چین در حال بررسی محدود کردن صدور روادید برای برخی مقامات آمریکایی

سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین گفت پکن ممکن است همه دارندگان گذرنامه دیپلماتیک آمریکا را از ورود به منطقه خودمختار سین کیانگ در غرب چین منع کند.

چین در حال بررسی محدود کردن صدور روادید برای برخی مقامات آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین گفت دولت چین در حال بررسی محدود کردن صدور روادید برای آن دسته از مقامات و نمایندگان آمریکایی است که در مساله سین کیانگ «عملکرد نفرت انگیزی» داشته‌اند.

هو شیجین افزود این اقدام به تلافی یک مصوبه در حال تدوین در کنگره آمریکا صورت می‌گیرد. او نگفت این اطلاعات را از کجا به دست آورده است.

وزارت امور خارجه چین دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد چین برخی از نهاد‌های غیردولتی آمریکا از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر را به دلیل حمایت از اعتراضات هنگ کنگ تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است این تحریم‌ها در اقدامی تلافی جویانه در مقابل تصویب لایحه‌ای در کنگره آمریکا در خصوص حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ وضع شده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش گفت چین با تحریم سازمان‌های غیردولتی آمریکایی در هنگ کنگ مرتکب اتهام دروغین دخالت خارجی شده است.

هنگ کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این منطقه در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.

از پنج ماه پیش تاکنون پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بود. کشور‌های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه‌ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالش امنیتی مواجه کردند. با این حال، پکن اعلام کرده هنگ کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار