سی‌ان‌ان: ترامپ کره شمالی را مسیر تحقق رویای خود برای جایزه صلح نوبل می‌داند!

شبکه خبری سی‌ان‌ان در واکنش به ابراز تمایل رئیس‌جمهور آمریکا به دیدار با رهبر کره شمالی، اعلام کرد ترامپ پیونگ یانگ را مسیر دستیابی به جایزه صلح نوبل می‌داند.

سی ان ان: ترامپ کره شمالی را مسیر تحقق رویای خود برای جایزه صلح نوبل می‌داندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مجری این شبکه در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره دعوت از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیدار با او، گفت ترامپ این کشور را مسیری برای رسیدن به جایزه صلح نوبل می‌داند.

فرید زکریا، مجری شبکه سی‌ان‌ان در واکنش به پیامی توئیتری که ترامپ در آن برای دیدار با رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد، گفت ترامپ مشتاق به دستیابی به توافق با کره شمالی است، زیرا رئیس‌جمهور تصمیم گرفته این (دستیابی به توافق) مسیر او برای رسیدن به جایزه صلح نوبل باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در توئیتر خود نوشت: بعد از چند دیدار بسیار مهم از جمله دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ژاپن را به (همراه مون، رئیس‌جمهور کره جنوبی) مقصد کره جنوبی ترک خواهم کرد. اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، با او در مرز منطقه غیرنظامی دیدار خواهم داشت تا دستش را بفشارم و به او سلامی کنم.

پیونگ‌یانگ در واکنش به ابراز تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مرز دو کره، این پیشنهاد را «بسیار جالب» توصیف کرد.

کره شمالی همچنین تاکید کرده است که این دیدار می‌تواند «معنی‌دار» باشد.

به نوشته یورونیوز، یک مقام ارشد کره شمالی در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا ضمن استقبال از آن تاکید کرد که پیونگ‌یانگ هنوز پیشنهاد رسمی در این مورد دریافت نکرده است.

ترامپ که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به اوساکا در ژاپن سفر کرده است پس از طرح پیشنهاد ملاقات رهبر کره شمالی در صفحه توئیتر خود در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که ایده این دیدار صبح روز شنبه به ذهنش خطور کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار