پس از هشت ماه درگیری و کشمکش صورت گرفت؛

موافقت خلیفه حفتر با پیشنهاد آتش‌بس روسیه و ترکیه

نیرو‌های خلیفه حفتر با درخواست مشترک روسیه و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در لیبی موافقت کردند.

خلیفه حفتر با درخواست آتش‌بس روسیه و ترکیه موافقت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «احمد المسماری» سخنگوی ارتش خلیفه حفتر، در یک پیام ویدئویی امروز اعلام کرد این نیرو‌ها آتش‌بس را پذیرفته‌اند، اما در صورت نقض آن به شدت پاسخ خواهند داد.

این آتش‌بس ساعت ۱۲ نیمه شب به وقت محلی به اجرا درآمد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در دیدار هفته گذشته خود خواستار آن شده بودند که طرف‌های درگیر در لیبی تا ۱۲ ژانویه آتش‌بس اعلام کنند.

بنا بر گزارش خبرنگار آناتولی، پس از اعلام این آتش‌بس، آرامش بر طرابلس حکم‌فرما شده است. وزارت حمل و نقل دولت وفاق ملی این کشور نیز اعلام کرد فرودگاه بین‌المللی طرابلس که پیشتر بسته شده بود بازگشایی می‌شود.

گفته می‌شود این آتش‌بس چند ساعت پس از برقراری تماس تلفنی اردوغان با پوتین صورت گرفته است. جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا، نیز در واکنش به این موضوع گفت آتش‌بس نخستین گام برای دستیابی به یک راه حل سیاسی است، اما باید توجه کرد که راه زیادی در پیش است.

از هشت ماه پیش، نیرو‌های خلیفه حفتر با هدف تصرف طرابلس و کنار زدن دولت وفاق ملی لیبی به آنجا حمله کردند. بر اساس اعلام سازمان ملل، از آغاز این عملیات تاکنون بیش از هزار نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار