اتهام‌زنی بی‌اساس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی حمله معترضان خشمگین عراقی به سفارت این کشور در بغداد، اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرد.

اتهام‌زنی بی‌اساس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد سیاست دولت ترامپ علیه ایران مؤثر واقع شده است.

اورتاگوس ضمن بیان این مطلب که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست مدعی شد: ایران نباید صبر آمریکا را به ضعف تفسیر کند.

وی در ادامه اظهارات گستاخانه خود، معترضان عراقی که به سفارت آمریکا حمله کرده بودند را «تروریست» خواند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه خود ضمن اتهام‌زنی بی‌اساس، حمله به سفارت آمریکا را به ایران نسبت داد.

بیشتر بخوانید:

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، نیز دیروز (چهارشنبه) با انتشار عکسی از چهار مقام عراقی در حساب کاربری توئیتر خود، آن‌ها را تروریست‌هایی توصیف کرد که عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد بوده‌اند.

پمپئو در این پیام توئیتری مدعی شد حمله به سفارت توسط «ابو مهدی المهندس»، «قیس الخزعلی»، «هادی العامری» و «فالح الفیاض» سازمان‌دهی شده است.

اظهارات بی‌اساس مقامات دولت آمریکا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با مطرح کردن ادعا‌های واهی، مواضع «الحشدالشعبی» در عراق را در اقدامی تجاوزکارانه  مورد حمله قرار داد که این حمله به شهادت و مجروح شدن حدود صد نفر از مبارزان الحشدالشعبی منجر شد.

روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه معترضان خشمگین عراقی ضمن تجمع در برابر سفارت آمریکا در بغداد، ساختمان سفارت را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۲ دی ۱۳۹۸
اگر به سفارت ما حمله کنند .آمریکا آنها را تظاهر کننده که حق شون دفاع از کشور عراق است .مینامد
و اگر به سفارت آمریکا حمله بشه .حمله کنندگان را تروریست می‌نامند .خجالت بکشید .سرخ پوست کشت ها
مردم دینا ازتون متنفرند .حنای تون دیگه رنگ نداره .فرشته دورغین نجات بشر
Iran (Islamic Republic of)
به یاد شهدای وزارت امور خارجه صلوات
۱۴:۲۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
امروز ما مطمئن شدیم حملات ماه های گذشته به سفارتخانه ایران در عراق مستقیم و تحت نظارت و توسط پرسنل و نیروهای استخدامی رژیم و دولت آمریکا سازمان دهی و انجام شده است و امروز با حملات عمدی به مقر حشد الشعبی قصد تحریک مردم عراق را داشته وبا ایجاد حملات موشکی تصنعی و قلابی و آتش زدن باعث اغتشاش و ناامنی و آزادی عمل برای حمایت مستقیم از تروریست های داعش و مشکلات برای دولت محترم عراق و ملت عراق و کل مجموعه خاورمیانه شود،حمایت اسرائیل و عربستان و امارات و بحرین از این حملات نیز نشان می دهد آنها نیز در ایجاد اغتشاشات و به شهادت رساندن نیروهای نظامی مردمی حشد الشعبی که نیروهای دولت قانونی عراق هستند دست دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
با توجه به این که محور شرارت (آمریکا ،اسرائیل و عربستان ) در پس فتنه های حمله به کنسولگری های ایران در عراق دست داشته اند لذا آنها نیز فکر میکنند ایران در حمله به سفارت آمریکا نقش دارد و درک نمیکنند مردم مظلوم عراق و که کل امت اسلام از استعمار نو به سرکردگی آمریکا بیزارند. کافر همه را به کیش خود پندارد.
آخرین اخبار