ترکیه: آماده استقرار نیرو در لیبی هستیم

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد این کشور آماده است نیروهایش را در صورت لزوم در لیبی مستقر سازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، نادیده شبنم آکتوپ، سخنگوی وزارت دفاع ترکیه، روز گذشته در آنکارا گفت ارتش این کشور آماده به خدمت است و هر جا که باشد در داخل و یا خارج از مرز‌ها خدمت می‌کند و اگر لازم باشد نیرو به لیبی اعزام می‌شود.

آکتوپ که در نشست ارزیابی عمومی سالانه وزیران سخن می‌گفت در این خصوص اظهار کرد: «ارتش آماده است در هر کجا که لازم باشد، چه داخل و چه خارج از مرز‌ها خدمت کند و ما آماده ایم در لیبی نیرو مستقر کنیم.»

او در ادامه با اشاره به عملیات نظامی چشمه صلح در شمال سوریه گفت: «بیش از ۵۸۰ هزار سوری داوطلبانه به مناطق پاکسازی شده از سوی ترکیه بازگشته اند.»

پنجشنبه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت این کشور از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و در حال حاضر در جنگ با نیرو‌های خلیفه حفتر است حمایت می‌کند. در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر بوده و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دیگری نیرو‌هایی که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند. هشت ماه پیش، این نیرو‌ها تحت هدایت ژانرال خلیفه حفتر به طرابلس حمله و هدف خود را تصرف پایتخت اعلام کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در لیبی ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار