در مردادماه امسال؛

پیک برق در خوزستان از ۸ هزار مگاوات گذشت

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک برق در استان در مردادماه امسال از ۸ هزار مگاوات گذشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامرز شادفر مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک برق استان در مرداد امسال ۸ هزار و ۷۹ مگاوات بود که نسبت به پیک بار مدت مشابه پارسال حدود ۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهند.

او افزود: انرژی مصرفی در ۵ ماه گذشته در خوزستان نیز ۱۸ هزار و ۶۴۱ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال نشان دهنده ۲.۸ درصد کاهش مصرف انرژی است.

شادفر تصریح کرد: طی مدت مذکور، ۲۵ هزار و ۹۷۶ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد که ۵۹ درصد آن را نیروگاه‌های برق آبی و ۴۱ درصد را نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید و به شبکه تحویل دادند.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اذعان داشت: از ۱۰ هزار و ۶۳۰ ساعت گیگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی ۵۳ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۴۷ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۵۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل دادند.

فرامرز شادفر در ادامه گفت: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان درتمامی فصول سال فراهم کرده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، مدیریت مصرف برق و جابه جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۸ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است؛ بنابراین گزارش، به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق ساعت کاری ادارات خوزستان از ۱۹ خرداد امسال تا ۱۵ شهریور از ساعت ۷ تا ۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام/گ

افزایش مصرف برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.