در ۲۴ ساعت گذشته؛

مصرف بیش از ۸ هزار مگاوات برق در خوزستان/رکورد پیک سال گذشته شکست

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مصرف بیش از ۸ هزار مگاوات برق در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش روند مصرف برق در استان گفت: یکشنبه هفته جاری، برای دومین بار در خرداد سال جاری، با رشد یکهزار و ۱۱۷ مگاوات آمپری مصرف برق در خوزستان، از رکورد پیک سال گذشته عبور کرد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف ۸ هزار و ۲۷ مگاوات آمپر رشد ۱۳.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ داد که این رشد مصرف رکورد پیک ۷ هزار ۹۵۱ مگاوات هفته گذشته خوزستان را هم شکست.

به گفته دشت بزرگ، پیک بار در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده بود، ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون ۲ بار در خرداد اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ابراز نگرانی نسبت به رشد قابل توجه مصرف برق، افزود: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شده و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست، بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

محمود دشت بزرگ، پایداری و مدیریت شبکه را یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان دانست و اظهار داشت: مصرف کنندگان برق، نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آن‌ها می‌خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

انتهای پیام/گ

افزایش مصرف برق در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.