاردها دلار ،به آمریکا غرامت بدهند، پس به این سادگی ها هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
آنها که صحبت از غرامت می کنند باید توجه داشته باشند که باقی ماندن آمریکا نیز در عوض تریلیاردها دلار به عراق و کل سرزمین های اسلامی ضرر می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این است اغاز جنبش جدید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این ضربه پارلمان عراق، به اندازه ۴۰ موشک ایران پایگاه آمریکا در عراق را ویران کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
زنده باد عراق حالا وقتش هس ک نیروهای خارجی از عراق اخراج بعدش انتقام بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۸:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آفرین به تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
خداوند مکر دشمنان را به خودشان بر می گرداند.میخواستند ایران را از عراق بیرون کنند حالا باید مثل سگ فرارکنند و بروند.البته انتقام اصلی سر جایش باقیست.الله اکبر الله اکبر الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یانکی ها برید گمشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
الله اکبر . یدالله فوق ایدیهم . درود بر ملت شریف و غیرتمند عراق . سلام بر ارواح طیبه و ملکوت نشین شهدای مقاومت در سحرگاه جمعه 1398/10/13 در فرودگاه بغداد , بویژه سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و شهید بزرگوار مهدی المهندس. و همرزمان شهیدشان . که اینگونه آثار با برکتی داشته و خواهد داشت و اولین سیلی محکم به صورت کثیف و نحس ترامپ و ایادیش نواخته شد و هیمنه توخالی آمریکا را بیش از پیش در هم کوبید
Iran (Islamic Republic of)
دکتر جکوز
۱۸:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آمریکایی‌ها از این به بعد هیچ جای دنیا امنیت جانی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۲۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
عراقی ها با لنگه کفش، آمریکایی ها رو از کشورشان بیرون کنند.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۸:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ترامپ احمق فکر اینجا رو نکرد که خون شهید سایمانی هم اثر گذار است ...
ای خنگ، خون را آیا میتوانی ترور کنی ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۸:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
الله اکبر الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اگه کسی مخالفت کنه به ملت عراق خیانت کرده
آخرین اخبار