آمادگی ترکیه برای اعزام ۲۰۰ نیرو به لیبی

ترکیه در نظر دارد در چارچوب اجرای مفاد تفاهم‌نامه آنکارا-طرابلس، حدود ۲۰۰ سرباز به لیبی اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت لیبیایی «۲۱۸» به نقل از منابع خصوصی نوشت ترکیه در نظر دارد در چارچوب اجرای مفاد تفاهم‌نامه ترکیه-لیبی، اولین گروه از نیرو‌های ترک را که شامل حدود ۲۰۰ سرباز می‌شود به لیبی اعزام کند.

طبق گزارش این سایت، ترکیه در نظر دارد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرسنل نظامی با انواع تخصص‌ها از جمله نیرو‌های ویژه، عناصر اطلاعاتی، مشاوران نظامی و مهندسان را اعزام کند.

همچنین گفته می‌شود قرار است امروز شنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره نحوه اعزام نیرو‌های ترکیه به لیبی گفت‌وگو کنند.

یاسین آکتای، مشاور رئیس جمهور ترکیه، گفته بود که دولت آنکارا بلافاصله نیرو‌های نظامی را به لیبی نمی‌فرستد، زیرا ارتش ترکیه تمام اقدامات لازم را مطابق با تحولات و شرایط میدانی لیبی انجام خواهد داد.

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

این در حالی است که پارلمان لیبی که از سوی مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده امروز توافق نظامی میان دولت وفاق ملی این کشور و ترکیه را به رای گیری گذاشت و در نهایت نمایندگان به لغو آن رای دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار