دولت وفاق ملی لیبی: ۵ کشور خارجی از نیرو‌های حفتر حمایت می‌کنند/از پشتیبانی ترکیه استقبال می‌کنیم

فرمانده پیاده نظام نیرو‌های تحت امر «فائز‌ السراج»، ضمن تقدیر از حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی، پشتیبانی پنچ کشور خارجی از نیرو‌های حفتر را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، «حمید العتابی»، فرمانده پیاده نظام نیرو‌های تحت امر دولت وفاق ملی لیبی، از کشته شدن ۷۳ نفر از نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر خبر داد. او همچنین گفت که بر اساس برآوردها، ۸۰ نفر از این نیرو‌ها نیز مجروح شده‌اند. این فرمانده از اسارت چندین نیروی تحت امر حفتر نیز خبر داد.

حمید العتابی همچنین به اظهار نظر‌های اردوغان مبنی بر ارسال نیرو در حمایت از دولت وفاق ملی واکنش نشان داد و از این تصمیم استقبال کرد. او گفت که در حال حاضر پنچ کشور خارجی از نیرو‌های حفتر حمایت می‌کنند. این مقام نظامی افزود در میان اسیرشدگان، اتباع روسی، اوکراینی، چادی و سودانی حضور دارند.

همزمان با اعلام آماگی اردوغان برای اعزام نیرو به لیبی و حمایت از فائز‌ السراج، نگرانی‌های زیادی مخصوصا از سوی مصر منعکس شده است. السیسی، رئیس جمهور مصر، طی گفت‌وگو‌های جداگانه‌ای با روسای جمهور آمریکا و روسیه از دخالت‌های خارجی در امور داخلی لیبی به شدت انتقاد کرد.

حفتر بیش از هشت ماه است که تحت حمایت فرانسه و عربستان به دنبال برکنار کردن فائز‌ السراج، رئیس‌جمهور لیبی، است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار