واکنش کره شمالی به پیشنهاد ناگهانی ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون

پیونگ‌یانگ به پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی در مرز دو کره واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پیونگ‌یانگ در واکنش به ابراز تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مرز دو کره، این پیشنهاد را «بسیار جالب» توصیف کرد. کره شمالی همچنین تاکید کرده است که این دیدار می‌تواند «معنی‌دار» باشد.

به نوشته یورونیوز، یک مقام ارشد کره شمالی در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا ضمن استقبال از آن تاکید کرد که پیونگ‌یانگ هنوز پیشنهاد رسمی در این مورد دریافت نکرده است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در واکنش به خبر‌های منتشرشده در مورد احتمال دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی تاکید کرد که هنوز هیچ کدام از این گزارش‌ها تائید نشده است.

در صورت ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کره این دیدار سومین ملاقات آن‌ها با یکدیگر خواهد بود. آخرین دیدار رهبران دو کشور چهار ماه پیش در هانوی، پایتخت ویتنام انجام شد. این ملاقات بدون دستیابی به پیشرفت در مذاکرات خاتمه یافته بود.

ترامپ که برای شرکت در نشست اجلاس سران گروه ۲۰ به اوساکا در ژاپن سفر کرده است، پس از طرح پیشنهاد ملاقات در رهبر کره شمالی در صفحه توئیتر خود، در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که ایده این دیدار صبح روز شنبه به ذهنش خطور کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار