وحشت پنتاگون از خشم مردم عراق؛

اعزام نظامیان جدید آمریکایی به خاورمیانه

واشنگتن به زودی ۷۰۰ نظامی جدید به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری‌ای بی سی نیوز به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن به زودی ۷۰۰ نظامی جدید به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

بر این اساس، این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند به دلیل حوادثی که روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در بغداد روی داد، پنتاگون تصمیم گرفته است ۷۰۰ نظامی جدید به خاورمیانه اعزام کند.

همچنین به طور همزمان، مقامات آمریکایی در حال بررسی تخلیه فوری سفارت این کشور در بغداد در صورت یورش تظاهرکنندگان خشمگین هستند. با این وجود، با توجه به ایمنی نسبی که مقامات امنیتی عراق برای سفارت آمریکا به وجود آوردند، در حال حاضر گزینه تخلیه سفارت منتفی شده است.

بیشتر بخوانید: حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا همزمان با تشییع شهدای حشدالشعبی + تصاویر و فیلم 

یکشنبه شب آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد و ۳۰ نفر را به شهادت رساند و ده‌ها نفر را زخمی کرد.

وزارت دفاع آمریکا پس از این حمله در بیانیه‌ای تأیید کرد یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی»، یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق در مرز این کشور و سوریه هدف حمله نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته است.

پس از حمله آمریکا به حشد الشعبی که بخشی از قوای نظامی رسمی عراق است، مردم خشمگین عراقی با تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، به دخالت های واشنگتن در امور داخلی کشورشان اعتراض کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار