از بیم موضع‌گیری دادگاه کیفری بین المللی؛

عقب نشینی نتانیاهو از رایزنی‌ها درباره طرح الحاق دره اردن

رایزنی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق دره اردن به حال تعلیق در آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطین (وفا) در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل رایزنی‌ها درباره طرح الحاق دره اردن و مناطقی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را برای جلوگیری از موضع گیری دادگاه کیفری بین‌المللی به حال تعلیق در آورد.

در همین زمینه پایگاه اینترنتی «عرب ۴۸» به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «یدیعوت احارانوت» نوشت مقامات اشغالگر نشست اعضای وزارتخانه‌ها را که قرار بود در آن طرح الحاق دره اردن بررسی شود، لغو کردند.

این پایگاه اینترنتی به نقل از منابع آگاه نوشت: «طرح الحاق، وارد مرحله رکود عمیق خواهد شد» تا بتوان از واکنش‌ها به آن در محافل بین المللی جلوگیری کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین المللی در لاهه پرونده‌ای برای تحقیق جامع درباره جنایت‌های جنگی ارتش اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی تشکیل داد.

بر اساس این گزارش دعوت نامه‌های رسمی برای مقاماتی که قرار بود در این نشست لغو شده حضور یابند، توزیع شده بود. این نشست چند ساعت قبل از برگزاری آن لغو شد و به همه مدعوین هم اطلاع داده شد این نشست لغو شد زیرا برخی ارزیابی‌ها حاکی از آن است که دیوان کیفری بین المللی به زودی نتایج بررسی اولیه درباره فلسطینی‌ها و اسرائیل را منتشر می‌کند و نگرانی از این مسئله بود که برگزاری این نشست در این برهه زمانی، رویارویی با دیوان کیفری بین المللی را تشدید کند.

نتانیاهو در آستانه دومین دور انتخابات کنست در سپتامبر گذشته طرح الحاق دره اردن را اعلام کرد و برای آغاز این طرح قرار شد کمیته مشترکی بین وزارتخانه‌ها برای بررسی طرح الحاق دره اردن تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار