پارلمان لیبی به لغو توافق نظامی دولت وفاق ملی این کشور با ترکیه رای داد

گزارش رسانه‌ای حاکی از آن است که پارلمان به رسمیت شناخته شده لیبی امروز به لغو توافق نظامی صورت گرفته میان دولت وفاق ملی این کشور و ترکیه رای داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پارلمان لیبی که از سوی مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده امروز توافق نظامی میان دولت وفاق ملی این کشور و ترکیه را به رای گیری گذاشت و در نهایت نمایندگان به لغو آن رای دادند.

العربیه با انتشار این خبر نوشت: قانونگذاران در مجلس ملی نمایندگان لیبی یک نشست اضطراری تشکیل دادند و به بررسی مسائل مربوط به همکاری نظامی طرابلس و آنکارا پرداختند. همچنین پارلمان خواستار آن شد که پرونده فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی، و همه دیگر افرادی که در انعقاد چنین توافقی با ترکیه همکاری داشتند برای تحقیقات بیشتر به دادستان کل کشور ارسال گردد.

پیشتر پارلمان ترکیه توافق همکاری نظامی میان آنکارا و طرابلس را به تصویب رسانده بود که به موجب آن آنکارا برای تقویت نظامی دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و به محاصره نیروهای خلیفه حفتر درآمده است نیروی نظامی به آنجا اعزام کند.

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

نیروهای خلیفه حفتر که از حمایت غرب، امارات، مصر و عربستان برخوردار است از آوریل سال گذشته میلادی به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به سوی پایتخت حرکت کرده‌ و جنگ شرورانه‌ای را به راه انداخته‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار