در ۵ ماهه سال ۹۸ تحقق یافت؛

تولید انرژی برق در نیروگاه رامین اهواز از ۴ میلیون مگاوات ساعت گذشت

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از تولید ۴ میلیون ۶۰۷ هزار و ۸۶۹ مگاوات ساعت انرژی برق در ۵ ماهه سال ۹۸ در این نیروگاه خبر داد.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فصل تابستان برای مردم جنوب کشور به ویژه استان خوزستان فصلی پرچالش و طاقت فرسا است که این موضوع بر اهمیت نقش حساس نیروگاه رامین به عنوان تامین کننده اصلی برق مورد نیاز مردم افزوده است.
او بیان داشت: تولید انرژی برق مهم‌ترین رسالت ما است و همواره سعی نمودیم با تولید پایدار این انرژی حیاتی به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق در تامین آسایش و رفاه مردم سهیم باشیم.

محمدی تصریح کرد: این نیروگاه با تولید ۴ میلیون ۶۰۷ هزار و ۸۶۹ مگاوات ساعت انرژی برق در ۵ ماهه سال ۹۸ توانست ضمن افزایش ۲ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته تامین کننده اصلی برق مورد نیاز استان خوزستان در گرمای طاقت فرسای تابستان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان پس از استان تهران از لحاظ مصرف انرژی برق اذعان داشت: استقرار صنایع بزرگ و گرمای بیش از حد هوا در استان فشار مضاعفی بر شبکه برق وارد می‌کند و بر همین اساس با اقدامات تخصصی، بهره برداری اصولی و تعمیرات پیشگیرانه توانستیم در جهت پایداری واحد‌های نیروگاهی و تولید مستمر انرژی برق موفق عمل کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: ساعت کارکرد واحد‌های نیروگاه در ه ماهه سال جاری را ۱۸ هزار ۲۳۸ ساعت اعلام نمود.

او همچنین میران تولید واحد‌های نیروگاه در مردادماه را یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۶۱ مگاوات و متوسط تولید لحظه‌ای را ۲۵۷ مگاوات ساعت عنوان نمود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع توان ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است و نقش مهمی در تقویت شبکه سراسری کشور و تامین برق مورد نیاز استان خوزستان به عهده دارد.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.