رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی دوباره دادگاهی می‌شود

دادگاه عالی کره جنوبی امروز دستور داد «پارک گون هه» رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی بار دیگر محاکمه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی کره‌ جنوبی امروز (پنجشنبه) دستور داد «پارک گون هه» رئیس‌جمهور سابق این کشور برای دومین بار محاکمه شود. این اقدام در جهت اعمال مجازاتی سنگین‌تر برای رئیس جمهور سابق کره جنوبی صورت می‌گیرد که متهم به دریافت پول از دستگاه اطلاعاتی این کشور است.

دادگاه عالی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهاماتی را که دادگاه تجدیدنظر باطل دانسته، ناشی از فهم نادرست اصول قانونی است و از همین رو، این دادگاه اعلام کرد پارک گون هه باید مجرم شناخته شود.

پیش از این دادگاه تجدیدنظر محکومیت پارک گون هه، رئیس جمهور سابق کره جنوبی را در پرونده دریافت پول از سرویس اطلاعات ملی این کشور به ۵ سال زندان کاهش داد.

پارک گون هه، نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ و پس از تظاهرات گسترده خیابانی که در پی رسوایی گسترده شکل گرفت، از سمت خود برکنار شد. وی هم اکنون با دادگاه‌های مختلفی برای فساد و سوء استفاده از قدرت روبه‌روست که می‌تواند تا ۲۵ سال زندان به حکم وی بیافزاید.

رسوایی فساد رئیس جمهور سابق کره جنوبی، زوایایی تاریکی از رابطه میان شرکت‌های بزرگ تجاری و سیاست را در این کشور نمایان کرد. پارک گون هه و دوست نزدیکش «چوی سون سیل» متهم هستند که از شرکت‌های خوشه‌ای نظیر «سامسونگ» در ازای انجام اقدامات ترجیحی و پارتی بازی، پول دریافت کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، معمولا کار رؤسای جمهور کره جنوبی پس از پایان دوره زمامداری‌شان به زندان می‌کشد؛ بطوری که تمامی چهار رئیس جمهور این کشور که در قید حیات هستند، به جرایم جنایی محکوم شده‌اند. هرچند «لی میونگ باک» که پیش از پارک گون هه (از فوریه ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳) قدرت را در دست داشت، اوایل سال جاری با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار