۲۰ کشته در حمله نیرو‌های خلیفه حفتر به دانشکده نظامی طرابلس

۲۰ تن از دانشجویان دانشکده نظامی پایتخت لیبی، در حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ۲۰ تن از دانشجویان دانشکده نظامی طرابلس در حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر کشته شدند.

بر این اساس، نیرو‌های خلیفه حفتر که از حمایت برخی کشور‌های عربی برخوردار است در راستای کوشش برای تصرف طرابلس، پایتخت لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی است، به دانشکده نظامی این شهر حمله و باعث کشته شدن ۲۰ دانشجوی افسری شد.

دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه خواسته است از طرابلس در مقابل حملات نیروهای خلیفه حفتر حمایت کند. این درخواست با واکنش تند خلیفه حفتر و کشورهای عربی همراه بود. 

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

نیروهای خلیفه حفتر که از حمایت غرب، امارات، مصر و عربستان برخوردار است از آوریل سال گذشته میلادی به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به سوی پایتخت حرکت کرده‌ و جنگ شرورانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار